Onko KAIKKI äidit supersosiaalisia tapauksia, jotka eivät osaa olla hetkeäkään yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeva erakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eeva erakko

Vieras
Tämmöiseen päätelmään olen tullut, kun kanssaäitejä seurannut ja kuunnellut olen.

Tänään on Mairen muskari ja Riitan ratsastustunti. Huomenna menemme Tapion kolmevuotispäiville ja illalla on meandi kutsut. Ylihuominen lenkkikilta ystäväporukan kanssa ja perjantaina Tytti tulee meille perheineen iltaa istumaan.

ETTEKÖ osaa viettää aikaa yksin ihan vaan oman perheen kanssa vai ettekö halua? Onko täällä YHTÄÄN erakkoäitiä pesiytyneenä? Vai olenko ainut, joka saa näppyjä kavereista, jotka istuvat jokailta kahvilla. Miten te (töissäkäyvät? ) jaksatte?!?!! :o

On meilläkin lasten kanssa menoja ja olen vielä töissäkin, mutta silti osaan olla yksinkin lasten kanssa kotona - jopa ilman miestä. ;) En oikein ymmärräkään sellaista ettei äiti pärjää yhtään lastensa kanssa yksin, vaan jatkuvasti tarvitaan toista aikuista avuksi. :o

no jos tohon vertaan niin joo aika erakko olen... harvoin meillä käy ketään kylässä saati et kukaan istuis iltaa meillä, lapset eivät harrasta mitään ja itsekkin tosi harvoin, yksin pääsääntöisesti käyn lenkilläkin. :hug:

Mä en myöskään kaipaa niin hirveästi sitä sosiaalista elämää.
Varmaan moni on työelämässä tottunut tiettyyn sosiaalisuuteen, eikä sitten oikein lasten kanssa keskenään päivästä toiseen oleilu maita... Itse lähinnä lasten takia liikun ihmisten parissa, vaikka piristää se välillä itseäkin.

Mä miettyny iha samaa - en käy missää muskareis tms - olen kotona tai pihal muksujen kans.. Ei mun tarvii kuskaa muksuja minnee, meil hauskaa keskenää.. eli olen ns erakko äiti

Mä voin olla sosiaalinen silloin kun mä itse halua. Eli en halua että meille tulee kukaan sotkemaan paikkoja tai aikatauluja (siis kun jotkut jää istumaan iltamyöhään, tai tulee just kuin aiotaan syödä jne.). Saan näppyjä jos joku olis tulossa meille joka viikko. Nyt onneksi n. kerran kuussa. Sen vielä sietää. Muiden luona voi käydä vähän tiheämmin. Mutta silloin itsellä tilanne vähän paremmin hallinnassa ;) (minä päivänä itselle sopii, milloin lähtee, ei tarvitse kuin viedä joku paketti keksejä, loput hoitaa emäntä...)

Mä olen tosi erakko. En jaksa oikein olla kavereiden kanssa, eikä mulla kauheesti niitä olekaan. Mieluiten olisin yksin, ja äitinä ihan yksin oleminen on tosi harvinaista. Oman perheen kanssakin on ihan kivaa, mutta yhtään enempää ihmisiä en todellakaan kaipaa.

En minäkään jaksa mitään jokapäiväistä kyläilyä, tai että meillä kävisi joku. Ja joskus on mukavaa että tuo mieskin häippää johonkin. Supermahtavaa olis jos sais olla ihan yksin edes yhden illan.

Nikkini mukaisesti olen kotikissa, viihdyn kotona oman perheen kesken.Vieraita toki käy, mutta ei kauhean usein ja itse käyn myös kylässä, mutta en alvariinsa.
Töiden jälkeen on kiva tulla kotiin, eikä tulis mieleenkään pyyhältää moneen paikkaan.Olen sosiaalinen, mutta viihdyn myös omissa oloissani.

Huh.. Ihanaa lukea tälläistä! Itsellä vasta vauva mahassa mutta on jo hieman ahdistanut ajatus siitä, että pitäisi istua tuntitolkulla keskustelemassa toisten äitien kanssa jossain Sokoksen kahviossa. :/
Mieluummin tapaan toisia ihmisiä esim. lenkin merkeissä kerran tai kaksi viikossa. Kotikyläilyistä en suuremmin perusta.

Yhteistyössä