Onko kaikki seurakunnan työntekijät uskovaisia?

[QUOTE="mii";26897381]Sieltä ainakin löytyy pahimmat selkäänpuukottajat ja p:n puhujat.
Kai se kirkkoon kuuluminen ainakin vaatimuksena on.[/QUOTE]

Ei oo vaatimuksena. Tai saahan sitä vaatia muttei oo laillista. Meidän kunnassa istuttiin hiljattain käräjiä siitä kun seurakunnalle haettiin kirkkoon kuuluvia työntekijöitä ja se oli syrjintää.
 
ei jaksa kirjautua
Isäni on seurakuntamestari. Se ei ole muuten sama asia kun haudankaivaja, vaikka toki osallistuu siihenkin. Nykyään haudan kaivamiset on ulkoistettu erilaisille maansiirtofirmoille tms. joilla on sopivan kokoiset kaivinkoneet, mitkä mahtuvat kulkemaan hautausmaan kapeilla käytävillä. :D

Niin ja siis itse olennaiseen: Isäni kyllä kuuluu kirkkoon, mutta on ihan tavallinen ihminen siinä missä muutkin. Isäni rakastaa roiseja vitsejä ja myöskin kiroilee. Ei ole mikään himouskovainen, mutta vähän niin kun luonnollisesti pitää käyttäytyä töissään uskovaisten tapaan.
 
Isäni on seurakuntamestari. Se ei ole muuten sama asia kun haudankaivaja, vaikka toki osallistuu siihenkin. Nykyään haudan kaivamiset on ulkoistettu erilaisille maansiirtofirmoille tms. joilla on sopivan kokoiset kaivinkoneet, mitkä mahtuvat kulkemaan hautausmaan kapeilla käytävillä. :D

Niin ja siis itse olennaiseen: Isäni kyllä kuuluu kirkkoon, mutta on ihan tavallinen ihminen siinä missä muutkin. Isäni rakastaa roiseja vitsejä ja myöskin kiroilee. Ei ole mikään himouskovainen, mutta vähän niin kun luonnollisesti pitää käyttäytyä töissään uskovaisten tapaan.
Ihana. Olen kyllä uskovaisetkin mieltänyt tavallisiksi ihmisiksi. ;)
 
Käsittääkseni ev.lut seurakunnan työntekijän on oltava ev.lut. seurakunnan jäsen eli kuuluttava kirkkoon (ainakin käytännössä, en tiedä onko tuo kirjattuna vaatimuksiin). Papin tulee olla kastettu.
 
Viimeksi muokattu:
"poikia3"
Olen itse ollut seurakunnan nuorisotyöntekijänä aikoinani.

Kaikki eivät ole uskovaisia ja uskovaisissakin ovat tavallisia ihmisiä. Voivat tykätä roisista huumorista, ja en ole eläissäni ollut niin villeissä läksiäisissä, kun yhden nuorisopapin läksiäiset olivat.
 

Yhteistyössä