Onko juomaton henkilö ilonpilaaja juojien keskuudessa?

• Viestiketjun aloittaja Lume
  • Ensimmäinen viesti
Absolutistit koetaan jotenkin
olin aikoinaan kolmisen vuotta lakossa ja voi ristus sitä vittuilun määrää

itteäni alkottomuus ei häirinny yhtään
uhkana? Sitä saa muuten enemmän selitellä, kuin sitä jos vaikka räpii kaikki viikonloput menemään? Moni ei varmasti pysty olemaan juomatta, tai osaa pitää hauskaa ja rentoutua, ilman ilolientä, ollaan niin helvetin jäyhiä tosikkoja, niin kuin sipulin nielleitä? Sitten vasta kun saadaan ilolientä niin alkaa tanssi jalkaa vipattamaan, tai tartutaan mikkiin karaoke baarissa, tullaan ulos sieltä jäyhästä kuorestaan? No sitten on näitä absolutisteja jotka pystyvät tähän kaikkeen ilman ilolientä niin siitäkö ollaan niin helvetin kateellisia? Suomalaiset maailman kateellisinta kansaa?:D

No ei tietenkään ole ilonpilaaja, ellei sitten asenne ole pielessä. Voi siis olla juomatta pitämättä siitä sen kummempaa numeroa. Voi myös pitää hauskaa ja hullutella ilman alkoholia.

Jos taas istuu sohvan nurkalla myrtsinä ja muistaa jokaiselle ilmoittaa, ettei sitten lainkaan juo alkoholia, niin pilaahan se muidenkin fiilikset.

Mä olin nuorempana hyvinkin usein se ainoa selvä. Tein juomattomuus- päätöksen jo 16-vuotiaana. En siis ole absolutisti, mutta siitä lähtien omassa alkonkäytössäni on ollut kontrolli.

Alkuun kavereilla oli vaikeuksia ymmärtää päätöstäni, mutta kohta huomasivat, että hauskaa pidän edelleen ja mukana kuljen bailaamassa. Kun sitten täytin 18-vuotta, oli juomattomuudestani pelkästään hyötyä. Olin hyvin suosittu juoppokuski :D.

Mutta juu. Ikinä en ole tarvinnut alkoholia hauskanpitoon. Tai siis vallan mainiosti voin jorata, hassutella ja hullutella selvinpäinkin. Ja tämä tiedetään ystäväpiirissäni.

Yhteistyössä