Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Melkein kuukausi on vierähtänyt ja paljon on tapahtunut. Mies johon minulla oli suhde ja joka on tämän tulevan lapseni isä, on kertonut vaimolleen raskaudestani ja menneestä suhteestamme. Mies haluaa tunnustaa isyyden ja haluaa myös tapaamisoikeudet. Minulla ei ole mitään sitä vastaan.
Miehen vaimo oli aluksi ollut järkyttynyt ja vihainen mikä oli tietenkin odotettavissa. Kävi kuitenkin pian ilmi että miehen vaimolla oli ollut suhde omalla tahollaan jo pitemmän aikaa ja hänen lapsensakin oli jo tavannut tätä toista miestä. Mies kertoi että avioliitto oli ollut jo pidemmän aikaa kriisissä. Vaimo muuttikin pian pois tämän uuden miehensä luokse. Varsinaista saippuaoopperaa.
Mies on soitellut minulle ja haluaisi jatkaa suhdettamme mutta minä en halua. Tässä on ollut niin paljon elämän muutoksia että ajattelin olla nyt ihan itsekseni lasteni kanssa ja keskityn tähän odotukseen. Ex-mieheni kanssa minulla on viileät mutta asialliset välit ja olemme saaneet sovituksi lasten tapaamisasiat ja omaisuuden osituksen keskenämme. Jäämme lasten kanssa asumaan vanhaan taloomme ja maksan miehelle hänen osuutensa. Lasten ei onneksi tarvitse muuttaa kodistaan mihinkään.
Että hyvin kävi lopulta...paitsi miehelle tietysti.
Eipä siinä mitään uutta ole, tilastot ovat pitkään kertoneet että miehet ovat niitä jotka jäävät roikkumaan ilmaan erotilanteissa.
Tämäkään tapaus ei tehnyt poikkeusta.