Onko kaikissa autoissa sisällä pistokepaikka, että saa sen sisätilalämmittimen laitettua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menen heti katsomaan löytyykö sieltä puskurista sellainen pistoke :D

huom! se pistoke voi olla sellasen lärpäkkeen alla. Ja sisätilan pistokkeita on kahdenlaisia, eli sellanen tavallinen tai sitten erilainen :) meil on defan sisälämppäri ja se maksoi 80?.

Kävin kattomassa, mutta en ainakaan heti nähnyt, näkyykö se selvästi keulassa jos sellainen on??

Ei näkynyt myöskään mitään lärpäkettä tms :( voiko olla jossain siellä piilossa tms??

Tuo on kyllä niin vanha ruppana, että liekö siinä sellasta sitten olekkaan, 88 Nissan sunny
kurkkaappa konepellin alle, tuossa ikäluokassa se voi olla siellä

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
menen heti katsomaan löytyykö sieltä puskurista sellainen pistoke :D

huom! se pistoke voi olla sellasen lärpäkkeen alla. Ja sisätilan pistokkeita on kahdenlaisia, eli sellanen tavallinen tai sitten erilainen :) meil on defan sisälämppäri ja se maksoi 80?.

Kävin kattomassa, mutta en ainakaan heti nähnyt, näkyykö se selvästi keulassa jos sellainen on??

Ei näkynyt myöskään mitään lärpäkettä tms :( voiko olla jossain siellä piilossa tms??

Tuo on kyllä niin vanha ruppana, että liekö siinä sellasta sitten olekkaan, 88 Nissan sunny
kurkkaappa konepellin alle, tuossa ikäluokassa se voi olla siellä

Okei, kiitos.. käyn huomenna vielä katsomassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja tumpelo:
En tiedä tuon taivaallista noista jutuista :)

Eli aamulla olisi kiva, jos auto olisi sisältä lämmin ja moottorikin olisi lämmin, onnistuuko molemmat?? Onko kaikissa autoissa ne jutut, että saa laitettua?

Mikä vehje mun pitää ostaa, jotta saan :o

Ihan joka autossa löytyy sisäpistoke.

Joku vanha rista voi olla jossa ei sisähaaraa ole, mutta kierrä sellaset pommit kaukaa.
Eli sun pitää ostaa sisätilan lämmitin.
Esimerkiksi Defa. Se pistokkeeseen kiinni ja lämmitin apparin lattialle tai ruuveilla kiinni keskikonsoliin.
Laite maksaa 20-70?

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
no kun mulla on nyt tuo pistokepaikka, mitä mun täytyy tehdä, että saan sitten edes sen moottorin lämpimäksi?? vai laitetaanko sekin johto sinne sisälle??

ei tajuu yhtään :D

Auton puskurissa (ulkopuolella) pitäisi olla paikka sille lämpöjohdolle. Sillä siis lohkolämmitin lämpiää, jos autossa semmonen on. Sitäkään ei kai kaikissa ole. Ja siitä samasta se saa virran sinne sisäpistokkeeseenkin, kunhan sellainen siellä on.

HALOO! 2000-luvulla kaikissa autoissa on lohkolämmitin jos ei ole webastoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jake77:
no kun mulla on nyt tuo pistokepaikka, mitä mun täytyy tehdä, että saan sitten edes sen moottorin lämpimäksi?? vai laitetaanko sekin johto sinne sisälle??

Auton puskurissa (ulkopuolella) pitäisi olla paikka sille lämpöjohdolle. Sillä siis lohkolämmitin lämpiää, jos autossa semmonen on. Sitäkään ei kai kaikissa ole. Ja siitä samasta se saa virran sinne sisäpistokkeeseenkin, kunhan sellainen siellä on.

HALOO vaan itelles, ap;n auto ei ole 2000 luvulta

Alkuperäinen kirjoittaja Jake77:

Öö.. eipä ole, mulla vm 2004 eikä ole lohkoa :=)

saako tuota sisätilalämppäriä toimimaan sitten millään, ellei sitä pistoketta löydy?? Suoraan tolppaan se johto :D ikkunaan pieni rako vain :)

Jos sitä ei ole, niin pitää mennä kylmään autoon ja vielä sahata se ruppana käymäänkin, ei varmaan helpolla lähde kun näin paljon pakkasta

Webasto on lisävaruste tai sitten käytetyissä autoissa eka omistajan asennuttama. Yleensä sisätilalämmittimiä ei saisi käyttää pistokepaikoissa.

http://image.nettiauto.com/extra/carimg/2838801_2838900/nissan-sunny-2838884_d054df602ac8fe78.jpg

Kuvassa rekisterikilvestä hiukan vasemmalle, löytyy jatkoroikalle paikka, joka sitten tolppaan kiinni. Sisätilalämmitin laitetaan yleensä apukuskin jalkotilaan ja silleen ettei polta autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:

Eli aamulla olisi kiva, jos auto olisi sisältä lämmin ja moottorikin olisi lämmin, onnistuuko molemmat?? Onko kaikissa autoissa ne jutut, että saa laitettua?

Joku vanha rista voi olla jossa ei sisähaaraa ole, mutta kierrä sellaset pommit kaukaa.
Esimerkiksi Defa. Se pistokkeeseen kiinni ja lämmitin apparin lattialle tai ruuveilla kiinni keskikonsoliin.
Laite maksaa 20-70?

Ei todellakaan löydy joka autosta sisäpistoketta. Se ei ole mikään vakiovaruste. Ja ei, ei ole joka autossa lohkolämmitintäkään, sekään ei ole mikään vakiovaruste. Ei vaikka olisi päivän vanha auto.

Mitähän tuollainen piuha mahtaa maksaa?? ja se sisätilalämmitin?? Lämpiääkö moottori sitten pelkällä piuhalla??

Googleta sisätilalämmitin.Niitä on eri hintaisia.
Johto uusittiin,maksoi alle 30e.
Pitää myös tietää mikä johto sopii.Niitä kun on isommalla ja pienemmällä päällä (se osa mikä kiinnitetän autoon).
Ja eikös noita lohkolämmittimiäkin ole eri merkkisiä?Calix ja defa?

Meillä on vuoden vanha auto, eikä lohkolämmittimen paikkaa...
Itse asiassa varmemmin ne löytyy yleensä vanhoista autoista, noi uudet kun tuppaa jopa pakkasellakin käynnistymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Itse asiassa varmemmin ne löytyy yleensä vanhoista autoista, noi uudet kun tuppaa jopa pakkasellakin käynnistymään.

Mutta kyllä vaan uusienkin autojen moottorin päälle käy nuo kylmäkäynnistykset, polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Mutta kyllä vaan uusienkin autojen moottorin päälle käy nuo kylmäkäynnistykset, polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.

Niinpä, mutta kun ei ole meidän pussista pois lanttiakaan.

Siis hetkinen.. Lohkolämmitin, saatikka sisätilan pistoke ja webasto ei oo mitään vakiovarusteita! Lisähinnasta sen toki saa autoon kun uuden auton esim. tilaat. Ite ostin juuri viime vuonna esittelyauton vm. 2008, ja ei tod ollut edes lohkoa, asennus jälkeenpäin reilun 300? sisältäen "integroidun" pienen Defalaisen sisätilalämppärin.
Vanhemmissa autoissa voi olla sellasen läpän alla ihan pistorasia, eli ei mitään deflaista. Näin meillä oli mm. -91 Hondassa. Nykyisessä uudessa autossani on jälkikäteen asennettu Defalainen ja "integroitu" sisälämmitin.
Ja tosiaan se löytyy sieltä etupuskurista jos sellainen on, autosi toki vanha eli voit sinne konepellinkin alle kurkata!
Jos ei ole niin kysäseppä lähimmältä korjaamolta/huoltamolta mitä maksaa asennettuna.
Ja lohkolämppärin myös voi asentaa itse, eli jos vaikka tuttavapiirissä joku joka laittais halvalla niin ei muuta ku esim. Motonetiin kysymään lohkolämppärin vastusta ja johtosarjaa - joko sisäpistokkeella tai ilman! Ihan normeja sisälämppäreitä saa halvalla!

Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:

Laite maksaa 20-70?

Hei, ajoin ennen -04 Saabilla, jossa ei ollut sisäpistoketta. Eipä ollut mikään vanha risa.

Ja nykyään tuodaan paljon autoja Saksasta, niissä ei yleensä ole edes lohkolämmitintä.

Kuumimmat

Yhteistyössä