Onko joukossa ketään, joka nukkuis kyljellään tai osittain kyljellään ja selällään? Tyyny ongelmia...

Taidan nukkua horottaa sillai enimmäkseen kyljellään tai osittain kyljellään ja selällään ja tänä aamuna taas vaihteeksi heräsin niskat solmulla!

On toinen tyyny, jossa osa tyynystä koholla mukamas kylkinukkujalle tehty...ei oikein hyvä sekään ja liian lättyrä tyyny taas saa niskat solmulle samoin kuin liian korkea...

Mistä helvatasta sitä sais kunnon tyynyn vai pitääkö uskoa niitä tyyny mainoksia Ostoskanavalta?? :eek:

Muutenkin kädet puutuu ja sitten kun herää vielä niskat solmussa niin ompa kiva päivä eessä päin.... :headwall: :headwall: :/
 
vieras
Mä painin ihan samojen ongelmien kanssa, kunnes ostin instrusta sellasen "terveystyynyn", ja ongelmat on loppunu. Ja lisäks ne tyynyt kestää tosi kauan eikä mee ruttuseks.
 
Ite ostin KodinAnttilasta sellaisen säätötyynyn. Sen täyte on sellasta tosi irtonaista ja joustavaa, joten tyynyä saa muokattua just omaan niskaan sopivaksi, mukavan muotoiseksi. Sivussa on vetoketju jonka kautta täytettä voi lisätä ja poistaa aina tarpeen mukaan,
Oma niskani on tosi kranttu tyynyille, joten säätötyyny oli kyllä vuoden paras ostos, mieskin välillä yöllä anastaa sen minulta, tai änkeää samalle tyynylle :p
Eikä maksanut kuin 12 ?
 
Mulla oli sama ongelma, mut loppu tyynyn vaihtoon... Muotoiltu ei riittäny, nyt on lämpöön reagoiva. Vähän sitäkin pitää nukkumaan mennessä asetella, mut muotoutuu esennon vaihdon mukana, joten harvemmin niska pääsee yöllä jumiutumaan. Jos jumiutuu, niin sit oon jännittäny luhaksia ja nukkunu huonosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulla oli sama ongelma, mut loppu tyynyn vaihtoon... Muotoiltu ei riittäny, nyt on lämpöön reagoiva. Vähän sitäkin pitää nukkumaan mennessä asetella, mut muotoutuu esennon vaihdon mukana, joten harvemmin niska pääsee yöllä jumiutumaan. Jos jumiutuu, niin sit oon jännittäny luhaksia ja nukkunu huonosti.

Mistä semmoinen tyynyt löytyypi???
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulla oli sama ongelma, mut loppu tyynyn vaihtoon... Muotoiltu ei riittäny, nyt on lämpöön reagoiva. Vähän sitäkin pitää nukkumaan mennessä asetella, mut muotoutuu esennon vaihdon mukana, joten harvemmin niska pääsee yöllä jumiutumaan. Jos jumiutuu, niin sit oon jännittäny luhaksia ja nukkunu huonosti.

Mistä semmoinen tyynyt löytyypi???
Mulla on kanssa tuollainen ihan Jyskistä eikä ollut sikakallis, varmaan alle 30 e ja on jo vuosia palvellut.
 
Minulla on hartija ongelmia ollut nuoruudesta lähtien johtuen osittain painavasta rintavarustuksesta ja ym. Mutta taisteltuani tavan tyynyjen kanssa ostin minäkin jyskystä sen muotoillun tyynyn ja se on ollut hyvä. Jos raaskisin ostain instrusta tai vastaavasta samanlaisen. Nukun paljon kyljelläni ja se korkeampi laita on mulla niskan alla. Miehellä on koti ideasta ostettu vastaava ja hänkin on ollut omaansa tyytyväinen. Mihen tyyny on hivenen pehmeämpi kun mun. Miehen tyynyn reagoi lämpöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulla oli sama ongelma, mut loppu tyynyn vaihtoon... Muotoiltu ei riittäny, nyt on lämpöön reagoiva. Vähän sitäkin pitää nukkumaan mennessä asetella, mut muotoutuu esennon vaihdon mukana, joten harvemmin niska pääsee yöllä jumiutumaan. Jos jumiutuu, niin sit oon jännittäny luhaksia ja nukkunu huonosti.

Mistä semmoinen tyynyt löytyypi???
Niitä on nykysin vähän joka paikassa... Ei tarvi Tempuria raskia ostaa. Kattoo vaan itelleen sopivan mallisen ja paksusen, kun on aika paljon vaihtelua. Huonekaluliikkeissä, Hemtexillä, joissaki tavarataloissakin varmaan. Hinnatki vaihtelee siinä 30? ylöspäin.

On siis sellanen mikä muotoutuu lämmön vaikutuksesta... Kun nostat pään ylös, ei materiaali tuu heti perässä. Se saattaa olla alkuun aika napakka, joten kannattaa käyttää sitä vaikka sohvalla istuskellessa tms... Pehmenee käytössä ja tulee paremmaks, alkuun voi tuntua jopa epämiellyttävältä sen napakkuuden takia.

Itelläni on muotoilematon ja siinä on hyvät puolensa... Mä "valun" joskus öisin ja muotoilematon pysyy paremmin mun liikkeiden perässä. Muotoillusta tykkään, kun sen saa asetettua helpommin sillai hyvin, on alkuun jotenki luonnollisemman tuntunen.
 
Mulla on Tempur, mutta sellainen vanhan mallinen.
En tykkää siitä avaruusmateriaalista, mutta sellaista vanhan aikaista ei vaan enää saa mistään. :( Pitäisi nimittäin uusia tyyny.
Kallis hankinta, mutta todellakin hintansa haukkunut.
En voi nukkua yötäkään ilmaa omaa tyynyäni,vaan kannan sitä aina mukanani.
Muuten on aamulla niskat ihan tööt ja pää kipeä jo herätessä.

Ja Instusta siis ostettu. :)
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Taidan nukkua horottaa sillai enimmäkseen kyljellään tai osittain kyljellään ja selällään ja tänä aamuna taas vaihteeksi heräsin niskat solmulla!

On toinen tyyny, jossa osa tyynystä koholla mukamas kylkinukkujalle tehty...ei oikein hyvä sekään ja liian lättyrä tyyny taas saa niskat solmulle samoin kuin liian korkea...

Mistä helvatasta sitä sais kunnon tyynyn vai pitääkö uskoa niitä tyyny mainoksia Ostoskanavalta?? :eek:

Muutenkin kädet puutuu ja sitten kun herää vielä niskat solmussa niin ompa kiva päivä eessä päin.... :headwall: :headwall: :/

Tyynyn pitää olla korkea mutta pehmeä, mutta ei liian... ja helposti pöyhittävissä. Yleensä laadukkaampi maksaa, mutta kestääkin sitten sen pari vuotta ihan ok:na.

Mulla on monta tyynyä, nyt tällä hetkellä paras kylkiasentoon on Delux Amicor-tyyny (se korkeampi).

 
vieras
Meillä on Tempur tyynyt ja olen tosi tyytyväinen. Aluksi voi tuntua oudolta mutta siihen tottuu nopeasti ja aamulla herää hyvin nukkuneena. Kalleus on suhteellista, jonku vaatteen hinta hyvistä unista.
 

Yhteistyössä