Onko kaikilla lapsilla pk:ssa välikausihaalarit???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhista pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhista pukkaa

Vieras
Pitääkö munkin nyt ostaa semmoset? Ulkoillaan paljon ja aina on siis ulkoiltu säästä riippumatta, mutta ei ole koskaan ollut haalareita. Kaksiosaiset asut ollut käytännöllisempiä ja sit mä oon vaan vaihdellut housuja tarpeen tullen (varatakkikin löytyy), mutta tarviiko mun nyt tosiaan sit vielä ostaa joku haalari? Mä oon nyt ihan sekaisin näistä haalariasioista :D

Riippuu lapsen iästä. Osaako itse pukea vai tarvitseeko apua pukemiseen. Jos on pieni ja tarvii apua, niin välikausihaalari ihan siksi että hoitajilla on kädet täynnä töitä, haalarin pukee nopeammin kuin kaksiosaisen asun.

Tämä ei ole päänaukomista vaan toteamus että kun on 12 lasta puettavana yhteensä 2:lla ihmisellä (yksi hoitajista vaihtaa samaan aikaan itselleen ulkoiluvaatteet jo valmiiksi) niin haalarit ovat hurjan paljon mukavampia puettavia kuin kaksiosaiset puvut.

Minun lapseni aloitti 1v 3kk ikäisenä ja kysyin tutustumisjaksolla, että onko heillä toiveita ulkovaatteiden suhteen. Oli huhtikuun loppu, kamppeet hankkimatta ja toppahaalarin kanssa mentiin vielä pari viikkoa aloittamisen jälkeenkin. Toivoivat mieluiten kaksiosaista pukua, joka sietäisi kosteutta ja tihkusadetta. Kosteussuojattu ei tarvitse olla, koska märällä kelillä puetaan kuitenkin kurahousut. Kaksiosainen oli heidän mielestään parempi iästä riippumatta, juuri siksi, että alaosaa tai yläosaa voi tarvittaessa vaihdella tai jättää kokonaan pois. Eli älä turhaan hanki haalaria.