Onko karppaus aiheuttanut muille vatsaongelmia? Ripulini kestänyt yli 2 viikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helou

Vieras
Onko muilla ollu jotain suolisto-ongelmia karppaamisen vuoksi?

Kävin lääkärissä, ei löytynyt mitään ainakaan perusverenkuvalla. Seuraavaksi ulostenäyte, sit vatsan ultraus yms.

Joo, mä saan kanssa ihan hillittömän ripulin jos syön rasvaa semmoisia määriä, mikä karpatessa olis välttämätöntä että saisi kaloreita tarpeeksi (en siis laihduta). Ei oo kyllä mun juttu tuo karppaus.

Hei, tännehän oli tullut viestejä. Kiitos vastauksista.

Lopetin jo karppauksen, mutta ripuli on ja pysyy. Ehkä se tästä sitten pikkuhiljaa asettuu kun aloin syömään hieman hiilareitakin.

Mulla ripuli loppui kun aloin syödä enemmän leipää. Mun vatsani tarvii tietyn määrän hiilareita toimiakseen. Karppaamisella sain aikaiseksi vain joko ummetuksen tai ripulin ja koko ajan oli karsea olo. Ei sovi mulle karppaaminen.

Varmaan sait liikaa D-vitamiinia, kun sitä on lisättynä niin monissa jutuissa?

D vitamiinia saa suomessa moneen muuhun maahan verrattuna naurettavan vähän.
Että vaikka söis purkista ja nauttis huolettomana kaikkia tuotteita joihin sitä on lisätty, ei sittenkään saa liikaa.

Siitä on jostain syystä tehty suoranainen myrkky. Mitä se ei ole.

Tiesittekö, että aina kun on D vitamiinin suositusannostusta pienennetty, on samaan aikaan erityisesti lasten terveydessä tilastoitu merkittäviä muutoksia, esim lapsuusiän diabeteksen ja autoimmuunisairauksien merkittävää kasvua?

Yhteistyössä