Onko kaikilla ollut vauvakuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalako?

Vieras
tässä pähkäilen, knu mulla ei kai koskaan ole ollut varsinaista vauvakuumetta. esikoinen oli yllätysraskaus ja kuopus sitten tehtiin esikoiselle kaveriksi. ehkä kamalasti sanottu mutta niin se vaan on... toki lapsiani rakastan yli kaiken enkä kadu yhtään että heidät olemme aikaiseksi saaneet. mutta enempää meille ei kyllä tule, haluan nauttia näistä kahdesta täysin rinnoin ja seurata heidän kehitystään ja kun on tyttö ja poika niin pääsee paneutumaan kummankin sukupuolen kasvukipuihn ja iloihin ja harrastuksiin ym. ym. ja tulevaisuudessa saa yhden miniän ja vävyn, toivottavasti.

Ei varsinaisesti. Tiesin aina haluavani jossain vaiheessa lapsen ja sellainen laitettiin alulle, kun oli ns. sopiva aika. (Nyt siis raskaana.) Mutta sellaista varsinaista vauvakuumetta ei ollut missään vaiheessa, mikä käsittääkseni monilla naisilla on. Ihan hetken ohi meneviä tunteita on ollut vuosien mittaan pari kertaa, mutta nekään ei ole kestäneet kerralla varmaan koskaan edes tuntia.

Nyt odotan innolla tätä, mutta en silti koe vieläkään olevani erityisen innostunut mistään vauvajutusta. Mutta eiköhän mulle riitä, kun innostun tästä omastani, kun aika tulee.

Mulla on ollu aina kauhea vauvakuume, kunnes kuopus vielä 8kk jälkeenkin valvotti, sillon hiipu vauvakuume eikä se vieläkään ole kunnolla palannut. Ehkä ihan vähän tuntuu, että olisihan se kiva, mutta kunnon kuumetta ei ole!

Minulla ei ollut vauvakuumetta ennen kuin aloin odottaa. Ajattelin ennen, että vauvakuumeen kuuluu tulla ennen kuin "voi" ruveta lapsentekoon. Enpä tiedä olisiko sitä ikinä tullutkaan... no, otin järjen käteen ja sanoin miehelle että ei taida kannattaa jäädä sitä kuumetta odottelemaan, tai jää lapsi saamatta. No, nyt on vauva kohta entinen vauva (11 kk) ja vauvakuume on melkoinen. Tarttui tuosta esikoisesta!

Yhteistyössä