Onko kaverin lapsi "pakko" ottaa hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh?

Vieras
Otatteko muut kavereitten lapsia hoitoon pariksi tunniksi-päiväksi kun itse olette lomalla tai omat lapset esim. mummolassa? Ja miksi pitää loukkaantua jos kieltäytyy moisesta kunniasta ihan siihen vedoten, että halutaan nyt koko perhe olla ihan keskenään kotona? Tai että tänään on mun omaa laatuaikaa shoppailun ja löhöilyn merkeissä?

Jos ei ole erikoista, niin voin ottaa. Onneksi tuota ei tapahdu usein. Oma 2v on ollut kahdesti kummillaan leikkimässä, kun kävin lääkärissä. Ei meillä kaveripiirissä tuollaisesta loukkaannuta ja tosi harvoin tyrkätään lapsiamme vieraalle.

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Otatteko muut kavereitten lapsia hoitoon pariksi tunniksi-päiväksi kun itse olette lomalla tai omat lapset esim. mummolassa? Ja miksi pitää loukkaantua jos kieltäytyy moisesta kunniasta ihan siihen vedoten, että halutaan nyt koko perhe olla ihan keskenään kotona? Tai että tänään on mun omaa laatuaikaa shoppailun ja löhöilyn merkeissä?

No en kyllä ota, jos omatkaan lapset eivät ole kotona. Tai toki riippuu syystä, kyllä hätätilanteessa autan, mutta muuten en.

Ei tietenkään oo pakko. Ja mulla on mun ystävien kanssa sopimus, että aina saa kysyä, mut jos on muuta niin puolin ja toisin ei loukkaannuta :) ja se muuta voi olla vaan et ei huvita koska haluaa löhötä yksin kotona =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos ei ole erikoista, niin voin ottaa. Onneksi tuota ei tapahdu usein. Oma 2v on ollut kahdesti kummillaan leikkimässä, kun kävin lääkärissä. Ei meillä kaveripiirissä tuollaisesta loukkaannuta ja tosi harvoin tyrkätään lapsiamme vieraalle.

ei meillä kummit kyllä ole vieraita.

ei ole pakko. moni vaan ei tunnu sitä tajuavan. itse olen tehnyt asian selväksi. silläkin uhalla että ihminen suuttuu. koska en ole kovin lapsirakas ihminen. vaikka omaani tietysti rakastankin. <3. mutta en kestä laumaa lapsia ympärilläni.

Kyllä mie otan vieraita lapsia hoitoon, jos meillä ei oo mitään muuta kun oleilua kotona - mutta jos kävis niin hassusti, että mulla ois jostain syystä kaikki omat lapset pois kotoa, niin mie varmaan kieltäytyisin... ellei siis ois hätätilanne.

Mie itse joskus myös tyrkytän lapsiani lääkärin tai muun takia naapuriin... tai tyrkytin... nyt en enää kehtaa, kun naapuri aloitti työt. Siis jos hällä on viikolla vapaapäivä, niin ellei mulle iske totaalihätä, niin en edes kysy sieltä silti.

Yhteistyössä