Onko juomaton henkilö ilonpilaaja juojien keskuudessa?

• Viestiketjun aloittaja Lume
  • Ensimmäinen viesti
Ihme homma
Mikä juttu tää on, meillä ainakin on tuttavapiirissä ihmisiä jotka ei juo alkoholia ja ihan samalla lailla bilettävät kuin muutkin, juovat limpparia sitten vain. Ikinä ei ole häirinnyt ketään puolin eikä toisin.

"vierailija"
Olen sen huomannut, että juomattomuus on toisille ongelma ellei siihen ole hyväksyttävää syytä. Näitä ovat kuskina olo, raskaus, lääkekuuri tmv syy. Muuten tyrkytetään juotavaa ja loukkaannutaan ellei ota tai ainakin se vaivaa kovasti.

Joskus voi olla
Ei, ellei ole sellainen tyyppi joka sitten vit*uilee seuraavalla viikolla muiden apinointia. Jos kaikki juovat, siinä on se hyvä puoli että kukaan ei muista miten idiootti joku on ollut. Pari kertaa tullut törmättyä tyyppiin joka on lypsänyt multa tietoja kun olen sattunut olemaan humalassa, ja kappas, sitten käytetty mua vastaan tätä vaikkei asia suoranaisesti edes mua koskenut.

Onhan se kivempi jos kaikilla olis hauskaa.

veit jalat suustani vierasa
vierasa
Vierailija

" Ei ole, jos hän ei ole ilonpilaaja. Ilman alkoholiakin voi pitää hauskaa ja nauraa muiden kanssa. Jos taas istuu naama nyrpeänä ja valittaa muille heidän juomisestaan niin silloin on ilonpilaaja. Ja jos juovat taas yrittävät koko illan painostaa absolutistia juomaan niin he ovat ilonpilaajia. "

Meidänkin pikkujouluissa meinas tunnelma lässähtää, kun yksi työkavereistani ei halunnut juoda kuin vähän ja osa porukasta alkoi painostuksen ja "hienovaraisen" vittulun häntä kohtaan. Ja siihen asti kailla oli ollut hauskaa.

jos on absolutisti niin mikäs tuossa..
silloin kyllä on tullut sorruttua painostukseen kun sellainen joka useimmiten juo, on jättänyt juomatta. onhan se kivempaa kun kaikki on yhtä hulvattomia :D
ei vaan.. ollaan kyllä painostukseen sortuvan kaverini kanssa mietitty kuinka typerästi ollaan välillä painostettu... absolutistin juomattomuus ei kuitenkaan koskaan ole haitannut.

Itse en alkoholia juuri hirveemmin juo. Kännejä en vedä enää ikinä.
Tämä taas on aiheuttanut valtaosassa kavereita sen piirteen, etten kelpaa bileseuraksi mutta kuskiksi kyllä. Ja kun multa edes harvoin kysytään asiasta vaan se on suora oletus, et kun muut dokaavat niin tottahan mä toimin sit apinalauman kuskina automaattisesti ilman valituksia tai narinoita.

Minulle on suututtu siitä, etten lähde kuakiksi enemmän kuin kerran. Olen tylsä ja ilkeä kun en halua olla kuskina joka kerta.
Olen myös kamala ihminen siinäkin, että saatan sen yhden kaksi alkopitoista juomaa ottaa ja en suostu niiden takia ajamaan. Koska eihän nyt pari siideriä tunnu missää, ihan hyvinhän mä voin ajaa koko yön.

Tuntuu ettei ihmiset vain tajua, että mä en tykkää dokaa, mut vielä vähemmän tykkään olla kuskina. Miksi en vain voisi olla minä ja pitää hauskaa muiden kanssa antaen jonkun muun huolehtia siitä kuskina olemisesta?

Tämän takiahan minua ei enää kutsuta mihinkään bileisiin, kun olen kamala ihminen joka ei suostu kuskailemaan jengiä puolta Suomea ympäri.

Itse en alkoholia juuri hirveemmin juo. Kännejä en vedä enää ikinä.
Tämä taas on aiheuttanut valtaosassa kavereita sen piirteen, etten kelpaa bileseuraksi mutta kuskiksi kyllä. Ja kun multa edes harvoin kysytään asiasta vaan se on suora oletus, et kun muut dokaavat niin tottahan mä toimin sit apinalauman kuskina automaattisesti ilman valituksia tai narinoita.

Minulle on suututtu siitä, etten lähde kuakiksi enemmän kuin kerran. Olen tylsä ja ilkeä kun en halua olla kuskina joka kerta.
Olen myös kamala ihminen siinäkin, että saatan sen yhden kaksi alkopitoista juomaa ottaa ja en suostu niiden takia ajamaan. Koska eihän nyt pari siideriä tunnu missää, ihan hyvinhän mä voin ajaa koko yön.

Tuntuu ettei ihmiset vain tajua, että mä en tykkää dokaa, mut vielä vähemmän tykkään olla kuskina. Miksi en vain voisi olla minä ja pitää hauskaa muiden kanssa antaen jonkun muun huolehtia siitä kuskina olemisesta?

Tämän takiahan minua ei enää kutsuta mihinkään bileisiin, kun olen kamala ihminen joka ei suostu kuskailemaan jengiä puolta Suomea ympäri.

Ymmärrän pointin :) mutta onhan se nyt vaan ikävää että jonkun muun on pakko olla selvä vaikkei haluis että saadaan kuski vaikka joku on vapaaehtosesti joka tapauksessa selvä :)

potkulle
Myötätuntoa sinulle. Minä käyn viihteellä yleensä autolla, saatan juoda yhden (tai vähemmänkin) alkuillasta ja vaikken olis autollakaan, niin korkeintaan kaksi; mua ei juominen sinällään kiinnosta.

Mun kyydillä kyllä pääsee, mutta jos mut esitellään muille ihmisille kuskina, niin sen jälkeen en mieluusti tämmöisiä ihmisiä kuskaile. Tai jos vieraille selitetään, ettei toi juo, kun se on kuskina, sellaiseen anteeksipyytelevään sävyyn. Tulee vähän tunne, etten kuulu tähän bileporukkaan. Sattuu vielä olemaan niin, että yleensä vieraammat luulee mua kännisimmäksi, koska räkätän ja tanssin hullunlailla.

RietasPikkuMyylle
Selvänä bilettäminen on iihan eriasia kuin kuskina toimiminen. Varsinkin, jos oletetaan, että kuskin kontolla on huolehtia kännisten hyvinvoinnista.

Omille lapsilleni aion sanoa, että jos ovat bilettämässä ja joku kavereista on niin heikossa hapessa, niin soittavat kaverin vanhemmat hakemaan, koko omaa iltaa ei tarvitse pilata. Ja jos kavereiden vanhemmille soittaminen ei käy, niin mä voin tän kaverinsa käydä hakeen pois.

kuskina toimiminen ei tarkoita että kenestäkään pitäisi huolehtia :D jos ei meitä muita pilkunaikaan näy niin tervemenoa vaan ilman meitä kotiin :)
ei aikuisista ihmisistä huolehtia varmasti tarvii :)

ihan en tajunnut miten tuo lasten vanhemmille soittaminen liittyy aiheeseen? ei nyt kuitenkaan ollut kyse huonokuntoisista känniläisistä kai? :D vaan ihan vaan kuskina olemiseen

Nii, ajatella että jotkut joutuvat väkipakolla olemaan selvistäpäin kun joutuvat olemaan kuskina.
Miksi minun pitäisi aina olla kuskina vaikka en lärvejä vedäkään? Miksi se on automaatio, et mähän oon kuskina kun en dokaa?

Ajan työkseni autoa ja kuvittelehan ihan vaikka huviksesi haluanko myös vapaa-aikani tuhlata ratin takana nököttämällä?
En sääli yhtkään joka kaveri porukastani joutuu olemaan kuskina, mutta mua suoranaisesti vituttaa kun asiaa ei edes minulta kysytä vaan oletetaan heti et oon kuskina.

Ja onko se nyt niin saatereen kamalaa jonku känniääliön olla selvänä ja kuskina vain sen takia, et porukassa on myös yksi toinenkin selvä henkilö?

Etkä näköjään pointtiani edes ymmärtänyt, vaan sukellat samoihin selityksiin mitä kaikki minulleki hokevat. "Kyl mä sua ymmärrän, mutta...." Ei se ole ymmärryst vaan ihan suoranaista veetuilua ja minun halujeni torppausta. Muutaman kerran olen siihen sortunut, et oon illan aikana ottanut sen yhden ja ajanut sen jälkeen. Kerran puhallusratsiaan joutuneena, en sille toistoa ota ikinä enää. Ajokortti on asia minkä tarvitsen työni takia ja sitä en todellakaan idioottimaisuuksien takia halua menettää.

Mutta sanotaanko näin, että mieluummin olen himassa vaikka kaikki illat kuin joudun pakon sanelemana kuskiksi. Asia on eri jos kuskin roolista neuvotellaan kanssani ajoissa ja saan siitä pientä taskurahaa, koska autoni ei pyhäll hengellä kulje. Ja kukaan tuskin suostuu sitä myöskän työntelemään vapaaehtoisesti.

Ei mua ole koskaan painostettu juomaan, kun en itse tee siitä numeroa. Onhan mulla lasi kädessä, sisältö vaan on holitonta

En myöskään mainosta olevani autolla, saatan sit kysyä samalla suunnalla asuvilta tarvitsevatko kyytiä

Ei siis ongelmia selvinpäin bilettämisessä

Yhteistyössä