Onko jossain murteessa erityisesti tapana sanoa ja kirjoittaa "kuullostaa" tai "puollustaa"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyri kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä, että kyse on kielioppivirheestä. Eivät ihmiset viitsi enää olla niin tarkkoja oikeinkirjoituksen kanssa ja jotkut kirjoittavat ihan tahallaankin väärin. Inhoan kaikista eniten "meiän"-sanaa, minusta on aivan karmeaa kirjoittaa noin, mutta se on näköjään yleistymään päin. Yksikin tuttu alkoi mitä ilmeisimmin tahallaan viljelemään sitä sähköposteissaan muutama vuosi sitten, sitä ennen hän oli osannut kirjoittaa moitteettomasti.
 
Olen samaa mieltä, että kyse on kielioppivirheestä. Eivät ihmiset viitsi enää olla niin tarkkoja oikeinkirjoituksen kanssa ja jotkut kirjoittavat ihan tahallaankin väärin. Inhoan kaikista eniten "meiän"-sanaa, minusta on aivan karmeaa kirjoittaa noin, mutta se on näköjään yleistymään päin. Yksikin tuttu alkoi mitä ilmeisimmin tahallaan viljelemään sitä sähköposteissaan muutama vuosi sitten, sitä ennen hän oli osannut kirjoittaa moitteettomasti.

Höpö höpö. Mullon ollut aina äidinkieli kiitettävä mutta nettiin kirjoittaessani kirjoitan niinkun puhunkin. Esimerkiksi kuullostaa, puollustaa ja olen Kainuusta kotoisin ;)
 
Meillä puhutaan noin =)

Ja vaikka mä olen "kielipoliisi"-tyyppiä, kirjoitan silti itsekin joskus väliin jotain murretta/puhekieltä. Enkä ehkä aina edes huomaa sitä :)
Mut en kyllä arvostele muiden kirjoitustyyliä (tai siis teen sen vain omassa mielessäni :saint:).
 

Yhteistyössä