Onko kellään keveitä vinkkejä makean himoon/pakkomielteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammaliini

Jäsen
26.05.2004
60
0
6
Tässä olisin vaan udellut joitakin alkua helpottavia konsteja,kun tuppaa olemaan niin pakonomainen tarve syödä jotain makeaa kahvin kanssa...Mikään kahvin makeuttaminen ei tule kysymykseenkään,kun se suu vaatii mäyhimistä.Nyt joku innokas varmaan alkaa paasaamaan herkkujen totaalisesta luopumisesta,kun kerran paino-ongelman kanssa painitaan!Mutta ei se niin vaan luonnistu.

Siispä kaipailisin jotain vinkkejä kevyemmistä vaihtoehdoista.Tummaa suklaata joku ehdotti,mutta mulle se kelpaa kyllä levynkin verran...eli määrä ei tulis mitenkään vähentymään.

Toivotonta varmaan,mut siihen tää useinmiten kohdallani kaatuu.Pystyn jonkun aikaa totaali kieltäytymiseen,mutta sitten hiipii kavala peikko,joka himoaa jotakin kahvin kanssa.Ja kahvista en aio luopua.

mulla auttoi vaan se etten syö kahvinkanssa mitään.
enää en edes kaippa mitään piparia tms.
mä söin jossain vaiheessa leipää kahvinkanssa tai hedelmän ennen kahvia.
oletko ajatellut kromitabletteja kokeilla?

syöt vaikka puolikkaan tai 1/3 pullan kahvin kanssa?
ostat niitä pågenin pieniä korvapuusteja ja syöt sellaisen?
teet näitä annumamman "mokkapaloja" http://www.mammadieetti.net/keittokirja/y/mokkapalat.htm

Mikä tahansa lihottaa jos sitä syö liikaa ja toisaalta melkein mitä tahansa saa syödä kunhan määrät pysyy kurissa.

Siispä kaipailisin jotain vinkkejä kevyemmistä vaihtoehdoista.Tummaa suklaata joku ehdotti,mutta mulle se kelpaa kyllä levynkin verran...eli määrä ei tulis mitenkään vähentymään.

juu mulla sama..sit ku syödään niin vedetään sit oikeen kunnolla..ja kun on tarpeeks makeeta saanu niin taas maistuu suolanen..oon syöppö...
mites nää riisikakut nää styroksilevyt..nehän on aikas kivoja rouskuttaa...

Mitenkäs jos kokeilisit sokeritonta suklaata..itse söin sitä jonkun verran raskaus aikana kun minulla todettiin raskaus diabeetes..se on tosi makeaa ja sitä ei pysty syömään paljon kun tulee äklö olo B)
Brunbergillä on olemassa se suklaa levy ja riisisuklaa patukka ainakin...
Itse söin karkkia ja suklaata ja pullaa ja kaikkea ennen diagnoosia ja tuntui todelta vaikealta aluksi olla ilman mitään herkkua mutta siihenkin sitten ajan kanssa tottui..Tsemppiä sinulle makean himon kanssa kunpa saisin itsekkin lopetettua tuon makean syönnin :ashamed: pitää varmaan itsekkin ostaa noita sokerittomia herkkuja että voi edes joskus jotain napsia :headwall:

Kiitos vaan kaikille vinkeistä!
Onhan se tosiaankin niin,että kohtuudella vois nauttia mitä tahansa,mutta jos se niin helppoa ois,niin ei kai tälläkään palstalla näin paljon ois ihmisiä tuskailemassa asioistaan...

Mullakin oli raskausaikana kohonneet verensokerit ja ravintoterapeuttikin vieraili osastolla luonani.Tietoa kyllä on jonkun verran niin vaaroista kuin suositeltavista arvoistakin,mutta kun sitä vaan on niin lepsu ja perso niin vaikeaa on.

Tää on nyt kolmas päiväni terveellisemmällä linjalla.Ei ole vielä ihan pahaa ole tehnyt.Päiväkahvilla olen jotakin hyvää ottanut,parannusta sentään sen verran,etten aamukahvin kylkiäisinä ottanut mitään.Ja en ole sortunut lisäleipiin tai muihinkaan korvikkeisiin.

Latausta nyt ois melko lailla ja tää kirjottelu tuo lisäskarppia mulle!Ja jos niitä oivallisia reseptejä ilmaantuu lisää niin mikä ettei...

Yhteistyössä