Onko jollain kokemusta hiiren***n siivoamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiva homma edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiva homma edessä

Vieras
Hiiret oli talven aikana valloittaneet leikkimökin ja nyt siellä on p***aa kaikki paikat täys. Muoviset lelut ajattelin pestä 60 asteessa pesukoneessa, mut miten mä muuten sen mökin putsaan? Pitääkö jotenkin desifioda vai riittääkö normaali yleispesuaine? Ällöttää jo valmiiksi koko urakka.

Jostain luin, että hiirenpapanoita ei saa imuroida, koska sillä tavoin niistä papanoista leviää ilmaan jotain pöpöjä. Tiedä sitten onko asia niin... Ällöttävää puuhaa se on joka tapauksessa toi hiireten sotkujen siivoaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Jostain luin, että hiirenpapanoita ei saa imuroida, koska sillä tavoin niistä papanoista leviää ilmaan jotain pöpöjä. Tiedä sitten onko asia niin... Ällöttävää puuhaa se on joka tapauksessa toi hiireten sotkujen siivoaminen.

paljon mahdollista!
meil oli hiiret käyneet paskomassa jääkaapin taakse.. poistin papanat lastalla ja pesin ihan normi pesuaineella

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:

No en olis kyllä imuroinutkaan. Ällöttää ajatus niistä papanoista imurissa, yök.

Kloritella mie oon pessy sekä lelut että leikimökin. EI ne papanat oo vaikeita mutta se hiiren pissan haju ei taho lähtee millään :x Ja suojakäsineitä kannattaa käyttää, eikä joku suoja naamallakaan ole pahaksi.

Hiiren uloste saattaa sisältää yersinia bakteeria ja siks sitä siivotessa tulis välttää pölyn nostattamista ja kädet tulee suojata hyvin.

Klorite riittää hyvin mökin puhdistukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
jooh..mullekin tuli lähinnä mieleen se myyräkuume..

Voiko sinne enää ikinä päästää lapsia? Saanko mä varmasti sen niin puhtaaksi, et voin antaa lasten leikkiä siellä?

Jokainen kesämökki on kesän jälkeen pipanoissa ja siivoamisen jälkeen siellä vietetään kesä! :) Pistä kumihanskat ja se kasvosuojakin vielä, niin kyl se siitä!

Yhteistyössä