onko kaikki kesävaatteet jo lapsille ostettu?

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sorry:
Siis EI ei missään tapauksessa saa ostaa vaatetta halpakaupasta alle ovh:n!! Se pitää olla Kekäleestä tai Sokokselta, eikä missään nimessä viime vuoden väri. Johan sen näkee kaukaa, kuka on ostanut pukunsa halvemmalla kuin parempi äiti.
Noin se varmaan menee :D

Mä olen mielelläni Huono Äiti, ja ostan lapsille Tarjoustalosta Lassie G-tech ja Suprafill- välikausiasut hintaan 30 euroa.

Jää sitten rahaa muuhunkin mukavaan :xmas:

jepu
Ei ole ainuttakaan kesävaatetta ostettu, eikä taida kevätvaatteitakaan olla ostettu sen kummemmin. Ostan sitten sitä mukaa kun huomaan mistä on tarvis, viime kesäiset vaatteet kelpaa tänäkin kesänä sikäli mikäli mahtuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka hullu ostaa edes lastenvaatteita jostain säästöpörssistä? Vaikka sitten miten halvalla.
Ihanko tosissasi kysyt? Jos näin, niin mitenköhän se sun peräreikää kaivelee mistä kukakin vaattensa ostelee? (tässä ilmeisesti joku vanha ketju taustalla jota en ole lukenut?)
Ja kuvittele, että tuo on opettaja, joka laukoo suustaan tommosen kommentin :eek: Kiva ku ope jo arvostelee lasten vaatetusta :/
:LOL: :LOL: :LOL: Lääkäri, pappi, juristi ja kaupan kassako saa arvostella, mutta ei opettaja? Hohhoijaa, keksikää joku uusi virsi.

Tällä asialla ei oo mitään tekemistä mun ammatin kanssa. Ihan tosissani kysyn, sillä sen verran on kokemusta Tarjoustalo-kamasta, että ikinä en rahojani hassaisi niihin. Joku hinta-laatusuhde sitä lasten vaatteissakin olla pitää.
Eli olit tosissaan? Mie oikeesti luulin et oli joku läppä... Okei, no eipä siinä mitään... Kuinka sulle sitten uppoaa marketin vaatteet? Lindex? H&M? Elloksen rytkyt? ihan samaa tasapaksua laatua, kestää tasan saman verran.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
:LOL: :LOL: :LOL: Eipä ole, ei tietenkään... (sullekin sama, keksi nyt herranjestas sentään joku uusi virsi. Tuo levy on jo kulunut puhki...)
Oikeesti, Sörhis...Ihmettelet, miksi sua haukutaan, ja sua mollataan vaikket pyydä kommentteja itsestäsi, yms.
Ja täällä sä olet aukomassa päätäsi ketjussa, missä kysyttiin että onko kesävaatteet jo ostettu. Etkä tainnut vastata varsinaiseen kysymykseen ollenkaan.

Eipä meillä oo huonoksi ehtineet nuo Tarjoustalo-tason lastenvaatteetkaan mennä. Näkee niistä jo ostohetkellä, mikä on ihan surkeaa laatua, ja mikä parempaa. Esimerkiksi Lassietecin haalari tuskin on huonompi jos sen ostaa Säästöpörssistä tai muusta vastaavasta halpiskaupasta?
No niin, åbo sitten sanoi sen mitä ajattelin.

Sörhis, jos tutta on sulle laatua niin hoh-hoi :whistle:

mutta aiheeseen, enpä oo ostanu vielä. lahjaksi lapset sai kesäisiä paitoja, pitänee katsella likalle leggareita ja poitsulle.. onko pojille leggingsejä? niin ja tietty kenkiä molemmille, sandaalit ja umpimalliset.

Kylläpäs tarjoustalo nostaa tunteita pintaan :LOL:

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllä tällä vaatemäärällä pärjää yhden kesän. Minä kahmoin vaatetta viime kesän aleista kassikaupalla ja osa niistä oli juuri kesävaatteita. Kun näyttää, että joku viimekesäinen saattaa mahtua vielä päälle, niin kyllä tuo muksu vaatteissa pysyy. Oon kyllä tyytyväinen, sillä viime kesän henkkamaukan värit oli paremmat kuin tämän vuoden. Ja noin Legon duplo zoo kuteet oli niin ihanat että halusin täksikin kesäksi samanlaisia.

Sandaalit vielä tarvitaan ja kyllä minä jotain ostan, vaikka ei tarvitsisikaan. Mutta kun kuitenkin jotain aivan ihanaa sattuu tulemaan eteen...

Kuka hullu ostaa edes lastenvaatteita jostain säästöpörssistä? Vaikka sitten miten halvalla.
Ihanko tosissasi kysyt? Jos näin, niin mitenköhän se sun peräreikää kaivelee mistä kukakin vaattensa ostelee? (tässä ilmeisesti joku vanha ketju taustalla jota en ole lukenut?)
Ja kuvittele, että tuo on opettaja, joka laukoo suustaan tommosen kommentin :eek: Kiva ku ope jo arvostelee lasten vaatetusta :/
:LOL: :LOL: :LOL: Lääkäri, pappi, juristi ja kaupan kassako saa arvostella, mutta ei opettaja? Hohhoijaa, keksikää joku uusi virsi.

Tällä asialla ei oo mitään tekemistä mun ammatin kanssa. Ihan tosissani kysyn, sillä sen verran on kokemusta Tarjoustalo-kamasta, että ikinä en rahojani hassaisi niihin. Joku hinta-laatusuhde sitä lasten vaatteissakin olla pitää.

Vain tyhmät aikuset ihmiset arvostelee lasten vaatteita ja ihan erityisen tyhmiä ne on, jos ovat opettajia, joiden kanssa ne lapset työtään tekee. Häpeäisit edes :/
En mä ole yhdellekään nuorelle (huom., en opeta lapsia) sanonut, että hyi millaiset vaatteet sulla on. Ei olis kovin ammatillista. Mut täällä mä kirjoittelen SIVIILIHENKILÖNÄ, joten kai mulla mielipiteeni saa olla? Omalle lapselleni en ostaisi noista tarjoustalo-tyyppisistä paikoista kuin noita hyväksi havaittuja merkkejä (kuten Tutta, Lassietec ym.), koska olen huomannut niiden olevan hirmu huonolaatuisia. Got it?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Sörhis, jos tutta on sulle laatua niin hoh-hoi :whistle:

mutta aiheeseen, enpä oo ostanu vielä. lahjaksi lapset sai kesäisiä paitoja, pitänee katsella likalle leggareita ja poitsulle.. onko pojille leggingsejä? niin ja tietty kenkiä molemmille, sandaalit ja umpimalliset.
No musta Tutta on ihan kohtuullista käyttölaatua. Ei parasta mahdollista, mutta ihan OK. Kovin hirmuisesti en tosin ole Tuttaa harrastanut, kun niiden kuosit ei oikein sovi mun makuuni.

Onko sulla sörhis niin huono itsetunto, että sä arvostelet lasten vaatetusta :eek: Ilmeisesti näin. Ei se paranna sun olo ja epävarmuuttas :)
:LOL: :LOL: :LOL: En mä arvostele lasten vaatteita. Ihan samaa koskee kaikkea tarjoustalo-kamaa. Eikä tällä oo nyt mitään tekemistä mun itsetuntoni kanssa, tää on mun mielipiteeni :D. Ei mikään absoluuttiinen totuus. Kiitos ja anteeksi sitten vaan.

vieras
Onko sulla sörhis niin huono itsetunto, että sä arvostelet lasten vaatetusta :eek: Ilmeisesti näin. Ei se paranna sun olo ja epävarmuuttas :)
:LOL: :LOL: :LOL: En mä arvostele lasten vaatteita. Ihan samaa koskee kaikkea tarjoustalo-kamaa. Eikä tällä oo nyt mitään tekemistä mun itsetuntoni kanssa, tää on mun mielipiteeni :D. Ei mikään absoluuttiinen totuus. Kiitos ja anteeksi sitten vaan.
Miten sä jaksat jauhaa ja tehdä ittes vaan entistä enemmän naurettavan :/ Sit sä tuut vinkuun, ku sua arvostellaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
en ostele ollenkaan tolla menetelmällä.ostan sillon ku tarvii,katellaan sitte kesällä.
Sama täälä. Viimeen vuonna ostin isot pinot varastoon ja kuinkas kävi? Osa oli käytössä syksyisellä etelän reissulla, osa vieläkin käyttämättömänä kaapeissa. Himppasen huonot shortsikelit viimeen kesänä =(

Miten sä jaksat jauhaa ja tehdä ittes vaan entistä enemmän naurettavan :/ Sit sä tuut vinkuun, ku sua arvostellaan...
Nyt mä en käsitä. Yritän tässä vaan oikaista vääriä käsityksiä ja itseeni kohdistuvia syytöksiä. Mähän EN ole haukkunut ketään tiettyä palstalaista, enkä varsinkaan kenenkään lasta (tai lapsen vaatteita). Vai olenko? Missä?

vieras
Nyt mä en käsitä. Yritän tässä vaan oikaista vääriä käsityksiä ja itseeni kohdistuvia syytöksiä. Mähän EN ole haukkunut ketään tiettyä palstalaista, enkä varsinkaan kenenkään lasta (tai lapsen vaatteita). Vai olenko? Missä?
Sörhis, älä enää jatka jookos? Olet antanut tälle keskustelulle jo enemmän kun tarpeeksi.

Sörhis, älä enää jatka jookos? Olet antanut tälle keskustelulle jo enemmän kun tarpeeksi.
Sinä et varmaankaan tällaisista asioista päätä, joten turpavärkki rullalle, kiitos.

No vasta on välikausipuvut hankittu ja niihinkin tarttettas viel pientä täydennystä (odottelee perjantaita ja Skanssin aukeamista...)
Kesävaatteissa tarttis tehdä inventaario, että mitä on käyttökelposta esikoisen jäljiltä pienemmälle ja mitä tarvii ostaa.

Ei ole ostettu, esikoisen rippijuhliin pitää kummallekin pojalle ostaa siistit vaatteet, mutta muuten saavat sinnitellä kesäkuuhun asti, reissusta ostetaan uusia vaatteita paljon. Saattavat olla halpoja, mutta ei voi mitään*nauraa*

vieras
Sinä et varmaankaan tällaisista asioista päätä, joten turpavärkki rullalle, kiitos.
En viitsi, syystä että minulla ei ole turpavärkkiä ja JOS olisi näyttäisin luultavasti ihan Mauno Ahoselta =X

No ei tosiaankaan oo kesävaatteet ostettu. Hyvä kun välikausipuku sentäs on. Vaatteita ostetaan sitten sitä mukaa, kun tulevat ajankohtaiseksi. Ensin tsekataan männävuotiset kamppeet läpi, koska niissäkin on vielä paljon uudenveroisia ja edelleen sopivia, kun ostetaan tuolle junnulle aina reilunkokoisia, että menevät pidempään. Isommille pojille ostetaan uusia vaatteita aina kun tarvis vaatii. *muoks* En oo muuten ollenkaan sitä lajia, joka jaksaa rynniä jossain helvatun alennusmyynneissä. Miusta se on äärettömän rasittavaa :attn: , koska en oo jostain syystä mitään "löytöjä" tekevää tyyppiä.

Yhteistyössä