V
"vieras"
Vieras
Meillä oli kans pojalla vauvana sama juttu. Pään takaosa oli ihan litassa. Poika ei edes nukkunut mitenkään erityisen usein juuri selällään. Mä luin jostain, että tällaisessa voi olla taustalla myös se, että vauvan pää muokkautuu jo kohdussa tietyn muotoiseksi (vauva on esim. painanut päätä lantion luita vasten tms). Synnytyksen aikana se sitten muuttuu pyöreäksi, mutta alkaa siitä pikkuhiljaa palata takaisin siihen muotoon, jossa on ollut kohdussa. Ja siitä sitten pikkuhiljaa muokkautuu lopulliseen muotoonsa. Meillä on poika nyt 2v 3kk ja pää on vähän palautunut, mutta onhan se littana edelleen. Hiukset hämää jonkun verran, meidänkin pojalla on paksu tukka niin pään muotoa ei niin selvästi huomaa.
Nyt kun meillä on toinen vauva, joka viihtyy selällään ainakin yhtä paljon kuin esikoispoika, olen huomannut, että joo, tytönkin pää on vähän painunut, mutta ei missään tapauksessa ole niin littana kuin mitä pojalla oli aikanaan.
Nyt kun meillä on toinen vauva, joka viihtyy selällään ainakin yhtä paljon kuin esikoispoika, olen huomannut, että joo, tytönkin pää on vähän painunut, mutta ei missään tapauksessa ole niin littana kuin mitä pojalla oli aikanaan.