onko karppaaminen terveellistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh

Vieras
Äsken katsoin netistä reseptiä ja hirveästi rasvaa käytetään :O melkein jokaisessa respetissä on jotain kermaa, majoneesia, juustoa (homejuustoa, cheddar ym), kermaviiliä, voita, pekonia tai jotain muuta rasvaista, niin voiko tollainen ruokavalio oikeasti olla terveellinen?

No ainakin itse kokenut terveelliseksi. Suosituksethan sanoo muuta ja niiden mukaan saa järjestellä kohta hautajaisia.

Mutta siis noita luettelemiasia eläinrasvoja käytetään terveellisyyden ja luonnollisuuden takia. Karppaaminenhan on mun mielestä ainakin enemmän sellanen "syö luonnonmukaisesti" ruokavalio. Ja kun rasvasta ruokaa tekee, niin ei tarvitse eikä edes tee mieli syödä niin usein kun virallisterveellisesti. Voi käyttää myös esim. kylmäpuristettua oliiviöljyä tai kookosöljyä.

[QUOTE="hop";22183917]Karppaaminenhan on mun mielestä ainakin enemmän sellanen "syö luonnonmukaisesti" ruokavalio. [/QUOTE]

Muistuttaa enemmän ihmisen luontaista ruokavaliota kuin mitä nyt suositellut lautasmallit runsaine hiilihydraatteineen.
Terveysvaikutuksista on kyllä tutkimuksiakin, mutta kun en jaksa alkaa niitä tähän hätään googeloimaan niin omalta osalta voin kertoa että ylipaino, mahan turvotus, korkea verenpaine, päänsäryt ja paha olo on poissa.