Onko kellään kokemusta polven kierukan repeämästä?

Mulla on nyt vaan se tilanne et se on työtapaturma ja sopimus on tuonne 6.6 saakka
et saa nähdä mitä tulevan pitää, nyt ensin pitäis magneetikuvaan ja sit taas ortopedille ja sit mahdolliseen tähystykseen....
Työviikot loppuu kyllä ennen kun toi polvi on kunnossa...

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Mulla on nyt vaan se tilanne et se on työtapaturma ja sopimus on tuonne 6.6 saakka
et saa nähdä mitä tulevan pitää, nyt ensin pitäis magneetikuvaan ja sit taas ortopedille ja sit mahdolliseen tähystykseen....

Kai se riittää että työpaikan vakuutus on ollut voimassa tapaturman tapahtuessa.

sit kun sieltä vakuutusyhtiöstä tulee se päätös ensi siitä magneetista ja sit sen perään se leikkauspäätös niin voi päästä hyvinki nopsaan. Miehellä meni viikon sisään toi koko rumba. Kuntoon se sun polves ei kyl ehi tulla ennen töiden loppumista niin että oisit työkykynen.

Mun miehellä oli kans työtapaturma, työpaikan vakuutus maksoi leikkauksen. Sillä ei oo väliä vakuutuksen kannalta, onko sun työsuhde edelleen voimassa, pääasia että olit työsuhteessa tapaturman sattuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Alkuperäinen kirjoittaja satutar:

Kai se riittää että työpaikan vakuutus on ollut voimassa tapaturman tapahtuessa.

Hoitokulut maksetaan työsuhteen päättymisen jälkeenkin, koska on työtapaturma. Ansionmenetyksestä en osaa sanoa, miten korvataan työsuhteen päättymisen jälkeen.

Itelle revenny sisemmän kierukan alaosa. Kiinnitettiin takaisin tähystysleikkauksessa, 2 vko kepeillä hieman painoa päälle ja sitten täysi varaus. hieman vajaa 4 vko sairaslomaa.

Mulla lähtenyt tänään paperit vakuutuyhtiöön, ja parin viikon päästä olis uus aika tolle ortopedille jolloin sit katotaan toi leikkaustarve / tähystystarve.
ÄMietin vaan ett' jäiskö saikulle vai ei, ei oo herkkua olla seisomatyössä tuolla jalalla, 3 päivää nkesti nyt kohtalaisesti tuota työntekoa, nyt taas enemmän kipeä

Moikka,

Nivelkierukan repeämän poistaminen aiheuttaa useimmille potilalle kivuliaan nivelrikon. Nykyään nivelkierukkavaurioita korjataan implantilla. Tässä juttua implanttileikkauksesta -> http://www.relaa.com/index.php?topic=2963.msg181145#msg181145 .

Missä päin sinä olet SS?
Jos vain pystyt olemaan ilman leikkausta, suosittelen. Itse käyn osteopaatilla hoidattamassa jalkaa.
Polvi leikattiin ja jotain pientä vikaa siellä oli, mutta sille ei voi mitään. Leikkauksen jälkeen polvi tulehtui. Kuntoutus ja kivut jatkuu.

Noh, tämähän on jo vuoden vanha ketju, polvi ei ole vieläkään kunnossa :(

Repeämää tuossa polvessa ei ollut, sieltä löytyi kondromalasia ( ruston pehmentymäsairaus)

Vakuutusyhtiö ei antanut maksusitoumusta tähystykseen joten kunnallisella puolella se marraskuussa tähystettiin.

Polvi ei ole edelleenkän kunnossa, juuri soittelin päivystykseen aikaa ( meillä ei oikein tahdo muutoin lääkäreille saada aikaa ) saikun jatkosta siis kyse. Mutta tuo lääkäri joka halusi minut nyt vastaanotolleen niin ei tänään ollut päivystyksessä.

Polvi kipuilee edelleen päivittäin. Aika vahvoilla lääkkeillä mennään koko ajan. Kivut tuntuvat silti.

Minulla kierukkarepeämä yli 30v sitten. Kierukka poistettiin kokonaan. Siitähän tietysti seurasi myöhemmin nivelrikko, josta kärsin vuosia. Kortisonipiikit eivät auttaneet. Aina oli polvi turvoksissa. Eikö siihen aikaan liene ollut tähystysleikkauksia ,ja oliko kierukka niin pahasti vaurioitunut, että korjaaminen oli vaikeaa. En muista mitä lekuri sanoi kun on niin pitkä aika.
Kunpa olisi silloin ymmärtänyt. Jalka on aiheuttanut minulle monia ongelmia elämän varrella mm. pahan rasitusvamman jalkaan, että keppien kanssa kävelin 2kk.
Sitten jalka meni siihen kuntoon, että käveleminen oli vaikeaa ja tuskallista. Silti suren ja itken, että menin keinoniveleikkaukseen. Nyt jos tietäisin ne kokemukset ,ja mitä tuntemuksia ne ovat tuoneet jälkeenpäin, pohjatonta masennusta, pelkoa jne. en ikinä olisi mennyt operaatioon. Yritin paljon etsiä tietoa netistä, mutta en näköjään osunut oikeille sivuille. Vastustin mielessäni leikkausta itse viimeiseen asti. mutta se tapahtui.
Mieluummin olisin kävellyt omalla huonolla nivelelläni vaikka keppien kanssa. Esim. nyt saa lopun elämää pelätä infektoitumista, vaikka kuinka pidät hampaat ja muut tulehdukset kurissa, mutta kun ei ikinä voi olla varma. En ollut tietoinen tästä infektoitumisen vaarassa ennenkuin jälkeenpäin luin artikkeleita. Sydän melkein pysähtyi kun luin joidenkin lääkärien artikkelin netistä, että pahimmassa tapauksessa jalka joudutaan amputoimaan. Kirjoitin tämän siksi, että kannattaa tentata lääkäreitä, lukea alan kirjallisuutta, artikkeleita. Kysellä vaikka turuilta ja toreilta ennenkuin tekee päätöksen leikkaukseen menosta, elle ole ihan pakko.

Minulla kierukkarepeämä yli 30v sitten. Kierukka poistettiin kokonaan. Siitähän tietysti seurasi myöhemmin nivelrikko, josta kärsin vuosia. Kortisonipiikit eivät auttaneet. Aina oli polvi turvoksissa. Eikö siihen aikaan liene ollut tähystysleikkauksia ,ja oliko kierukka niin pahasti vaurioitunut, että korjaaminen oli vaikeaa. En muista mitä lekuri sanoi kun on niin pitkä aika.
Kunpa olisi silloin ymmärtänyt. Jalka on aiheuttanut minulle monia ongelmia elämän varrella mm. pahan rasitusvamman jalkaan, että keppien kanssa kävelin 2kk.
Sitten jalka meni siihen kuntoon, että käveleminen oli vaikeaa ja tuskallista. Silti suren ja itken, että menin keinoniveleikkaukseen. Nyt jos tietäisin ne kokemukset ,ja mitä tuntemuksia ne ovat tuoneet jälkeenpäin, pohjatonta masennusta, pelkoa jne. en ikinä olisi mennyt operaatioon. Yritin paljon etsiä tietoa netistä, mutta en näköjään osunut oikeille sivuille. Vastustin mielessäni leikkausta itse viimeiseen asti. mutta se tapahtui.
Mieluummin olisin kävellyt omalla huonolla nivelelläni vaikka keppien kanssa. Esim. nyt saa lopun elämää pelätä infektoitumista, vaikka kuinka pidät hampaat ja muut tulehdukset kurissa, mutta kun ei ikinä voi olla varma. En ollut tietoinen tästä infektoitumisen vaarassa ennenkuin jälkeenpäin luin artikkeleita. Sydän melkein pysähtyi kun luin joidenkin lääkärien artikkelin netistä, että pahimmassa tapauksessa jalka joudutaan amputoimaan. Kirjoitin tämän siksi, että kannattaa tentata lääkäreitä, lukea alan kirjallisuutta, artikkeleita. Kysellä vaikka turuilta ja toreilta ennenkuin tekee päätöksen leikkaukseen menosta, elle ole ihan pakko.
Hyvä tietää kaikki tuo.Mulla 11 v sitten repesi kierukka. Liikunta on muuttunut, vain kevyet lajit käy. Polvi määrää, mitä voi ja ei voi tehdä. Kaikki alkoi oppilaan potkust!

Yhteistyössä