Onko jollain Dpn:n koruja tai vastaavia joissa samanlainen lukko? (kuva löytyy)

Sain mieheltä Dpn:n rannekorun ( Aijaa.com - 9582225.jpg ) Ongelma on, että tuo lukko on surkea, ja pelkään koko ajan että se tippuu kädestä jonnekin vessanpönttöön tai ojan pohjalle. Onko kukaan laittanut / laitattanut siihen sellaista papukaijalukkoa ikäänkuin varmuuslukoksi, vai luotatteko tuuriin, pysyy jos on pysyäkseen? Ja mistähän siihen sellaisen lisälukon saa, en kehtaa miehelle valittaa asiasta kun antoi ystävänpäivälahjaksi...

"hmmm"
Mulla on itse tehdyissä koruissa usein tuollainen lukko, kertaakaan ei ole auennut vahingossa! Eli jos se rannekoru on sopiva niin ei se aukene itsestään, jos taas liian iso niin silloin voi auetakin..

[QUOTE="hmmm";25682412]Mulla on itse tehdyissä koruissa usein tuollainen lukko, kertaakaan ei ole auennut vahingossa! Eli jos se rannekoru on sopiva niin ei se aukene itsestään, jos taas liian iso niin silloin voi auetakin..[/QUOTE]

Koru on kyllä suht sopivan kokoinen, jonkun verran jää tilaa, mutta tietysti pitäähän sen ranteessa liikkuakin. Vaikea saada itse käteen, mutta tuntuu että pois ottaminen on vähän liiankin helppoa.

Periaatteessa kuka tahansa, jolla on pihdit ja leikkurit, joka on siis joskus tehnyt koruja, voi laittaa tuohon papukaijalukon. Mutta toki esim. koruseppä voi sen myös vaihtaa. Itsellä on kanssa noita salpalukkoja ollut paljon, eikä ole koskaan itsekseen auennut.. ehkä se tosiaan on niin suuri että se siksi aukeaa?

Periaatteessa kuka tahansa, jolla on pihdit ja leikkurit, joka on siis joskus tehnyt koruja, voi laittaa tuohon papukaijalukon. Mutta toki esim. koruseppä voi sen myös vaihtaa. Itsellä on kanssa noita salpalukkoja ollut paljon, eikä ole koskaan itsekseen auennut.. ehkä se tosiaan on niin suuri että se siksi aukeaa?
Koru on 18 cm, eikä se oikein pienempi voisi olla. Eikä se ole vielä kertaakaan itsestään auennut, mutta tuntuu vähän epävarmalta. Ehkäpä kaivan ukon pihdit ja alan itse nikkaroimaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25682471:
Koru on 18 cm, eikä se oikein pienempi voisi olla. Eikä se ole vielä kertaakaan itsestään auennut, mutta tuntuu vähän epävarmalta. Ehkäpä kaivan ukon pihdit ja alan itse nikkaroimaan :xmas:
:D siitä vaan, mistä vaan korukaupasta netistä saa tilattua hopeisia papukaijalukkoja, sit tarviit vaan pienet sivuleikkurit (eikä nekään välttämättä oo pakolliset) ja pyöröpihdit. :D Helppoa kuin heinänteko :D Meilläpäin nuo korutarvikkeita myyvät kaupatkin yleensä korjaa/muokkaa asiakkaiden koruja maksua vastaan, mut en yhtään tiedä missä ja millaisia teillä päin on. :)

"Vieras"
Mulla on noita tippunut :( Siis tuolla lukolla olevia. En ole nyt sitten pitkään aikaan edes pitänyt. Viimeksi kun mulla oli, niin pelastin rannerenkaani huoltoaseman lavuaarista. Onni, että huomasin, kun se sinne tipahti.

Jos haluat olla varma, ettei häviä, niin varmista tuo jollain. Kyllä nuo aukeaa. Valitettavasti.

Yhteistyössä