Onko jotain haittaa jos annan vauvalle imeskeltäväksi kuivan ruisleivän palasen?

  • Viestiketjun aloittaja heiska
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Entäs sitten kun siitä irtookin pala, jää vauvan kurkkuun ja tukehtuu siihen? Meillä lapsi meinannut tukehtua ruisleivän palaan ja vieläkin pelottaa antaa ruisleipää syötäväksi..
 
heiska
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Varo ettei tukehdu..Riippuu vauvan iästä.
Ikää vajaa 8kk, hampaita tulossa ja kovasti kutittais... Palanen on sen verran iso että ei saa kokonaan suuhun ja tietysti vahditaan vauvaa ettei tukehdu jos saa pehmitettyä palasia irti. =)
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja heiska:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Varo ettei tukehdu..Riippuu vauvan iästä.
Ikää vajaa 8kk, hampaita tulossa ja kovasti kutittais... Palanen on sen verran iso että ei saa kokonaan suuhun ja tietysti vahditaan vauvaa ettei tukehdu jos saa pehmitettyä palasia irti. =)
Minä vielä varotan, että jos saa palan irti, niin se menee todella nopsaan kurkkua kohti.. Kerran olen itse tosiaan paniikissa irrotellut ruisleivän palaa kurkusta.. Itse en siis antaisi..
 
minä
olen antanut meidän puolivuotiaalle sitä ihan perinteistä oululaisen jälkiuunileipää, siis mitä ei ole halkaistu. Siitä ei saa palaa, vaan tavallaan murenee suussa kun kostuu. Sisältää tosin paljon suolaa, mut määrä niin mitätön, että olen antanut.
 
heiska
Alkuperäinen kirjoittaja Näin kulutan aikaa:
Meillä ruisleipää nakerrettiin 8kk ikäisenä jo kovaa vauhtia. Jos annat jälkiuunileipää, niin se on vähän kovempaa eikä palat irtoa yhtä helposti kuin esimerkiksi "Ruispaloista".
Joo, tuo leipä on Vaasan jälkiuunisydämiä. Tosi kovaa leipää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Meillä oli aina kantapalat pojalle. Useimmiten vielä kuivatin niitä ja hyvin sai hampaiden kutinaa laantumaan :)
Juu, noita kantapaloja minäkin suosittelisin, mutta en mitään siivuttuja ruisleipiä.. Niistä kun saa paloja aika helpostikin..
 

Yhteistyössä