Sekäkivusta jotain tietävät! Onkohan tämä selkäperäistä vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jo vuosia ollut iskiasvaivaa, kipu lähinnä pakaran päällä ja säteilee sitten alaraajoihin.

Nyt pari viikkoa sitten pesin puolikumarassa asennossa muutaman maton ja sain ristiselkäni tosi kipeäksi. Oli reilun viikon niin, sitten vähän helpotti, mutta nyt sitten alaselkä alkoi jomottaa uudelleen.
Kipu selkärangan vieressä, jomottaa vähä koko ajan, oikein mikään asento ei helpota. Kipu säteilee kylkeen ja välillä tuntuu, että jopa maha on kipeä, mutta varma en ole, kun kipu tuolta selästä voi myös säteillä.
Mahaa painellessa ei tunnu kipua.
Kipu on tuollaista aavistuksen polttavaa.

Mitään virtsavaivoja ei ole ollut eikä ikinä ole ollut virtsatietulehduksia. Gynellä kävin reilu kuukausi sitten ja kaikki oli kohtu/munasarja-alueella ok.

Onkohan tämä vain jotain erillaista iskiaskipua/lihasjännityskipua? Vai onko kyse esim. munuaista?
Täällä on hirmu vaikea päästä lekuriin ja tiedän kokemuksesta, että selkä ei ole niiden vahvin laji.
Kai sinne pitää kuitenkin yrittää, jos tämä jatkuu. Jos olisin varma, että kyse "vaan" selästä, en menisi, mutta mistäs noista tietää..

Niin ja tälläinen kipu on ollut nyt muutaman päivän. Eilen oli parempi, mutta alkoi lyhyen autoreissun jlkeen uudestaan.

No odotapa hetki niin palstaämmät arvailevat ja googlettelevat sinulle varman diagnoosin ja hoito-ohjeet! Täällä työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut älyn jättiläiset hoitavat kimurantitkin ongelmat kaikilta tieteenaloilta vankalla ja vankkumattomalla ammattitaidolla!

[QUOTE="vieras";24024982]No odotapa hetki niin palstaämmät arvailevat ja googlettelevat sinulle varman diagnoosin ja hoito-ohjeet! Täällä työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut älyn jättiläiset hoitavat kimurantitkin ongelmat kaikilta tieteenaloilta vankalla ja vankkumattomalla ammattitaidolla![/QUOTE]

:headwall:

[QUOTE="vieras";24024982]No odotapa hetki niin palstaämmät arvailevat ja googlettelevat sinulle varman diagnoosin ja hoito-ohjeet! Täällä työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut älyn jättiläiset hoitavat kimurantitkin ongelmat kaikilta tieteenaloilta vankalla ja vankkumattomalla ammattitaidolla![/QUOTE]

Monesti kyllä itse asiassa luotan enemmän palstamammojen diagnoosiin kuin paikallisen tk:n huithapeli lääkäriin..

Lähinnä kyselen kokemuksia, että säteileekö joku lihaskramppi tms. kylkeen ja onko kipu yhtäjaksoista. Vai pitääkö epäillä, että kyse on jostain muusta kuin selkäkivusta.
Kun minulle ei ole tälläinen kipu tuttua, lähinnä siis kipupiste on ollut pakaran päällä.

Jos sulla on vaan ajautunut virheelliseen asentoon ristiselän lihakset ja/tai luut (aikasempien kremppojen vuoksi)? Mä kävisin jollain kiropraktikolla/jäsenkorjaajalla tms. näyttämässä. Lääkäristä saa helpolla alkuun vaan niitä särkylääkkeitä,jos sinne asti pääsee...

Itselläni on leikattu pari kertaa välilevyn pullistuma. Googleta sitä. Aika vittumainen vaiva ja hoitokin on vähän niin ja näin. Kipu säteilee kylkeen/reiteen/pakaraan riippuen vähän mikä väli on kyseessä. Kylkiasennossa lepääminen ja kipulääkkeet auttaa. Käväseppäs lääkärissä hakemassa kunnon troppeja ja tsekkaamassa selkä. Tsemppiä.

MUOK. Kiropraktikosta sen verran, että se pasko mun selän lopullisesti. Ensin hävisi kipu hetkeksi, mutta palasi vielä kovempana. Itse en siis voi suositella missään nimessä. (Yksi Helsingin parhaita kiropraktikoita)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä