Onko julmaa pitää unikoulu 6-7kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on vauva, joka on jo useamman kuukauden heräillyt n. 5 kertaa yössä (23-06 välisenä aikana). Nyt alkaa olla vanhemmat jo aika poikki, kun tähän lisätään esikoinen, joka heräilee lähes poikkeuksetta vähintään 2x yössä.

ONko kovin julma ajatus pitää 6-7kk ikäselle unikoulua? Siis sellaista lempeää, eli tassutellaan, ei jätetä yksin itkemään. Tuntuu vaan pahalle ajatukselle, mutta tää unenpuute on jo raastavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niinhän sitä sanotaan, mutta tuntuu jotenkin ajatuksena inhottavalle. :(

no eihän sitä pakko oo pitää. jos vaan sit hyväksyt yöheräämiset.

mutta ei se yleensä kestä kun sen muutaman yön. meillä aikanaan meni neljässä yössä ohitse ja alkoi kokonaiset yöt.
tsemppiä ja hermoja :hug:

No kokeile, jos ahdistut niin lapsi vaistoaa sen ja itkee entistä enemmän.
Ihminen joka ei saa tarpeeksi nukuttua on vaarallinen ympäristölleen. Unettomuus ja väsymys vastaa kohtalaista humalatilaa.

Kyllä on nyt terve. Mutta luulen, että on oppinut siihen, että saa rintaa aina kun herää.. :/ Oli pari kertaa kipeänä ja silloin tietty heräili enemmän ja tuli aina imetettyä.

Varmaan olisi ihan hyvä koko perheelle (myös vauvalle) oppia nukkumaan rauhassa koko yö. Kamalalta se itku yön pimeydessä kuulostaa muttei sitä pahalla tarkoituksella tehdä! Mulla oli koko ajan semmoinen "kutina" omasta vauvasta että sekin halusi nukkua yönsä rauhassa mutta ei raukka osannut. Tyytyväisempi nyt kun nukkuu paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä on nyt terve. Mutta luulen, että on oppinut siihen, että saa rintaa aina kun herää.. :/ Oli pari kertaa kipeänä ja silloin tietty heräili enemmän ja tuli aina imetettyä.

Ajattelin vain kun meillä allergioiden ainoa oire oli pitkään jatkunut huono nukkuminen. Kaikki testit myös negatiivisia, vasta dieetti auttoi.