onko kaikilla lapsilla oma huone?

  • Viestiketjun aloittaja Heidu
  • Ensimmäinen viesti
Heidu
Meillä tilanne, että 9luokkalaiselle pojalle oma, 7 ja 6 luokkalaisille tytöille, yhteinen iso oleskelu tila ja pienet sängyn ja hylllyn mahtuvat ovelliset alkovit, voisin järjestää.
6v tyttö ja 3v poika yhteiseen huoneeseen.
Kaikille muille järjestely ok, mut tää 7 luokkalainen tyttö!!!
Kuulemma, kukaan ei jaa huonettaan siskonsa kanssa. Ja vaatii omaa.
HUH ja hei. kun kiva tuo murrosikä.
Otettiin yhteen aika kivasti.
 
mie
Meillä 5v ja 7v tytöt jakavat huoneen. Eivät ole vielä ainakaan asiasta maininneet mitään, että eivät tykkäisi. Itse jaoin huoneen sisarukseni kanssa 16-vuotiaaksi asti. En osta isompaa vain siksi, että lapset saisivat omat huoneet.
 
Meillä on ollut omat huoneet vasta puoli vuotta, on kaksi poikaa, nyt 14 ja pian 12. Eivät edes olleet vailla omia huoneita, mutta kun alkaa olla jo tuota koulutyötä sen verran, että oma rauha on tarpeen, sai vanhempi pienemmän vierashuoneen omakseen ja nuorempi sai yhteisen isomman huoneen. Kummallekin oma huone on ollut nyt kyllä mieluinen, kun se on saanut. =)
 
Meillä 2,5v, 6v ja 7v lapsilla kaikilla omat huoneet. Isommilla yläkerrassa ja pienimmällä alhaalla. Odotan sitä päivää, kun pienin haluaa kanssa ylös. Siellä, kun ei ole kuin kaks makkaria, aula ja wc.
 
kaamea-akka
meillä on jo pojalla 1v oma huone... ja asutaan asunnossa jossa tällähetkellä ylimääräinen huone seuraavaa lasta varten.. mä oon vähän sitä mieltä että kun aloittaa koulun niin olisi hyvä saada oma soppi... ei sen huoneen tarvii iso olla, kunhan on vaan oma... mutta saattaa johtua siitä mun mielipide että on aina ollu oma huone, ja oon niin erilainen siskoni kanssa että jos ois jouduttu huone jakamaan niin ois vanhemmilta hermot menny siihen riitelyyn...
 
Erilainen?
Niin, meitä on erilaisia. Me asuimme yksiössä, vanhempani ja me kolme lasta, 9 vuoden ajan. Uusperhe vielä kaiken lisäksi. Silti ei edes riidelty. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvokin oli mulla 9,5, vaikka mitään omaa soppea ei ollut ja läksyt tehtiin keittiön pöydän ääressä.

Jos tartti omaa aikaa ja hiljaisuutta, senkus lähti ulos. Mulla kävi kavereitakin tuolla. Sopu sijaa antaa, sanon mä. Eikä lapsillani ole omia huoneita, neliöitä on kyllä kaksinverroin lapsuudenkotiini nähden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Erilainen?:
Niin, meitä on erilaisia. Me asuimme yksiössä, vanhempani ja me kolme lasta, 9 vuoden ajan. Uusperhe vielä kaiken lisäksi. Silti ei edes riidelty. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvokin oli mulla 9,5, vaikka mitään omaa soppea ei ollut ja läksyt tehtiin keittiön pöydän ääressä.

Jos tartti omaa aikaa ja hiljaisuutta, senkus lähti ulos. Mulla kävi kavereitakin tuolla. Sopu sijaa antaa, sanon mä. Eikä lapsillani ole omia huoneita, neliöitä on kyllä kaksinverroin lapsuudenkotiini nähden.
Meilläkin lapset oikein hyvin viihtyivät samassa huoneessa, välillä eivät oikein osanneet nukkuakaan, jos toinen oli pois kotoa =)
 
Heidu
Juu tiedän kyllä omasta tuttava piiristä perheitä, joissa on yhteisiä huoneita.
Ja pystyn kyllä sen pienen sopen ovineen tarjoamaan molemmille.
Että ei tää nyt mun korvissa kamalata kuullosta, eikä nuoremman siskoksen.
Ainoastaan tän mein murkun...
Mut enpä taida antaa periksi. Hankala tapaus.
Veljensä, joka on 2 vuotta vanhempi, ei oo ikinä ollut noin hankala. Sopeutuu tilanteeseen kuin tilanteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meilläkin lapset oikein hyvin viihtyivät samassa huoneessa, välillä eivät oikein osanneet nukkuakaan, jos toinen oli pois kotoa =)
Meillä kanssa on omat huoneet 15v pojalla, kohta 14v tytöllä, mutta pojat (täyttävät 10v ja 11v) viihtyvät samassa huoneessa. 8v tytöllä on oma, ja 6v pojalla sekä 5v tytöllä avohyllyllä kahdeksi "huoneeksi" jaettu iso huone molemmilla "omina" huoneina.
Kesällä 3v täyttävä ja reilu 1v ovat yhteisessä huoneessa.

Mutta meillä ollaan loma-aikoina ja viikonloppuina usein toisten huoneissa "yökylässä", kun tuntuu välillä, että kaipaavat kaveria nukkumaan samaan huoneeseen. Isommat ottaa usein ihan pienimpiäkin "yökylään" :D

Ja meilläkin on keittiön pöytä läksyjentekokeskus ala-asteikäisillä, kun tykkäävät tehdä tehtävänsä siinä, missä apu on lähellä, ettei tarvii yläkerrasta juosta alas kysymään neuvoja.
 
Meillä tytöt, 8 ja 6 vuotiaat, jakavat huoneen.
Heillä on niin paljon pientä lelua, joka olisi hankala jakaa eri huoneisiin, kuten iso puinen barbie-talo, barbiet, my scenet ja bratzit + niiden lukuisat tavarat ja vaatteet...

Pojalla, 3 vuotias, on oma huone.

Tietokone-huone on meillä sellainen huone, jonka esikko saa sitten isompana, jos tarvetta ilmenee... ;)

Onhan tuo vanhin kinunnut jo pitkään SITÄ OMAA huonetta, mutta kun ei uskalla vielä nukkua yksin, niin saapi olla siskon kanssa... :saint:
 
Ei todellaakaan, tarttis olla tosi iso koti jos kaikki sais oman huoneen.

Meillä nukkuu pojat 8ja 12v samassa huoneessa. Tyttö 14v jakaa huoneensa veljen 7v kanssa.

Tilaa ei ole nipaljon että kaikki pojat mahtuisivat samaan huoneeseen ja pienin ei mahdu vanhempien huoneeseen. Olohuone on nii pieni ettei mahdu aikuisten sänkyä,eikä se olkkari olis muutenkaan,mulle heikouniselle hyvä paikka. Portaiden alle ei voi ketään nukkumaan laittaa.
 
äippä
Meillä neljä lasta,kaikilla omat huoneet ja sit yhteinen leikkihuone. Voivat mennä vaikka kaikki samaan aikaan nukkumaan,kun on omissa huoneissaan,eivät älä esim. hassuttelemaan yhdesä. Meillä yhteensä 7 makuuhuonetta,jää siis vielä vierashuonekin. Muuten hyvä juttu,paitsi siivous : (
 
ostettiin juuri 4h ja meille syntyy kohta kolmas lapsi. samaa sukupuolta olevat menee samaan huoneeseen. eli tällä näkymin pojat joilla vuosi ikäeroo. mulla ei ollut omaa huonetta ennenkun olin yläasteella,muistaakseni. olihan siskonkanssa riitoja,mutta varsinaista omaa rauhaa tarvi vasta siä yläasteikäisenä.
 
RouvaSammal
ei oo, ei tuu. Rakastan enemmän yhteisöllisyyttä kuin yksilöllisyyttä.
omaa rauhaa saa luonnosta ja oman huoneen sitten kun on varaa muuttaa omaan asuntoon.
Meillä on muksuilla reilut 10 neliön huone jonka jakaa sisaruksen kanssa.
Nyt siis tytöt on kahdestaan samassa huoneessa ja pojat samassa ja näin tulee olemaan niin kauan kuin tässä asutaan eli luultavasti siihen asti että muuttaa pois kotoaan.
 

Yhteistyössä