Onko joku saanut oman tai lapsensa atooppisen ihottuman kuriin välttämällä ruuissa olevia lisäaineita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ratkaisu ongelmiin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä suosittelisin noita suolakylpyjä (ja sitten ei muita pesuaineita), pelkästään luontasia rasvoja iholle, lisäaineitten kokonaan pois jättämistä ja sokerin käytön reilua vähentämistä.

aurinko yleensä auttaa attooppista ihoa. Muuten voi olla joku aurinkoallergia. (näppylöitä)
Olen syntynyt atoopisella iholla ja mun tietääkseni siitä ei koskaan pääse eroon. Iho voi vain paremmin välillä. Käytän lv pesuaineita, vältän joitakin lisäaineita, ollaan paljon ulkomailla (auringossa) mikä poistaa esim talvella tosi paljon oireita. Rasvaan joka päivä aamu ja illoin itseeni perusvoiteella. Sibikort tai hydrokortisoon auttaa jos pahempia oireita. Tai sitten kortisooni tabletit lääkäriltä! Sen kanssa oppii elämään! Tsemppiä teille kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
mä suosittelisin noita suolakylpyjä (ja sitten ei muita pesuaineita), pelkästään luontasia rasvoja iholle, lisäaineitten kokonaan pois jättämistä ja sokerin käytön reilua vähentämistä.

Noi vois kyllä oikeasti tepsiäkin tai auttavan edes vähän. Voi kyllä olla, että joku ruoka-aineallergiakin on taustalla, vaikka yleisimmät ruuat on testattukin prickeillä (mitään ruoka-allergioita ei ole löydetty). Mutta eipä nuo testit kyllä ole ainakaan pienillä lapsilla täysin luotettavia.

Alkuperäinen kirjoittaja tääl yks:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mennis harmaana:
suosittelen kokeilemaan päivittäisiä suolavesikylpyjä, jonka päälle kunnon rasvaukset.

Kertoisitko vähän tarkemmin noista suolavesikylvyistä?

Meille vanhahko, eläkkeelle kohta jäävä terv.hoitaja suositteli myös noita suolavesikylpyjä. Hitsi, en muista paljonko piti olla suolaa ja sitäkään en varmaksi muista, että pitiköhän olla merisuolaa... Täytyis kysyä mieheltä muistaako se. Ei oo tullu kokeiltua sitä.

Merivedellä sanotaan olevan ihoa hoitava vaikutus, joten luulisin, että merisuolaa. Jalkakylpyyn laitetaan ruokalusikallinen vadilliseen haaleaa vettä, kai siitä voi soveltaa. Jos iho on rikki niin voi kyllä kirvellä?

Noi vois kyllä oikeasti tepsiäkin tai auttavan edes vähän. Voi kyllä olla, että joku ruoka-aineallergiakin on taustalla, vaikka yleisimmät ruuat on testattukin prickeillä (mitään ruoka-allergioita ei ole löydetty). Mutta eipä nuo testit kyllä ole ainakaan pienillä lapsilla täysin luotettavia.

Tiedätkö minkä ikäisille tekevät noita prick-testejä? Joko 1-vuotiaalle?

Alkuperäinen kirjoittaja hali:
aurinko yleensä auttaa attooppista ihoa. Muuten voi olla joku aurinkoallergia. (näppylöitä)
Olen syntynyt atoopisella iholla ja mun tietääkseni siitä ei koskaan pääse eroon. Iho voi vain paremmin välillä. Käytän lv pesuaineita, vältän joitakin lisäaineita, ollaan paljon ulkomailla (auringossa) mikä poistaa esim talvella tosi paljon oireita. Rasvaan joka päivä aamu ja illoin itseeni perusvoiteella. Sibikort tai hydrokortisoon auttaa jos pahempia oireita. Tai sitten kortisooni tabletit lääkäriltä! Sen kanssa oppii elämään! Tsemppiä teille kaikille!

Vielä kyselen, että mitä lisäaineita vältät?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Tiedätkö minkä ikäisille tekevät noita prick-testejä? Joko 1-vuotiaalle?

Kyllä kai niitä 1-vuotiaille jo tehdään, jopa vauvoillekin joskus.

Viljatonta ei saisi kokeilla itsekseen jos epäilee esim. keliakiaa. Lapsella varsinkin on tärkeää turvata kuitujen ja muiden ravintoaineiden saanti, lisäksi keliakiakoe antaa väärän tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja mennis harmaana:
suosittelen kokeilemaan päivittäisiä suolavesikylpyjä, jonka päälle kunnon rasvaukset.

Kertoisitko vähän tarkemmin noista suolavesikylvyistä?

Eli haaleaa vettä semmoiseen lasten kylpyammeeseen ja sinne 1-2 dl ihan tavallista suolaa liuotellaan. N. Vartin kylpy siellä sitten ja kuivauksen päälle hyvä rasvaus.sukulaisen muksulle lääkäri Matti Hannuksela tätä suositteli ja heillä auttoi paljon. muutamalle tutulle olen myös tästä kertonut ja ovat kokeneet hyväksi avuksi iholle. Sukulaisen muksulle tehtiin myös pitkään keittosuolakääreet käsiin ja jalkoihin yöksi, kun iho oli niiltä osin pahasti auki.

Joo, totta että Orgon-suola on ihan järjettömän kallista ja merisuolakin käy. Se ei kirvele iholla, jos ei laita liikaa.
Meillä siis lapsi, nyt 4v kärsii tuosta atopiasta, jonka lisäksi on tehty 2v:na prick-testit joissa selvisi kissa ja pujo-allergiat. Tiettyjä ruoka-aineita vältetään, koska esim. tomaatin syöminen aikaansaa suupielien aukeamisen ja kutinan vaikka olisi luomutomaatteja.

ei enää niitä! kuten kerroit, eivät paranna yhtään mitään vaan painavat oireen hetkeksi piiloon ja iho on kohta taa pahemmin rikki, koska kortisoni heikentää heikon ihon entisestään.

en jaksa nyt muuta keskellä yötä, mutta mulla yli 30 vuoden kokemus ja tiedän mistä puhun. jättäkää natriumglutamaatti heti pois, kaikki light ym tuotteet, aitoja raaka-aineita vain. vältä herkästi allergisoivia tuotteita, kuten nämä perus sitrushedelmät, tomaatti, suklaa, pähkinät.

locobase repair paransi mut markkinoille tullessaan 10 vuotta sitten. suosittelen! ja vaikka onkin rasvaista niin sitä ei tarvitse laittaa paljon koostumuksensa takia.

Mulla parantui atooppinen ihottuma välttelemällä huonoja hiilihydraatteja.Nykyään pärjään ihan perus kosteuvoiteella ja talvisin otan kuurin repair rasvalla,on hyvää.

Yhteistyössä