Onko karppaajia paikalla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Meille on tulossa illalla kahvittelijoita, mitähän sellaista tarjoais, mitä sitten söis itekkin? Oon vasta aloittelija ja on vielä vähän outoa kaikki. Oisko jotain piirakkaa tms. mitä vois tehdä?

Siis ihan kahvitarjottavaa. Toki vieraille laitan keksiä yms pullaa, mut en kehtais olla itse pöydässä ottamatta mitään..

Mitä nyt yleensäkin syödään: pekonia, kinkkua, paahtopaistia, laardia, pihvejä. Jos haluaa jotain vihreää niin avokaadoa. Miksei niitä voisi vetää kahvinkin kanssa.

No jospa ostat pari palaa kainuun juustoleipää ja tarjoat niitä paloiteltuna ja mikrossa aavistuksen pyöräytettynä ja sen kanssa kermavaahtoa ja sokeroimattomia marjoja, joita on aika helppo löytää tähän aikaan vuodesta?

Tai teet vaan simppelin marjakermarahkan?

Kiitos vinkeistä! Taidan kallistua tuohon juustoleipään ja rahkaan, ne maistuu lapsillekkin! Jotain suolaista olisin ehkä kaivannu, mut kyllähän nuo mulle riittää.. Ku en kyllä mitään laardia kehtaa pöytään lyödä =) Mitä lie onkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä olen kyllä tehnyt ihan karpille sopivaa suolaista piirakkaa ja hyvää tuli.

Miten? Olisko ohjetta? Mistä teit pohjan? Ja tarvitsisiko jotain erikoisjauhoja..

Tässä se tulee...

Karppipizza

2 pss mantelijauhoja
1-1,5 dl juustoraastetta
0,5 kananmunaa
1-2 rkl creme freshiä tai smetanaa
0,5 tl leivinjauhetta
suolaa maun mukaan jos haluaa

Painele märillä käsillä pellille mahd. ohueksi. Uuniin kypsymään 225 asteeseen kunnes tulee kullanruskeaksi. VASTA TÄMÄN JÄLKEEN TÄYTTEET!'

Ohje on siis karppipizzan, mutta olen tehnyt tuon saman siis piirakkapohjana, laittanut vaan piirakkavuokaan, esipaistanut ohjeen mukaan, sitten täytteet päälle ja taas paistoa kunnes täyte on hyytynyt/juusto kauniisti rusehtaa. Tuolla ohjeella olen tehnyt kinkku- ja jauhelihapiirakkaa.

Täytteeksi olen laittanut tosiaan esim... tähän tyyliin.. paistanut sipulia&jauhelihaa pannulla, kun on kunnolla ruskistunut, joukkoon mausteet (jauhelihamauste, grillimauste tms), sittten hiukan kermaa ja sulatejuustoa että tulee sellainen paksu seos. Jäähdyttänyt hiukan, sitten vielä joukkoon 1-2 kananmunaa. Kaadoin vuokaan, päälle hiukan punaista paprikaa ja juustoa reilusti.

Miten? Olisko ohjetta? Mistä teit pohjan? Ja tarvitsisiko jotain erikoisjauhoja..

Tässä se tulee...

Karppipizza

2 pss mantelijauhoja
1-1,5 dl juustoraastetta
0,5 kananmunaa
1-2 rkl creme freshiä tai smetanaa
0,5 tl leivinjauhetta
suolaa maun mukaan jos haluaa

Painele märillä käsillä pellille mahd. ohueksi. Uuniin kypsymään 225 asteeseen kunnes tulee kullanruskeaksi. VASTA TÄMÄN JÄLKEEN TÄYTTEET!'

Ohje on siis karppipizzan, mutta olen tehnyt tuon saman siis piirakkapohjana, laittanut vaan piirakkavuokaan, esipaistanut ohjeen mukaan, sitten täytteet päälle ja taas paistoa kunnes täyte on hyytynyt/juusto kauniisti rusehtaa. Tuolla ohjeella olen tehnyt kinkku- ja jauhelihapiirakkaa.

Kiitos!
Mutta himskutti kun mulla ei oo mantelijauhoja.. Paljonko on 2pss? Siis grammoissa? Mul on vähän mantelia, jos sen jauhais..?

karppifoorumi on täynnä hyviä piirakkaohjeita :) tai tee vaikka mutakakku, sekin ohje löytyy sieltä

Mutakakku juu tai mä tein kesällä ihanaa marjapiirakkaa/torttua johon pohjaan tuli

3munaa
1pss mantelijauhoa
1tl leivinjauhetta
½dl makeutusjauhetta

Makeutusj. ja munat vaahdoksi ja loput sekaan. 200astetta 10min.

Päälle kermavaahtoa ja tuoreita mansikoita. Tosta vois ainakin soveltaa.

Kostutin light-limpparilla muuten.

Yhteistyössä