onko jotakin keinoa millä saa kuukautisen alkamaan?

Mulla alkoi jo 2kk kuluttua synnytyksestä menkat ja imetin silloin n. kerran päivässä, tyttö ei suostunut kun kauhean huudon kanssa tissille jos silloinkaan...
Sulla alkaa varmaan vasta sitten kun lopetat imetyksen, tulee muuten runsaat menkat sitten aluksi :eek: ainakin mulla oli.
 
meillä vauva täysimetyksellä ja menkat alkoi kun vauva oli 2 kk( ja kesti 2 vkoa) ja tulee edelleen vaikka minipillereiden pitäs estää.

että hormonihirviö täällä....en kyllä olis halunnu että ne alkaa nyt jo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
jos lopetat imetyksen menkatkin alkaa, imetyshän yleensä pitää menkat poissa
Mä en ole imettänyt enää kohta kolmeen kuukauteen, silti menkkoja vaan ei kuulu eikä näy...Maitoa tulee vieläkin (!!!!!) kun vähän tissiä puristaa. Joten ei tuo nannan kommentti näköjään kaikkiin päde :ashamed: :whistle:
Tyttöni täyttää pian 5kk.....
 
8 kk imetettyäni tuli kuukautiset, ja oli muuten aika vaatimattomat! Kestivät sen normaalit 5 päivää, mutta vuodon määrä oli melko vähäinen. Ihan kiva! Edelleen imetän, saa nähdä milloin seuraavat saapuvat. Tuosta on siis 3,5 viikkoa aikaa. Olen kyllä kuullut, että monilla ensimmäiset kuukautiset vauvan jälkeen ovat tosi hankalat, mutta ei siis välttämättä mene niin :)
 
Noppis
Mulla alkoi 3 kk imetyksen lopettamisesta. Lopetin kun tyttö oli 6,5 kk. Koko sen 3 kk tuntui aivan hirveältä, hormonit oli ihan sekaisin. Olin ihan järkyn huonolla tuulella koko ajan. Toivottavasti tästä paranee, ekat menkat siis menossa nyt. :snotty:
 
Täälä oltiin imetys lopetettiin kokonaan viime vuoden lopulla ja tullu synnytyksen jälkeen nyt jopa kahden menkat...ja poika siis 8kk. Mutta enpä kaipailekkaan..Ja nuo kahdet on tullu miten sattuu. Saas nähdä alkaako nyt ajallaan,kierto noin puolessa välissä ois nyt.
 
Jaa-a... Poika täyttää kohta 11kk eikä o vielä näkyny menkkoja...
Viimeks tossa lasten välillä - ikäeroa heillä 1v10kk - menkat alko 8kk synnytyksestä. Menkat tuli ihan miten sattu, vyöhyketerapian avulla saatiin kierto kuntoon. Saas nähdä täytyykö taas mennä.
 

Yhteistyössä