Onko kaupan valmiskakkupohjat syömäkelvollisia? Kukaan käyttänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Täytekakkua ajattelin väsätä, mutta en osaa tehdä kakkupohjaa oikein, vaan se lässähtää aina ja/tai sitten sinne jää jauhoylläreitä sisälle.

Ajattelin että valmiskakkupohja olisi ratkaisu ongelmaani, varsinkin kun aikaa ei jää kuin kakun täyttämiselle. Kuinka sitten käytännössä, maistuuko ne miltä ja meneekö koko kakku pilalle valmispohjan takia?

ne haisevat vähän oudolta,kuin yön yli pöydällä seisonut maitorahka! Mutta kun laitat tarpeeksi täytettä ja makeaa sellaista niin hajua tai makua ei huomaa.ja kannattaa kostuttaa todella hyvin!

Ihan Lidlin kakkupohjia olen käyttänyt. Minusta ihan hyvää, eikä kukaan koskaan ole valittanut, tai sitten ei vaan ole kehdannut. :D En osaa itse tehdä kunnollista kakkupohjaa, se jää aina jotenkin liian pehmeäksi, niin että menee rikki kun yritän leikata.

Mä käytän aina valmispohjia. Kannattaa vaan kostuttaa aika hyvin. Mä olen käyttänyt ainakin Pirkkaa, muita ei tule tällä hetkellä mieleen. Mutta siis olen käyttänyt myös noiden "oikeiden" leipomojen valmistamia.

Jos on jauhopeukalo keskellä kämmentä niin kakkupohjan voi tehdä aivan kuin kääretorttua tekisit, ei lässähdä mihinkään. Ihan tavallisilla kääretorttu/unelmatorttupohjan ohjeilla onnistuu. Ei maistu oudolta ja helppo kostuttaa sopivasti toisin kuin ne pahvimaiset valmispohjat.

ihan vinkkinä ap:lle että seuraavalla kerralla siivilöi ne jauhot ennen taikinaan laittamista... ;)

lidlin valmispohjat on tosiaan ihan hyviä. samoten prismoissa myytävät saksalaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ihan vinkkinä ap:lle että seuraavalla kerralla siivilöi ne jauhot ennen taikinaan laittamista... ;)

lidlin valmispohjat on tosiaan ihan hyviä. samoten prismoissa myytävät saksalaiset.

Ei meillä ole siivilää :laugh: :'(
Hei onko ne saksalaiset sellaisia kirjavassa vähän kellertävässä paketissa? Oon nähnyt kun ihmiset ostaa sellaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on jauhopeukalo keskellä kämmentä niin kakkupohjan voi tehdä aivan kuin kääretorttua tekisit, ei lässähdä mihinkään. Ihan tavallisilla kääretorttu/unelmatorttupohjan ohjeilla onnistuu. Ei maistu oudolta ja helppo kostuttaa sopivasti toisin kuin ne pahvimaiset valmispohjat.

Peesi!

Näin teen aina itse, ja hyvää on.

Valmiskakkupohjat on yököttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en tykkää valmiskakkupohjista. Maistuu aivan järkylle kaiken merkkiset :x
Tosin, jos ei pysty itse leipomaan niin parempi valmis pohja kun ei pohjaa ollenkaan :D

No onhan se toki näinkin, mutta kun syötävästä on kyse niin olisi ihan kiva että se myös maistuisi :)

Yhteistyössä