Onko kallis talo, jos maksaa 150 000e kaikkine töineen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No on minusta halpa jos nuo kaikki mainitut asiat kuuluu kauppaan :) Tuo vuokratontti on ainoa miinus. Suostuisiko tämä rakentaja rakentamaan sen talon jollekin muulle tontille?
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja a-tuntija:
location ? valitettavasti ei voi sanoa mitään ellet kerro onko talo keskellä korpea tai vaikka espoossa
Talo on Oulun naapurikunnassa eli ei missään korvessa kuitenkaan.. Ouluun noin 30km.
30 km Oulusta on todellakin maaseutua!
30km oulusta, riippuu mihin suuntaan, että onko maaseutua. mutta limingassa on tontit kyllä aika kysyttyjä. ja niin ne on kaikissa muissakin ympäristökunnissa. tontin vuokra on aika hurja. me otettiin tarjousta 120 neliön talosta yläkertavarauksella valmiiksi asti, kaikkine töineen, myös piha. 200 000, vähä reilu oli hintaa, mut meillä olis tullut oma tontti, 35 000e. onko tässä ny kyse gryndauksesta vai ei?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on minusta halpa jos nuo kaikki mainitut asiat kuuluu kauppaan :) Tuo vuokratontti on ainoa miinus. Suostuisiko tämä rakentaja rakentamaan sen talon jollekin muulle tontille?
Se tontti on kaava-alueella ja harvemmin löytyy niin hyvältä paikalta tonttia just kaava-alueelta. Eli siinä on metsää kahdella puolella... :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Halpa, mutta hinta epäilyttäisi enkä ostaisi. Eihän kukaan tuota tappiokseen tee, ei edes huonolla palkalla...
Ei ne tappioksi tekiskään, tietenään, mutta se firma on erikoistunut siihen, että tekee mahd halvalla.
 
juurirakentava
Meillä puurakenteinen ok-talo (1,5-kerroksinen) kohta valmis, pinta-ala 170 m2 ja tulee maksamaan sitten kun kaikki on täysin valmista pihoineen kaikkineen piiiitkälle päälle 300 000. Asumme pienessä kunnassa Savossa. Että tähänmin verrattuna pääsisitten halvalla. Henk. koht. en haluaisi vuokratonttia.
 
ap
Tontin voisi kuulemma myös ostaa, mutta kun emme aio asua siinä kovin montaa vuotta, niin kannattaa vissiin vuokrata se. (20 000e olis se tontti). Ja talon hintaan sisältyis myös yläkertavaraus. Tehtäis itse yläkerta sitten kun ehdimme yms.. Kodinkoneet kuuluu myös tuohon (paitsi pyykinpesukone). Ja saa kuulemma valita ihan sievät materiaalit ettei tarvi ottaa mitään ihan peruskamaa kuitenkaan. ( Ei mitn laattalattioita kuitenkaan). Ja hinta 154 000e.
 
vieras
Halvalta kuulostaa, tosi peruskamaa tulee materiaalit olemaan ja pahoin pelkään, että yllätyksiä tulee, sillä tuohon hintaan tuskin pihalle saa laatoituksia, kasveja, nurmikkoa jne. Onko tuo kokonais-vai asuinpinta-ala? Pienihän talo on.Liminka on toki maaseutua, mutta aikalailla kasvanut. Mielummin silti Oulun ympäristössä asuisin Kempeleessä tai Haukiputaalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tontin voisi kuulemma myös ostaa, mutta kun emme aio asua siinä kovin montaa vuotta, niin kannattaa vissiin vuokrata se. (20 000e olis se tontti). Ja talon hintaan sisältyis myös yläkertavaraus. Tehtäis itse yläkerta sitten kun ehdimme yms.. Kodinkoneet kuuluu myös tuohon (paitsi pyykinpesukone). Ja saa kuulemma valita ihan sievät materiaalit ettei tarvi ottaa mitään ihan peruskamaa kuitenkaan. ( Ei mitn laattalattioita kuitenkaan). Ja hinta 154 000e.
Kallis on tontti noin pieneksi, meillä puolet suurempi järvenrantatintti omalla rannalla maksoi 30 000e, maalla asumme, mutta tontti on kylän keskustassa.

Kyllähän halvallakin sievää saa, mutta ei laadukasta, laattalattiat on kyllä ehdottomat keittiöön, eteiseen ja tietenkin märkätiloihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvalta kuulostaa, tosi peruskamaa tulee materiaalit olemaan ja pahoin pelkään, että yllätyksiä tulee, sillä tuohon hintaan tuskin pihalle saa laatoituksia, kasveja, nurmikkoa jne. Onko tuo kokonais-vai asuinpinta-ala? Pienihän talo on.Liminka on toki maaseutua, mutta aikalailla kasvanut. Mielummin silti Oulun ympäristössä asuisin Kempeleessä tai Haukiputaalla.
Asuinpinta-ala 102 neliötä. Mullat pitää itse osataa (noin 400e). Kuulemma hinta on tuo ja siihen sisältyy kaikki mitä on luvattu. Itse en haukiputaalle lähtisi ja en oikein mielellään kempeleeseenkään. Ja ei tule olemaan mitään ihan peruskamaa. Saadaan itse valita värit yms..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tontin voisi kuulemma myös ostaa, mutta kun emme aio asua siinä kovin montaa vuotta, niin kannattaa vissiin vuokrata se. (20 000e olis se tontti). Ja talon hintaan sisältyis myös yläkertavaraus. Tehtäis itse yläkerta sitten kun ehdimme yms.. Kodinkoneet kuuluu myös tuohon (paitsi pyykinpesukone). Ja saa kuulemma valita ihan sievät materiaalit ettei tarvi ottaa mitään ihan peruskamaa kuitenkaan. ( Ei mitn laattalattioita kuitenkaan). Ja hinta 154 000e.
Kallis on tontti noin pieneksi, meillä puolet suurempi järvenrantatintti omalla rannalla maksoi 30 000e, maalla asumme, mutta tontti on kylän keskustassa.

Kyllähän halvallakin sievää saa, mutta ei laadukasta, laattalattiat on kyllä ehdottomat keittiöön, eteiseen ja tietenkin märkätiloihin.
En halua laattoja keittiöön, kun on niin kova homma pitää puhtaana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^ en tiedä tosin vaikuttaako onko laatta kiiltävää vai mattaa? Kiiltävä on ihan onneton, kun on aina niin likaisen näköinen.
Laatoissakin on eroa, kunnon laattalattia on kallis eli laatu maksaa. Keittiöön ei kuitenkaan mitään muuta kannata edes harkita. Meillä on korkeakiiltoinen laattalattia ja aivan mahtava, helppo pitää puhtaana, mikrokuitumopilla vain pyyhkäisee.Kyllä se lika näkyy lattiassa kuin lattiassa :) Matta on vaikeampi pitää puhtaana. Niin ja jos laattalattian saumat on vaikea pitää puhtaana, niin sauma-aineeksi täytyy valita tekovaiheessa arvokkaampi kvartsipohjainen sauma-aine ei kalkkipohjainen. Itse en osta taloa, jossa ei ole laattalattiaa keittiössä ja mielellään myös olkkarissa. Parketti keittiössä on on susi samoin laminaatti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tontin voisi kuulemma myös ostaa, mutta kun emme aio asua siinä kovin montaa vuotta, niin kannattaa vissiin vuokrata se. (20 000e olis se tontti). Ja talon hintaan sisältyis myös yläkertavaraus. Tehtäis itse yläkerta sitten kun ehdimme yms.. Kodinkoneet kuuluu myös tuohon (paitsi pyykinpesukone). Ja saa kuulemma valita ihan sievät materiaalit ettei tarvi ottaa mitään ihan peruskamaa kuitenkaan. ( Ei mitn laattalattioita kuitenkaan). Ja hinta 154 000e.
Kallis on tontti noin pieneksi, meillä puolet suurempi järvenrantatintti omalla rannalla maksoi 30 000e, maalla asumme, mutta tontti on kylän keskustassa.

Kyllähän halvallakin sievää saa, mutta ei laadukasta, laattalattiat on kyllä ehdottomat keittiöön, eteiseen ja tietenkin märkätiloihin.
En halua laattoja keittiöön, kun on niin kova homma pitää puhtaana.
No, ei todellakaan ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Halpa, mutta hinta epäilyttäisi enkä ostaisi. Eihän kukaan tuota tappiokseen tee, ei edes huonolla palkalla...
Ei ne tappioksi tekiskään, tietenään, mutta se firma on erikoistunut siihen, että tekee mahd halvalla.
Jos kaikki tietää tuon sillä seudulla, niin teidän voi olla tosi vaikea saada voittoa tuommosen talon myynnistä. Huijausta olis!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvalta kuulostaa, tosi peruskamaa tulee materiaalit olemaan ja pahoin pelkään, että yllätyksiä tulee, sillä tuohon hintaan tuskin pihalle saa laatoituksia, kasveja, nurmikkoa jne. Onko tuo kokonais-vai asuinpinta-ala? Pienihän talo on.Liminka on toki maaseutua, mutta aikalailla kasvanut. Mielummin silti Oulun ympäristössä asuisin Kempeleessä tai Haukiputaalla.
Asuinpinta-ala 102 neliötä. Mullat pitää itse osataa (noin 400e). Kuulemma hinta on tuo ja siihen sisältyy kaikki mitä on luvattu. Itse en haukiputaalle lähtisi ja en oikein mielellään kempeleeseenkään. Ja ei tule olemaan mitään ihan peruskamaa. Saadaan itse valita värit yms..
Sorry, mutta tuolla hinnalla et saa kuin peruskamaa. Totta kai saa valita värit, mutta ihan varmasti jostain tietystä hintaluokasta, jossa ei mitään erikoisempaa ja tyylikkäämpää edes ole. Jos alat laadukkampaa ja parempaa valitsemaan ei takulla pysy neliöhinta tuossa 1400m2/m2 eli totuus rakentamsiessa on,että myyjät tarjoaa perusjuttuja, jos jotain enemmän haluat myös maksat siitä lisää.

Meillä myyjä suositteli yhtä keittiöfirmaa ja kehui kuinka edullinen paikka on, kun teimme siellä haluamamme keittiö ja kodinkaapistojen suunnitelman oli lopputulos kalliimpi kuin muualla, myyjä oli ilmeisesti tarkoittanut nomaalia keittiötä, peiliovet, perushellat, ei saarekkeita jne.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Halpa, mutta hinta epäilyttäisi enkä ostaisi. Eihän kukaan tuota tappiokseen tee, ei edes huonolla palkalla...
Ei ne tappioksi tekiskään, tietenään, mutta se firma on erikoistunut siihen, että tekee mahd halvalla.
Mua pelottaisi jo se, että kaikki tehdään mahd. halvalla. Talon rakennuksessa kun on monta sellaista asiaa, missä ei missään nimessä kannattaa otta halpaa vaan laadukasta.....

Ja jos halvalla tehdään, niin todennäköisesti ylläpitokustannukset ovat aika kovat. Esim. se tonttivuokra ja sähkölämmitys jo pelkästään ovat sen 300-400e/kk. Siihen vielä kiinteistövero, jäte, vakuutus, vesi..... Ja vuokratontilla olevaa taloa on aina vaikeempi myydä.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvalta kuulostaa, tosi peruskamaa tulee materiaalit olemaan ja pahoin pelkään, että yllätyksiä tulee, sillä tuohon hintaan tuskin pihalle saa laatoituksia, kasveja, nurmikkoa jne. Onko tuo kokonais-vai asuinpinta-ala? Pienihän talo on.Liminka on toki maaseutua, mutta aikalailla kasvanut. Mielummin silti Oulun ympäristössä asuisin Kempeleessä tai Haukiputaalla.
Asuinpinta-ala 102 neliötä. Mullat pitää itse osataa (noin 400e). Kuulemma hinta on tuo ja siihen sisältyy kaikki mitä on luvattu. Itse en haukiputaalle lähtisi ja en oikein mielellään kempeleeseenkään. Ja ei tule olemaan mitään ihan peruskamaa. Saadaan itse valita värit yms..
400e ei saa kun pari kuormaa multaa joka ei 1200m2 tontilla riitä yhtään mihinkään. Pariin kukkapenkkiin ja muutaman kymmenen neliön nurtsin perustamiseen korkeintaan.
 

Yhteistyössä