Onko kellään ollut pahaa selänjännitys tilaa/krappia, voiko oireilla näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain selkäni kipeäksi reilu pari viikkoa sitten, helpotti pahin , mutta noin viikko sitten alkoi selkä/kylkikipu. Kipu on sellaista, että kun alkaa, ei helpota missään asennossa. Selkä on kuin tulessa ja kipu säteilee kylkeen ja mahaankin.

Meni niin hankalaksi, että koko oikeapuoli puutui niskaa/kaulaa myöden. Kurkkukin puutui ja esim. oikea kämmen oli ihan violetin värinen.
Lääkäri sanoi, että koko selkä on täydessä krapissa, joka nivel paukkuu ja oireet johtuu siitä.

Mahassa sanoi, että ei tunnu olevan mitään ainakaan kokeilemalla.

Kuitenkin tuo selkäkipu juilii vähän väliä, säteilee edelleen kylkeen ja lantion seudulle ja mahaankin.
Välillä on oikea jalkakin kipeä.

Iskiasvaivaa on ollut vuosia, joten nuo iskiasoireet ovat tuttuja, mutta tuo jatkuva selkäkipu on uutta ja hirvittää, että jos kyse kuitenkin muusta kuin selästä.

Tulehdusarvot ok ja toukokuulla tehdyssä gynekologisessa tarkastuksessa/ultrassa kaikki ok.

[QUOTE="pii";24052935]no eipä tuohon oikeinmitään osaa sanoa. kuulostaa kummalta tuo kurkun ja kämmenen osuus. toivottavasti paranet pian![/QUOTE]

Lääkäri meinasi, että kuuluu oireisiin nuokin. Niska kuulemma myös ihan krampissa.
Luin jostain netin keskustelupalstalta, että jollain samalla tavalla kurkku puutui ja kyseessä oli jännittynyt lihas, joka kuristi kurkkua.

Enemmän mua huolettaa tuo mahan osuus, jos se sitä nyt sitten edes on, säteileekö kipu vaan sinnekin?

mulla on selkäjumissa ja kipu on tuossa jossain lapaluun alla ja se säteilee vatsan puolelle ja kylkiluihin.. niska myös jumissa kurkku kipeä ja tukehtumisen/kuristumisen tunne vaivaa välillä.

[QUOTE="kkk";24052982]mulla on selkäjumissa ja kipu on tuossa jossain lapaluun alla ja se säteilee vatsan puolelle ja kylkiluihin.. niska myös jumissa kurkku kipeä ja tukehtumisen/kuristumisen tunne vaivaa välillä.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Just tätä samaa on mullakin. Kipu on tuossa oikean lapaluun alla, vähän ristiselän yläpuolella ja kipu säteilee siis kylkiluihin ja mahaan, tuohon lantion seudulle.

Tuo tukehtumisen tunne oli kamala, huuletkin puutui. Mulla epäilty ennemmin välilevynpullistumaa ja tuli ekaks mieleen, että nyt on hermo niin jumissa, että halvaantuu.

Fysioterapiaan meen maanantaina, toivottavasti yhtään helppaa.

[QUOTE="vieras";24053002]Kiitos vastauksesta! Just tätä samaa on mullakin. Kipu on tuossa oikean lapaluun alla, vähän ristiselän yläpuolella ja kipu säteilee siis kylkiluihin ja mahaan, tuohon lantion seudulle.

Tuo tukehtumisen tunne oli kamala, huuletkin puutui. Mulla epäilty ennemmin välilevynpullistumaa ja tuli ekaks mieleen, että nyt on hermo niin jumissa, että halvaantuu.

Fysioterapiaan meen maanantaina, toivottavasti yhtään helppaa.[/QUOTE]

Siis ketjun aloittaja oon..kun tuli tuo "vieras" tuohon..

Yhteistyössä