Onko joku saanut oman tai lapsensa atooppisen ihottuman kuriin välttämällä ruuissa olevia lisäaineita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ratkaisu ongelmiin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ratkaisu ongelmiin?

Vieras
Lapsellani on paha atooppinen ihottuma, jonka syytä ei ole saatu selville. Yksi potentiaalinen syypää (oma epäily) voisi kuitenkin olla ruuissa olevat lisäaineet, vaikka sellaisia tuotteita ei meillä mitenkään älyttömästi syödäkään mutta syödään kuitenkin jonkun verran.

Onko kukaan siis päässyt eroon atoppisesta ihottumasta tai kenties muista selittämättömistä sairauksista / oireista välttämällä kokonaan joidenkin lisäaineiden syömistä?

Onko jotain tiettyjä lisäaineita, joita ehdottomasti kannattaisi välttää?

Varmaa on, että niiden välttelystä ei ainakaan ole mitään haittaa, kenellekään.

Vaihda margariini voihin, jos sellaista käytät. Voi on hyväksi iholle ja yleensäkin koko elimistölle, solukalvoille.
Käytä oikeita mausteita ruuanlaitossa, (paakkuuntumisenestoaineetonta) merisuolaa, pippureita, yrttejä.

Vaikka tää on melkein kirosana tällä palstalla, sanon sen silti: vhh.
Siitä on ollut monelle apua. Kannattaa kokeilla.

Rasvaus oli meillä kaiken a ja o. Monia merkkejä kokeilttiin ja abobasen punainen joka sisältää öljyä oli paras. 2 kertaa päivässä rasvaus. Pyykkipulverit herkkäihoisille.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Varmaa on, että niiden välttelystä ei ainakaan ole mitään haittaa, kenellekään.

Vaihda margariini voihin, jos sellaista käytät. Voi on hyväksi iholle ja yleensäkin koko elimistölle, solukalvoille.
Käytä oikeita mausteita ruuanlaitossa, (paakkuuntumisenestoaineetonta) merisuolaa, pippureita, yrttejä.

Vaikka tää on melkein kirosana tällä palstalla, sanon sen silti: vhh.
Siitä on ollut monelle apua. Kannattaa kokeilla.

Yritän koko ajan siirtyä "puhtaampaan" ruokaan, mutta ei niitä vanhoja ruoka- ja ruuanlaittotottumuksia ihan hetkessä muuteta. Mutta edistystä tapahtuu koko ajan :)

Mulla lapsella atooppinen ihottuma ja saa oireita lisäaineista. Pitkään oli hakusessa mikä aiheuttaa jo aiheuttajaksi todettujen ruoka-aineiden lisäksi oireita. Jätin pois ne vähätkin lisäaineita sisältävät ruuat ja oireet helpotti. aina kannattaa kokeilla

Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
Rasvaus oli meillä kaiken a ja o. Monia merkkejä kokeilttiin ja abobasen punainen joka sisältää öljyä oli paras. 2 kertaa päivässä rasvaus. Pyykkipulverit herkkäihoisille.

Meilläkin kokeiltu vaikka mitä rasvoja, myös pelkästään reseptillä saatavia lääkerasvoja, mutta apua ei tunnu löytyvän. Ollaan kokeiltu myös tota punasta Apobasea. Ja myöskin rasvaillaan kahdesti päivässä...

Pyykkiaineet on hajustamattomia eikä huuhteluaineita käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mulla lapsella atooppinen ihottuma ja saa oireita lisäaineista. Pitkään oli hakusessa mikä aiheuttaa jo aiheuttajaksi todettujen ruoka-aineiden lisäksi oireita. Jätin pois ne vähätkin lisäaineita sisältävät ruuat ja oireet helpotti. aina kannattaa kokeilla

Mitä lisäaineita erityisesti vältätte? Vai onko niin, että eri ihmiset saavat oireita eri lisäaineista?

En atooppista mutta mulle itselleni tulee kummallisia kutisevia näppylöitä ajoittain. Olen vältellyt natriumglutamaattia E621 ja yleensäkin kaikkea missä lukee arominvahvenne. On helpottanut huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja tääl yks:
Alkuperäinen kirjoittaja rf:
Kai käytät todella herkälle iholle tarkoitettuja pyykinpesuaineita?

Mikä on paras, onko sinulla kokemusta?

Mäkin haluaisin tietää.

Meillä vaihtelevasti ollut käytössä esim. Omon ja Arielin hajustettomia aineita, ja LV:täkin ollaan kokeiltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Qwer:
En atooppista mutta mulle itselleni tulee kummallisia kutisevia näppylöitä ajoittain. Olen vältellyt natriumglutamaattia E621 ja yleensäkin kaikkea missä lukee arominvahvenne. On helpottanut huomattavasti.

niin, kuulin jonkun olevan tuolle allerginen ja päätin itsekin testata voisiko se aiheuttaa oireet. Niihin kun ei auttanut antihistamiini eikä oikein kortisonikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mennis harmaana:
suosittelen kokeilemaan päivittäisiä suolavesikylpyjä, jonka päälle kunnon rasvaukset.

Kertoisitko vähän tarkemmin noista suolavesikylvyistä?

Meille vanhahko, eläkkeelle kohta jäävä terv.hoitaja suositteli myös noita suolavesikylpyjä. Hitsi, en muista paljonko piti olla suolaa ja sitäkään en varmaksi muista, että pitiköhän olla merisuolaa... Täytyis kysyä mieheltä muistaako se. Ei oo tullu kokeiltua sitä.

niin, kuulin jonkun olevan tuolle allerginen ja päätin itsekin testata voisiko se aiheuttaa oireet. Niihin kun ei auttanut antihistamiini eikä oikein kortisonikaan.

Meilläkään ei antihistamiinista ole hyötyä, mutta kortisonikuurit kyllä auttaa. Mutta heti kun kuuri loppuu, niin iho palaa taas entiselleen...

Meilläkin auttoi nuo suolavesikylvyt, käytin luontaistuotekaupan Orgon-merkkistä suolaa. Ruoka-aineista vältetään suklaata, tomaattia ja sitrushedelmiä sekä sipsejä ja light-mehuja. Margariinin tilalle voita ja omega-3 rasvahappoja kapseleina.
Suoraan ihoa vasten tuleville vaatteille laitan yleensä vielä lisähuuhtelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mindy:
Meilläkin auttoi nuo suolavesikylvyt, käytin luontaistuotekaupan Orgon-merkkistä suolaa. Ruoka-aineista vältetään suklaata, tomaattia ja sitrushedelmiä sekä sipsejä ja light-mehuja. Margariinin tilalle voita ja omega-3 rasvahappoja kapseleina.
Suoraan ihoa vasten tuleville vaatteille laitan yleensä vielä lisähuuhtelun.

tuo orgon on vissiin kauheen kallista ja pelkkää rahastusta, tavallinen mineraalisuola, jossa ei ole paakkuntumisenestoainetta, käy ihan yhtä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tääl yks:
Alkuperäinen kirjoittaja rf:
Kai käytät todella herkälle iholle tarkoitettuja pyykinpesuaineita?

Mikä on paras, onko sinulla kokemusta?

Mäkin haluaisin tietää.

Meillä vaihtelevasti ollut käytössä esim. Omon ja Arielin hajustettomia aineita, ja LV:täkin ollaan kokeiltu.

Erisan.
Itse saan oireita liki kaikista pulvereista, nykyisin käytän vain nestemäistä erisania eikä iho kutise.

Yhteistyössä