Onko kaikissa autoissa sisällä pistokepaikka, että saa sen sisätilalämmittimen laitettua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
En tiedä tuon taivaallista noista jutuista :)

Eli aamulla olisi kiva, jos auto olisi sisältä lämmin ja moottorikin olisi lämmin, onnistuuko molemmat?? Onko kaikissa autoissa ne jutut, että saa laitettua?

Mikä vehje mun pitää ostaa, jotta saan :o

Joissakin kai voi olla vakiovarusteena. Mutta ei se ole vaikea asentaa muihinkaan. Mun autoon asennettiin heti, ennenkuin otin autoa edes käyttöön.

Ei sitä voi itse asentaa, pitää viedä johonkin autokorjaamoon. Ei varmaan paljoa maksa, muutaman satasen korkeintaan.

Ihana aamuisin hypätä lämpimään autoon, eikä tarvi skrapata ikkunoita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
Joissakin kai voi olla vakiovarusteena. Mutta ei se ole vaikea asentaa muihinkaan. Mun autoon asennettiin heti, ennenkuin otin autoa edes käyttöön.

Ei sitä voi itse asentaa, pitää viedä johonkin autokorjaamoon. Ei varmaan paljoa maksa, muutaman satasen korkeintaan.

Ihana aamuisin hypätä lämpimään autoon, eikä tarvi skrapata ikkunoita. :)

:D Kyllä sen voi itsekin asentaa jos osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
:)

Mun mielestä muutama satanen on tosi paljon sellaisesta, mitä nyt yleensä olettaa autossa olevan aina.

Eipä ollut minunkaan edellisessä autossani, vaikka oli vain muutaman vuoden vanha peli. Nyt on vanhempi auto ja siihen on joku asennuttanut sisätilanpistokkeen.

vielä tyhmempi kysymys, missä se siellä autossa on jos on ollakseen :D

laitetaanko samaan pistokkeeseen siis nuo molemmat?? Tärkein olisi, että autossa olisi sisällä lämmin klo 7 aamulla :D

no kun mulla on nyt tuo pistokepaikka, mitä mun täytyy tehdä, että saan sitten edes sen moottorin lämpimäksi?? vai laitetaanko sekin johto sinne sisälle??

ei tajuu yhtään :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

laitetaanko samaan pistokkeeseen siis nuo molemmat?? Tärkein olisi, että autossa olisi sisällä lämmin klo 7 aamulla :D

Apukuskin jalkotilassa yleensä on.

Repsikan jalkotilassa.

Mitkä molemmat? Sisätilanpistoke saa virtansa siitä samasta lämmityspiuhasta kuin lohkolämmitinkin.

mut miten mä sieltä saan sen värkin kiinnitettyä tuohon pistokepaikkaan??

Voi peeveli kun ei oo ikinä tarvinnut IHAN ITE miettiä tällaisia

Siis sinne apukuskin jalkotilan pistokkeeseen ja ulkona olevan roikan seinään.

no kun mulla on nyt tuo pistokepaikka, mitä mun täytyy tehdä, että saan sitten edes sen moottorin lämpimäksi?? vai laitetaanko sekin johto sinne sisälle??

ei tajuu yhtään :D

Auton puskurissa (ulkopuolella) pitäisi olla paikka sille lämpöjohdolle. Sillä siis lohkolämmitin lämpiää, jos autossa semmonen on. Sitäkään ei kai kaikissa ole. Ja siitä samasta se saa virran sinne sisäpistokkeeseenkin, kunhan sellainen siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Repsikan jalkotilassa.

Mitkä molemmat? Sisätilanpistoke saa virtansa siitä samasta lämmityspiuhasta kuin lohkolämmitinkin.

okein, eli autossa ei mukana ollut ainakaan sellaista piuhaa :( se laitetaan pistokepaikkaan niin lämpiää molemmat sitten vai jos sellainen on ollakseen??

En ole autoa ajanut 6 vuoteen, saati laitellut tällaisia kun mies oli aina kuskina, nyt ollaan erottu ja ostin ensimmäisen oman autoni enkä tajua vieläkään yhtään :D

Repsikan jalkotilassa.

okein, eli autossa ei mukana ollut ainakaan sellaista piuhaa :( se laitetaan pistokepaikkaan niin lämpiää molemmat sitten vai jos sellainen on ollakseen??

Juu,kunhan on sisätilalämmitin sisäpistokkeessa kiinni, ja se moottorinlämmitin piuha autossa ja tolpassa kiinni. Samalla lämpee sisätila kun moottorikin.

En ole autoa ajanut 6 vuoteen, saati laitellut tällaisia kun mies oli aina kuskina, nyt ollaan erottu ja ostin ensimmäisen oman autoni enkä tajua vieläkään yhtään :D

Aja auto sinne, mistä se ostit. Kysy, onko siinä lohkolämmitintä. Onhan se piuha voinut kadota, vaikka oliskin. Jos ei ole, kysy mitä asennus maksaa.

Ja voi sen kai asentaa itse, jos on automekaanikko tai sähkäri. Mutta ap tuskin on, kun näitä täällä kyselee.

Alkuperäinen kirjoittaja jepajep:

Repsikan jalkotilassa.

Juu,kunhan on sisätilalämmitin sisäpistokkeessa kiinni, ja se moottorinlämmitin piuha autossa ja tolpassa kiinni. Samalla lämpee sisätila kun moottorikin.

Mitähän tuollainen piuha mahtaa maksaa?? ja se sisätilalämmitin?? Lämpiääkö moottori sitten pelkällä piuhalla??

Mikäli autoon on asennettu sekä lohkolämmitin, että pistoke sisätilan lämmitintä varten
niin sitten ne pistokkeet useimmiten löytyvät

A) lohkolämmitin, joka siis lämmittää auton moottorin, löytyy pistorasia yleensä jostain kohdasta etupuskurin alta, vierestä tms. lähimaastosta.

B) Sisätilan pistoke, sisätilan lämmitin kiinnitetään siihen pistokkeeseen joka pääsääntöisesti löytyy autosta sisältä edestä, jostain kohtaa apumiehen jalkatilasta.

Se mikä täytyy muistaa on lämpötolpan sulakkeen koko; jos on kovin voimakas sisätilan lämppäri ja kaksi autoa käyttää samaa tolppaa, voi useinkin tulla tenkkapoo eteen kun sulake ei moisia kestäkään

menen heti katsomaan löytyykö sieltä puskurista sellainen pistoke :D

huom! se pistoke voi olla sellasen lärpäkkeen alla. Ja sisätilan pistokkeita on kahdenlaisia, eli sellanen tavallinen tai sitten erilainen :) meil on defan sisälämppäri ja se maksoi 80?.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menen heti katsomaan löytyykö sieltä puskurista sellainen pistoke :D

huom! se pistoke voi olla sellasen lärpäkkeen alla. Ja sisätilan pistokkeita on kahdenlaisia, eli sellanen tavallinen tai sitten erilainen :) meil on defan sisälämppäri ja se maksoi 80?.

Kävin kattomassa, mutta en ainakaan heti nähnyt, näkyykö se selvästi keulassa jos sellainen on??

Ei näkynyt myöskään mitään lärpäkettä tms :( voiko olla jossain siellä piilossa tms??

Tuo on kyllä niin vanha ruppana, että liekö siinä sellasta sitten olekkaan, 88 Nissan sunny

Katso vielä valoisan aikaan. Pitäisi löytyä sellainen noin noin 3 cm leveä läppä, jonka alla on pistokkeen paikka. Meillä se on autoissa oikeassa etukulmassa.

Hyvinkin voi olla, ettei sitä ole asennettu autoon. Itse ostimme uuden kalliin auton ja siihin piti erikseen asennuttaa lämmitysjutut. Eivät ole vakiona.

Yhteistyössä