Onko joku pinnoittanut keittiön kaappeja eli tehnyt ns. halvan keittiörempan?

• Viestiketjun aloittaja pinnoitus
  • Ensimmäinen viesti
pinnoitus
Eli kysyisin tosiaan keittiön ovien pinnoistuksesta. Toki saa kertoa, jos muitakin ovia (kylppärin) on pinnoitettu. Olisiko tämä parempi ja tyylikkäämpi vaihtoehto kuin dc fix-teippaus?

Paljonko maksoi per ovi ja missä firmassa tehtiin?

Saa kertoa muitekin hyviä vinkkejä. Keittiö näyttää vähän vanhalta ja tehty tyylittömästi, mutta on kuitenkin hyvässä kunnossa.

vieras..
Aika moni köökki firma tekee nykyään helppoja ja halpoja remontteja eli vaihdattaa vaan ovet. En tiedä paljon maksaa pinnoitus, mutta meille joskus tarjottiin tuota ovien vaihtoa oli parin tonnin haarukassa, mutta meillä niin huonossa kunnossa rungot, että päädyttiin täys remonttiin.

ap...
Aika moni köökki firma tekee nykyään helppoja ja halpoja remontteja eli vaihdattaa vaan ovet. En tiedä paljon maksaa pinnoitus, mutta meille joskus tarjottiin tuota ovien vaihtoa oli parin tonnin haarukassa, mutta meillä niin huonossa kunnossa rungot, että päädyttiin täys remonttiin.
Mä en haluaisi vaihtaa ovia, koska olen kuullut, että sopivan kokoisten ovien löytäminen on tosi hankalaa, jos ei edes teidä, kuka sen on valmistanut.

Pari tonnia pelkistä ovista on mielestäni aika iso hinta, koska ihan uusia täydellisiä keittiöitä jo saa halvemmalla.

Mielummin siis pinnoittaisin, koska se oikeastaan on ongelma tuossa keittiössä, et ne ovat näyttää kamalalta väreineen.

vieras..
Mä en haluaisi vaihtaa ovia, koska olen kuullut, että sopivan kokoisten ovien löytäminen on tosi hankalaa, jos ei edes teidä, kuka sen on valmistanut.

Pari tonnia pelkistä ovista on mielestäni aika iso hinta, koska ihan uusia täydellisiä keittiöitä jo saa halvemmalla.

Mielummin siis pinnoittaisin, koska se oikeastaan on ongelma tuossa keittiössä, et ne ovat näyttää kamalalta väreineen.
No ehkä jonku mökki keittiön itse asennettuna saat alle 2000€, mutta normi keittiöön sellainen summa menee jo kodinkoneisiin :D

Net tekkee mittatilaustyönä ne kaapin ovet, juurikin sen kokoisiksi ku haluaa :D Joo saman kokoisii ei löydy....

ap....
No ehkä jonku mökki keittiön itse asennettuna saat alle 2000€, mutta normi keittiöön sellainen summa menee jo kodinkoneisiin :D

Net tekkee mittatilaustyönä ne kaapin ovet, juurikin sen kokoisiksi ku haluaa :D Joo saman kokoisii ei löydy....
Jääkaappi on 5v vanha ja astianpesukonetta ei ole. Kyllähän siis Ikeastakin tai monesta paikasta saa ihan tyylikkäitä keittiöitä alle 2000e.

vieras..
Jääkaappi on 5v vanha ja astianpesukonetta ei ole. Kyllähän siis Ikeastakin tai monesta paikasta saa ihan tyylikkäitä keittiöitä alle 2000e.
Sehän keittiö pelkästään ei ole ainoa kustannus, pohjatyöt ja sähköt, putket, vesi... yms. Ikean keittiöön kun rupee kaappeihin sisuksia ja mekanismeja osteleen, niin hinta sitten vähän pompsahtikin. 5v. vanha jääkaappi alkaa nyky elinkaariajettulun mukaan olemaan jo siellä loppupäässä :)

iu
Maalautimme ovet, koska olivat vielä ihan hyvässä kunnossa, vain maali hieman kauhtunut. Hirveän hyvää tuli ja erittäin kohtuullisella hinnalla (jotan en nyt tosin tässä muista, kun on jo tovi aikaa).

ei varaa kaikkeen
Sehän keittiö pelkästään ei ole ainoa kustannus, pohjatyöt ja sähköt, putket, vesi... yms. Ikean keittiöön kun rupee kaappeihin sisuksia ja mekanismeja osteleen, niin hinta sitten vähän pompsahtikin. 5v. vanha jääkaappi alkaa nyky elinkaariajettulun mukaan olemaan jo siellä loppupäässä :)
Totta. Sillä meillä mennäänkin vanhoilla kaapeilla. Ihan hyväkuntoiset peilikaapit vielä. Kodinkoneet suurin kustannuserä. Pöytälevyt vaihdettiin itse ja maalattiin seinät.
Kysyttiin joskus arviota jos vaihtaisi ovet keittiökaappeihin, mittatilaustyöksi olisi mennyt kun standardikoko on vaihtunut... Ihan siistit vielä mutta tulevaisuudessa laitan maalia pintaan.
Hella uusitaan vielä, jääkaappi ja tiskikone uusia. Ikivanha arkkupakastin, sillä mennään toistaiseksi. Liesituuletin uusittu huippuimureineen. Laatoitusta ei uusita kun on siisti.

Näihinkin meni jo yli 2000€, keittiöremppaa ei tosiaan saa halvalla.
Tässä säästettiin tulevan kylpyhuonerempan takia. Ja sitä ei saa alle kymppitonnin
(sis. uusi takka, kiuas, piippu, jne).

ap...
Hah hah. 5v jääkaappi on kyllä mulle "uusi". Vai miten usein sä uusit jääkaappisi?
Mun pesukonekin on jo 12v vanha ja pesee kuin uusi.

"vieraana"
Isä hioi, paklasi ja maalasi ovet uuteen uskoon ja loistavat tuli. Minä vaihdoin vetimet. Menee taas vähintään yksi kymmenen vuotta eteenpäin, koska kuitenkin malliltaan sellaiset ajattomat. Enkä kanssa muista mitä tuli tarvikkeet maksamaan - ei varmaan paljoa yli satasen. Runko vielä loistavassa kunnossa ja muutenkin keittiö malliltaan sellainen, että en usko, että haluan sitä koskaan muuttaa mihinkään, eli mitään täydellistä remppaa ei tarvi tehdä mun elinaikana.

vierass
Hah hah. 5v jääkaappi on kyllä mulle "uusi". Vai miten usein sä uusit jääkaappisi?
Mun pesukonekin on jo 12v vanha ja pesee kuin uusi.
Nykyiset eivät ole niin kestäviä kuin vanhat. Juuri uusittiin jääkaappipakastin, tonnin maksoi eli ei ole mistään halvimmasta päästä. En usko sen kestävän yli 13 v kuten edellinen. Pesukone uusittiin vajaa 5 vuotta sitten, meni merkki vaihtoon, kun entinen hyvä ei ollut enää hyvä. 5 v nykykoneissa on se oletusaika ja sen jälkeen ei juuri kannata korjata. Onpa noita kodinkonevalmistajia syytetty, että he tekevät laitteet hajoamaan tietyn ajan kuluttua, pistetään joku sopiva tarpeeksi huono komponentti, mitä ei saa helposti vaihdettua eli tulee halvemmaksi ostaa uusi laite.

Yhteistyössä