Onko joku tosissaan niin ääliö, et tupakoi leikkipuistossa?

Vieras
Entisenä tupakoijana oon huomannut sen jälkeen kun itse tupakoinnin lopetin, että tupakoijat ovat valitettavasti aika itsekästä porukkaa tupakointi asiassa....useimmat.

Savuton
Eikös se muuten ole niin nykyisen tupakkalain mukaan, että siellä missä oleskelee alle 18 vuotiaita tai on heidän toiminta-alueensa kuten leikkikenttä niin siellä ei sais polttaa.

Googlettakaa tupakkalaki.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Savuton:
Eikös se muuten ole niin nykyisen tupakkalain mukaan, että siellä missä oleskelee alle 18 vuotiaita tai on heidän toiminta-alueensa kuten leikkikenttä niin siellä ei sais polttaa.

Googlettakaa tupakkalaki.
Päiväkodin ja koulun pihalla ei saa polttaa, laki ei koske leikkikenttää.

Meitsi
Sillon ku poltin, niin en todellakaan polttanu leikkipuistossa. Itsekästä touhua, jos ei sen aikaa aikuinen ihminen kykene olemaan näyttämättä typerää esimerkkiä lapsille HEILLE KUULUVASSA PAIKASSA.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Haisee mihin jos seison sivummalla polttamassa?Ja eiköhän tuolla ajattelutavalla pitäis pitää lapset kokonaan sisällä,jos pelkää et ne alkaa tupakoimaan nähdessään vieraan tupakoivan ihmisen?Kaupungilla ja pitkin katuja kulkee tupakoivia ihmisiä.Ei pahalla,mutta oikeesti,en ihan käsitä..
peesaan tätä 100%

Kun pauhaatte tästä puistossa polttamisesta yms niin olettekos koskaan ajatelleet sitä mitäs siellä puistossa voi muuta olla..... ??? ( eli mitäs esim iltaisin tai öisin voikaan tapahtua ) kokeilkaapas heittää arvauksia... kannattais joskus miettii että isoin ongelma varmasti puistoissa ei ole se että vanhempi polttaa siellä ja laittaa tumpin pois........

Kippuravarvas
Tuosta että ei saisi esimerkkiä näyttää..niin että toki kaupungilla kulkee savuttelijoita, mutta onko sitä esimerkkiä sitten sen takia annettava. siis että koska muutkin sitä kylillä tekee niin minäkin..olisi ainakin yksi esimerkki vähemmän.

Minä poltin 13 vuotta ennen esikoistani, enkä koko sinä aikana tajunnut, kuinka helvetin pahalle tupakka haisee.

Se, ettei polta ihan siinä hiekkalaatikon reunalla ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö se ällöttävä haju leviäisi muuallekin. Itse en paljon leikkikentillä käy, mutta kyllä ärsyttää esim. kauppojen ovien edessä sauhuttelijat (varsinkin nyt, kun muutenkin on koskenut päähän jo pari viikkoa yhtä kyytiä).

Eikö sitä tupakkaa voisi ihan oikeasti olla polttamatta joka paikassa?

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
ei sit vissii kaupungillakaa saa polttaa??kulkeutuu se haju sielki toiste herkkää nenuu!mä poltan tasa mis mua huvittaa ja mis sitä ei eriksee o kielletty.
Kulkeutuu se ja oliskin kivaa ettei kukaan polttas.

manna
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Se savu leviää oikeesti tosi pitkälle :x
mulla ainakin on tää raskaus ollut sellasta että kaikki hajut tekee huonoo...
kannattasko muuttaa vaikka etelänavalle niin ei sun raskausaika vaan mene pilalle kun ihmiset sun ympärilläsi voi haista vaikka mille?

Meitsi
Miksi te vertaatte kaupunkia/ravintolaa ja LAPSILLE suunnattua leikkipaikkaa toisiinsa? Eihän ne lapset tule sinne teidän yökerhoonkaan lelujensa kanssa, miksi teidän sitten tarvii mennä omien tupakkienne kanssa heidän leikkipaikalleen? Kaupunki on tarkoitettu kaikille, baari on tarkoitettu aikuisille, leikkipaikat ovat tarkoitettu lapsille, nuorisotalot on tarkoitettu nuorille... Miksi ei voida mennä kohderyhmän ehdoilla heille tarkoitetussa paikassa?

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Se savu leviää oikeesti tosi pitkälle :x
mulla ainakin on tää raskaus ollut sellasta että kaikki hajut tekee huonoo...
kannattasko muuttaa vaikka etelänavalle niin ei sun raskausaika vaan mene pilalle kun ihmiset sun ympärilläsi voi haista vaikka mille?
No on se nyt jumalauta. Mä en voi sille mitään että mun tekee pahaa kaikki perkeleen käryt. Enkä varmaan ole ainoa.

enemmänkin mä oon huolissani noista ruiskuista,lasinsiruista (jotka on nyt onneks melkein hävinneet) ja niistä natsoista..
jos joku sauhuttaa niin toivottavasti tekee sen sivummalla ja pistää sen tumpin roskiin.
meidän puistossa äidit käy sauhuumassa puiston portin toisellapuolella ja se on mun mielestä ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Miksi te vertaatte kaupunkia/ravintolaa ja LAPSILLE suunnattua leikkipaikkaa toisiinsa? Eihän ne lapset tule sinne teidän yökerhoonkaan lelujensa kanssa, miksi teidän sitten tarvii mennä omien tupakkienne kanssa heidän leikkipaikalleen? Kaupunki on tarkoitettu kaikille, baari on tarkoitettu aikuisille, leikkipaikat ovat tarkoitettu lapsille, nuorisotalot on tarkoitettu nuorille... Miksi ei voida mennä kohderyhmän ehdoilla heille tarkoitetussa paikassa?
Tää on niin totta!

Naapurin täti
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minä poltin 13 vuotta ennen esikoistani, enkä koko sinä aikana tajunnut, kuinka helvetin pahalle tupakka haisee.

Se, ettei polta ihan siinä hiekkalaatikon reunalla ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö se ällöttävä haju leviäisi muuallekin. Itse en paljon leikkikentillä käy, mutta kyllä ärsyttää esim. kauppojen ovien edessä sauhuttelijat (varsinkin nyt, kun muutenkin on koskenut päähän jo pari viikkoa yhtä kyytiä).

Eikö sitä tupakkaa voisi ihan oikeasti olla polttamatta joka paikassa?
Täysi peesi tälle!

Mä olen entinen himopolttaja, enkä voinut käsittää, miks mun naapuri napisi mun parveketupakoinnista. Sehän haisi mun mielestä niin ihanalle se tupakansavu.

Nyt kun en polta, mua etoo tupakansavu ja se haisee niinkin kaukaa kuin naapurista, jossa naapurin isäntä talon etupihalla sauhuttelee ja mä oon lasten kans takapihalla hiekkiksellä ja tupakansavu ja haju tulee sinne. :(

Ja entäs ihminen, joka on vasta polttanut!! Meinasin lähtee kesken kampaamoreissun värit päässä ulos, kun kampaajaneiti oli käynyt kahvitauolla kessulla ja tuli lähmiin mun tukkaa niillä haisevilla sormillaan, yöks.

Tupakoitsijat, jotka polttaa julkisella paikalla, jossa on etenkin lapsia lähettyvillä, ovat erittäin itsekästä sakkia. Yksinkertaisia, koska kuvittelevat, että kun menee muutaman metrin päähän lapsista, ei savu sinne ylety. Mutta eihän ne itse sitä haista, eivät haista muutenkaan paljon mitään, koska tupakointi pilaa hajuaistin.

Minä pyydän säästäkää lapsianne ja lopettakaa se polttaminen, se ei ole sen pienen lapsen mielestä mitään iloa kun vanhemmat polttaa. Itse siitä olen lapsuuteni kärsinyt enkä halua sitä kärsimystä kenellekkään muulle :'(

Niin ja miettikääs... siellä käy nuoret myöhään iltaisin,on lasin siruja,päihtyneet käy pissailemassa sinne yms .. yöks sentäs ja täällä pauhataan siitä että jos vanhempi polttaa,kyllä mua ainakin ällöttää esim jonkun oksennus puistossa tai pissat yms ja se että kuinka lasin sirut on siellä.

Olin puistossa tuossa ja joku poitsu leikki sitten hiekkiksellä ja katsoin että jotain kiilsi hänen kädessään jolloin menin katsomaan ja pullohan oltiinkin rikottu hiekkalaatikkoon jolloin sitten aloin siivoomaan hiekkalaatikkoa enkä varmastikkaan saannut kaikkea pois...

Eikö teitä huoleta enemmän tällänen ?

yks huono äire
Heiiii meille tulee perhetyöntekijä joka haisee todella tupakalle kun tulle meille. Onko meillä "oikeus" vaatia että hän ei ole tupakoinut edelliseen puoleen tuntiin kun tulee. Mua alkaa ahdistaan kun se tulee sisälle tupakille haisten.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mminä tupakoin,oon tasan niin ääliö!ei se silti tarkota et meen lasten ja aikuisten vierelle vetään sitä röökiä, et ennemminki vois miettiä et kuka on niin ääliö ettei voi huolehtia omista asioistaan..
no se ei oo oma asia jos polttaa muiden vieressä mutta jos on niin kaukana ettei se häiritse ketään niin silloin se on jokaisen oma asia. Uskon että tässä on kyse just siitä tupakoinnista mikä häiritseee muita

Alkuperäinen kirjoittaja yks huono äire:
Heiiii meille tulee perhetyöntekijä joka haisee todella tupakalle kun tulle meille. Onko meillä "oikeus" vaatia että hän ei ole tupakoinut edelliseen puoleen tuntiin kun tulee. Mua alkaa ahdistaan kun se tulee sisälle tupakille haisten.
pastillit on keksitty ja käsienpesu.
kyllä perhetyöntekijän se pitäs tajuta.

Yhteistyössä