onko kanssasisaria???

• Viestiketjun aloittaja kipa70
  • Ensimmäinen viesti
Viikko 19+ menossa ja ilman lapsen isää odotan.. Tiemme eros viikkoa ennen positiivista raskaustestiä. Lapsi on kuitenkin toivottu, mutta nyt ei ex-mies enää välitä. Alkuun oli vielä kovastikkin tulossa neuvoloihin ja muihin. Pitkä tarina ja kurja juttu!! Ehkä parempi niin, kun pysyy vain kaukana meistä!?!? Nyt on kuitenkin uusi "kokelas" tullut elämääni.. Vaikeatahan tämä on kun on tulos toisen laps..
Voi, mun sotkuista elämää!! :headwall: :headwall:

emppa05
mul lapsen isä ei oo nähny tytärtään tyttö jo kohta 6kk. soitin ja ilmoitin syntymästä. hän sanoi et soittelee ja tulee käymään. mut eipä oo kuulunut eikä näkyny..
siis odotin myös yksin ja raskaus oli raskas kaikin puolin selkä ei tahtonut kestää ja oli koko ajan huono olo. jugurtti ainoa jota pystyi syömään ettei tullut huono olo.

Mä en enää odota (kuopus jo reilu 1v),mutta odotin häntä yksin..tai erottiin kun olin n.puolessa välissä raskuatta,ja tiedän kokemuksesta että rankkaa varmasti on..mulla oli vielä reilu vuoden ikäinen esikko siinä samalla hoidettavana.

Jaksuja sulle! :hug:

Yksin täälläkin
Alusta asti yksin ja hyvin on pärjätty :) Poika 1v2kk. Positiivista ajattelua ja mahdollisimman paljon kannattaa miettiä mitkä asiat on paremmin kun ei ole miestä. Ei turhaan kannata murehtia että nyt jään siitä ja siitä paitsi ja minä joudun tekemään ja olemaan aina kun toinen saa liihottaa miten tahtoo. Aloita positiivinen ajattelu siitä että tiski- ja pyykkivuoret ovat pienempiä, voit herkutella kun siltä tuntuu, kotityöt ja ruoka ei tarvi olla tehtynä siihen mennes kun mies tulee töistä kotiin. Voit viipyä kaverilla lapsen kans just niin kauan kun itseä huvittaa. Ei ole anoppia antamassa "neuvoja" (=arvostelemassa), ei tarvi miettiä kumman suvun kans viettää joulun. Itse olen todennut että pääsin paljon helpommalla kun erottiin jo raskauden alussa, en päässyt tietämään miten elämä on helpompaa miehen kans joten sitä en osaa kaivata. Niin ja vielä sellanen, ei tarvi tapella kumpi hoitaa yösyötöt ja aamunousemiset kun se on itsestään selvää yhden vanhemman perheessä. Tässä pientä positiivisen ajattelun alkua :)

Mun yksinodotettu tenava lähti juuri kavreiden kanssa leikkimään :) On siis jo 8v koululainen. Raskausajan olin kokonaan yksin ja välillä olin melkoisen pohjalla. Se oli henkisesti todella rankkaa aikaa ja vaikka paljon puhuin kavereiden kanssa niin ehkä olisi kannattanut silloin jo hankkia tukea ihan ammattilaisiltakin. Odotusaika meni kuitenkin suht hyvin, mutta vauva-aikakin oli välillä hyvin yksinäistä, varsinkin illat ja muistan usein surreeni sitä, että ei ollut ketään kenelle iloita vauvan pienistä jutuista esim ensimmäisestä hymystä, kääntymisestä ym. Silloinkin oli tärkeää pärjätä yksin, eikä tullut mieleenkään kysellä apua mistään, vaikka näin jälkeenpäin ajatellen olisin ollut fiksu ja oma jaksamiseni olisi ollut vielä parempaa jos olisin tajunnut pyytää apua.
Tässä näitä muistoja... 8v tyllerö pärjää oikein hyvin ja on kasvanut fiksuksi tytöksi.
Tsemppiä yksinodottajille!! Mun neuvo olisi teille se, että haalikaa ympärillenne hyvä sosiaalinen verkosto, käyttäkää se apu mitä teille tarjotaan ja hakekaa aktiivisesti apua jos tunnette sitä tarvitsevanne. :)

Mä seurustelen tällä hetkellä tulevan lapseni (rv 9+5) isän kanssa, mutta ennen raskaaksi tuloani oltiin seurusteltu vasta 1kk. Eli ei kovin tukevalla pohjalla tämä meidän suhde.

Isä haluaa ehdottomasti olla mukana lapsen elämässä, mutta itse kuvittelen koko ajan vaistomaisesti että minusta tulee loppujen lopuksi kuitenkin yksinhuoltaja. Ajatusta yksinhuoltajuudesta en kuitenkaan pidä kovinkaan pelottavana, vaan uskon pärjääväni, jos yksin vauvan kanssa jään.

Joskus sinkkuaikana leikkimielisesti usein sanoinkin haluavani ryhtyä yh:ksi. Pärjään hyvin yksin, vaikka vauvan kanssa se varmasti tuleekin olemaan rankkaa. Tai eihän sitä vielä tiedä, vaikka mies kuvioissa pysyisikin... Tsemiä oikein paljon kaikille yksinodottajille, te pärjäätte kyllä!!! :flower:

Ja miettikää kun aika tulee, että haluatteko yhyteishuoltajuuden nimellisesti vaiko sitten yksinhuoltajuuden, joka toki on parempi niin saatte päättää asiat itsenäisesti. Yhteishuoltajuutta ei kannata ottaa jotta saisi saman sukunimen lapselle tai että tekisi "lojaalin" teon biologiselle isälle.

Yhteistyössä