Onko joku tosissaan niin ääliö, et tupakoi leikkipuistossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Mä ymmärrän ettei tupakointi ole toivottua yms ja varsinkaan niille jotka ei polta niin se haju ottaa nenään mutta haloo ei sitä tarvii alkaa julistaan,tupakointia ette pysty kieltämään keneltäkään jotka sitä haluaa tehdä.
Voisitko vielä perustella, että miksi sulla on oikeus saastuttaa mun hengitysilmaa? Miksi minä en itse saa päättää, haluanko haistella tupansavua vai en? Eikö tuollainen käytös osoita sun mielestä itsekkyyttä ja huonoja tapoja?

No sun täytyy alkaa sanomaan kaikille vastaan tulijoille ja puistoissa yms että älä polta mun lähellä sitten... Mitäs luulet onnistuukos,alkaakos kaikki lopettamaan tupakointia sinun takiasi?
Mä olen ainakin sellainen ääliö! Mutta mä en kyllä kenenka nenän eteen menee poltamaan. Mutta kaikkille teille aktivisteilä sanoiks kyllä että, jos kaikki hajut häiritsevat sitten pysykä sissallä. Ulkona on katut täynä autoja ja myös pakoputkestä tuleva tavaraa, samaten joskus joku naapuri lämmitele takka ja sieltäkin savuhaju tulee, eritysesty voi esimerkiksi nälkästä aktivisti häritsee jos naapuuri on grillamassa...tai jos ylipainosen ihmisen naapuri on grillamassa :LOL: Ja mun mielestä ihan suorasti kyllä vois olla vielä baareja missä sais poltta- niin et olis eriksen jaetut osa baarista tai sitten kokonaan poltajaten baari ja savutun baari. Minä poltan ja ei menis sitten savutoman baari- sinä ei polta sitten sulla ei ole myös pakko rynni poltajaten baari...mutta täällä pohjoismaissa pitää kaikki kieltää.

Terveisin,

Ääliö

Eikö nyt ihmiset tajua, et puhutaan tupakoinnista leikkipuistossa. Ei lasinsiruista, huumeneuloista, pissaamisesta, kakkimisesta, ravitoloista tai muusta.

Voiko joku tupakoija oikeesti olla sitä mieltä, et tupakointi leikkipuistossa on hyvä tapa ja toivottavaa ja hienoa! Kerrassaan mahtavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja häbelikeestimees:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Mä ymmärrän ettei tupakointi ole toivottua yms ja varsinkaan niille jotka ei polta niin se haju ottaa nenään mutta haloo ei sitä tarvii alkaa julistaan,tupakointia ette pysty kieltämään keneltäkään jotka sitä haluaa tehdä.
Voisitko vielä perustella, että miksi sulla on oikeus saastuttaa mun hengitysilmaa? Miksi minä en itse saa päättää, haluanko haistella tupansavua vai en? Eikö tuollainen käytös osoita sun mielestä itsekkyyttä ja huonoja tapoja?

No sun täytyy alkaa sanomaan kaikille vastaan tulijoille ja puistoissa yms että älä polta mun lähellä sitten... Mitäs luulet onnistuukos,alkaakos kaikki lopettamaan tupakointia sinun takiasi?
Mä olen ainakin sellainen ääliö! Mutta mä en kyllä kenenka nenän eteen menee poltamaan. Mutta kaikkille teille aktivisteilä sanoiks kyllä että, jos kaikki hajut häiritsevat sitten pysykä sissallä. Ulkona on katut täynä autoja ja myös pakoputkestä tuleva tavaraa, samaten joskus joku naapuri lämmitele takka ja sieltäkin savuhaju tulee, eritysesty voi esimerkiksi nälkästä aktivisti häritsee jos naapuuri on grillamassa...tai jos ylipainosen ihmisen naapuri on grillamassa :LOL: Ja mun mielestä ihan suorasti kyllä vois olla vielä baareja missä sais poltta- niin et olis eriksen jaetut osa baarista tai sitten kokonaan poltajaten baari ja savutun baari. Minä poltan ja ei menis sitten savutoman baari- sinä ei polta sitten sulla ei ole myös pakko rynni poltajaten baari...mutta täällä pohjoismaissa pitää kaikki kieltää.

Terveisin,

Ääliö
Nyt ei puhuttu baareista, vaan LASTEN leikkikentistä.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Eikö nyt ihmiset tajua, et puhutaan tupakoinnista leikkipuistossa. Ei lasinsiruista, huumeneuloista, pissaamisesta, kakkimisesta, ravitoloista tai muusta.

Voiko joku tupakoija oikeesti olla sitä mieltä, et tupakointi leikkipuistossa on hyvä tapa ja toivottavaa ja hienoa! Kerrassaan mahtavaa..
Ei kukaan ole sanonutkaan että se ois hienoa että polttaa leikkipuistoissa,tai ainakaan en itse huomannut sellasta tekstiä täällä keltään.

rapu
Yks kerta kun oltiin tuossa leikkipuistossa sinne tuli äiti kera kolmen muksun ja vauvan laitto keinuun ja keinutteli ja pisti tupakaksi.

Mulle se oli kyl sellanen niitti että lähettiin pois.

Se että joku polttaa siellä puistossa niin miksi ette mene sanomaan suoraan tälle ihmiselle asiasta päin naamaa,eikös se ois hyödyttävämpää kuin se että täällä asiasta pauhaatte,ette te tällä saa ainakaan asiaa mitenkää muuttumaan....
Tätä minäkin tulin ehdottamaan.

Ite oon herkkä savulle (esim. syynä muuttoon oli molemminpuolisten naapureiden tupakointi) ja oon monta kertaa sanonut esim. bussipysäkille tulleille ihmisille että voisivatko mennä vähän kauemmas polttamaan, ja en tiedä mitä ikävää ovat musta ajatelleet mutta ovat kohteliaasti siirtyneet syrjempään. Leikkipuistossa ihmiset on yleensä menneet itse kauemmas, kerran eräs äiti sytytti tupakan vieressäni penkillä kun syötin lasta mutta meni silloin pyynnöstäni kauemmas, eikä mun mielestä ole sen jälkeen mitenkään vaikuttanut minuun suuttuneelta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:

Ei kukaan ole sanonutkaan että se ois hienoa että polttaa leikkipuistoissa,tai ainakaan en itse huomannut sellasta tekstiä täällä keltään.
No siitä miten paljon tupakoimista leikkipuistossa puolustellaan saa jo sellasen käsityksen, että se olis varsin ihailtavaa ja suositeltavaa.

Coatrack - Aivan moni mamma voi ottaa sinusta mallia ja sanoa jos tupakointi ärsyttää,hyvä kun toit asian esiin.

Obossumi - Ei sitä olla mitenkää puolusteltu,vaan se että kun tupakointi on ongelma niin on myös moni muukin asia siellä,ja se että tosiaan se mitä kaikkea muuta siellä onkaan ja se voi saada haittaa heti sillä sekunilla aikaseksi niin niistäkin täytyisi puhua.Ja sitten sitä mitä olen sanonnut,tehkää asiasta juttu johon keräätte nimiä ja laitatte paperin ylemmälle portaalle jos oisikin apua,eihän oisi huono idea,siinä sitten voisi kokeilla mitä saisitte aikaseksi... ainakin tarmoa varmasti löytyy...
Eli lapsistahan tässä oli kyse ja niiden turvallisuudesta eikä siitä miten vanhempien nenään ottaa vaikka tupakansavu,eikös =)

Kippuravarvas
Eli lapsistahan tässä oli kyse ja niiden turvallisuudesta eikä siitä miten vanhempien nenään ottaa vaikka tupakansavu,eikös =)
Niin kyllähän se tupakansavu haittaa/savustaa ihan yhtälailla sitä lastenkin hengitysilmaa.

Minusta tupakka haisee tosi hyvälle, varsinkin raskaana ollessa se haju on ollut aivan taivaallinen että tulkaa vaan minun viereen polttelemaan, mutta älkää ihmetelkö jos nuuhkin ilmaa, en ole se kyylä-äiti kaksplussalta :whistle:

janeminttu
Meillä on keskustassa laitettu yhteen leikkipuistoon merkki ettei saa tupakoida. Vanhin lapsi tokaisi että: Tänne ei äiti voi tulla kun ei saa tupakoida. Äiti jää siis aidan toiselle puolelle :)

heidi
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Yks kerta kun oltiin tuossa leikkipuistossa sinne tuli äiti kera kolmen muksun ja vauvan laitto keinuun ja keinutteli ja pisti tupakaksi.

Mulle se oli kyl sellanen niitti että lähettiin pois.
Siksikö, että savu häiritsi? No mikset pyytänyt polttamaan sivummalla?

Jos taas kyse oli mielestäsi lasten puutteellisesta hoidosta, olisit kai voinut vaikka tehdä lastensuojeluilmoituksen?

vieras
Kyllä sen tupakan ällöttävän hajun haistaa tupakoimaton jo tosi kaukaa. Jos ei sitä aikaa viitti olla polttamatta, kun on leikkipuistossa, niin parempi sit jäädä himaan.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minusta tupakka haisee tosi hyvälle, varsinkin raskaana ollessa se haju on ollut aivan taivaallinen että tulkaa vaan minun viereen polttelemaan, mutta älkää ihmetelkö jos nuuhkin ilmaa, en ole se kyylä-äiti kaksplussalta :whistle:
Munkin mielestä ennen tupakki haisi hyvälle..ja nyt ei. Kyyläksi muutuin sitten ihan yht'äkkiä :xmas:

yhtä hyvin voisi kysyy et minkä takia joku saastuttaa mun ja lapseni hengitys ilmaa autoilelmalla siitä leikkipuiston ohitse..??
Tai kun niitä autoilijoita menee siitä kymmenen...

Itse tupakoin,mutta ei mun oo pakko sauhutella kun oon leikkipuistossa..
jos sauhuttelen ni yleensä kaukana muista..:D
ja tietty korjaan tumppini pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin kyllähän se tupakansavu haittaa/savustaa ihan yhtälailla sitä lastenkin hengitysilmaa.
Niin ja autot jne jne jne jne jne jne tuota listaa vois laittaa aivan loputtomiin... eikös?

Kippuravarvas
Niin ja autot jne jne jne jne jne jne tuota listaa vois laittaa aivan loputtomiin... eikös?
Voi tietysti. Jos vaan ei poltettas siellä puistossa niin olis ainakin yksi haitta vähemmän, eiks nii :D

Voi tietysti. Jos vaan ei poltettas siellä puistossa niin olis ainakin yksi haitta vähemmän, eiks nii :D
Se on tosi että yksi haitta ois ainakin poissa silmistä.....

Yhteistyössä