Onko joku muu joutunut huonoon valoon pomon silmissä sairauspoissaolojen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen joutunut. Vaikka toimitin AINA lääkärin todistuksen sairaudesta, niin silti pomo alkoi napista että kyllä ne lääkärit niitä kirjoittelee vaikka ei kipeä olisikaan. Pomo oli muutenkin todella veemäinen, mä sitten luovutin ja otin loparit.

Onhan se tosiasia että kun tulee tarpeeksi poissaoloja niin kyllä siinä esimiehen kuin esimiehenkin kulmat alkavat kohoamaan. Joko työ jää tekemättä tai se revitään muiden selkänahasta.

Onhan se tosiasia että kun tulee tarpeeksi poissaoloja niin kyllä siinä esimiehen kuin esimiehenkin kulmat alkavat kohoamaan. Joko työ jää tekemättä tai se revitään muiden selkänahasta.

Niin, minulla ei todellakaan ole mitään jatkuvia sairauspoissaoloja. Ekalla kertaa tuhahteli, mutta nyt käyttäytyy jo todella törkeästi, vaikka tämä on vasta toinen kerta kun olen sairaana. Ja lääkärintodistukset ja kaikki löytyy.

Mun pomo on ollut jotenkin nuiva viime aikoina muutenkin, tuntuu että luottoa ei oikein löydy keneenkään eikä mihinkään. Itse olen viimeisen vuoden aikana ollut yhteensä 3 päivää sairauslomalla (juuri tänään toista päivää vatsataudin vuoksi ja helmikuussa olin yhden päivän kuumeessa) ja jo näistä tulee kommenttia. Ja minäkin olen itse tunnollisuus ja nyt sairaanakin olen tehnyt täällä kotona töitä sen, minkä olen pystynyt oksentamisten ja ripulointien välillä. Mulle nyt kuitenkin riittää se, että itse tiedän, että olen oikeasti ollut sairas. Pomolla on ongelma, ei mulla.

Kyllähän pomon ilmeiden ja eleiden pitäisi pysyä kurissa aina, kun sairauspoissaolosta on lääkärintodistus.

Itse yhden palvelulaitoksen johtajana uskoisin, että ilme on pysynyt kurissa enkä ole ikinä syyllistänyt poissaoloista. Yhden työntekijän kanssa olen kyllä käynyt välillä vakavia keskusteluja hänen työkykyisyydestään. Tällä työntekijällä on joka ikinen viikko poissaoloja, laskin kerran että toimintakauden aikana oli yli puolet poissa. Toimintavuodessa oli yksi ehjä viikko, kun hän ei ollut kertaakaan poissa. Kyllähän se vähän ihmetyttää, kun työntekijällä ei ole perussairautta, vaan aina eri flunssa, vatsatauti tms. Mutta minkäs teet, kun lääkärintodistus löytyy...

Ihmetteleville tiedoksi, olen nyt äitiyslomalla eli en ole töissä netissä.

Kyllähän pomon ilmeiden ja eleiden pitäisi pysyä kurissa aina, kun sairauspoissaolosta on lääkärintodistus.

Itse yhden palvelulaitoksen johtajana uskoisin, että ilme on pysynyt kurissa enkä ole ikinä syyllistänyt poissaoloista. Yhden työntekijän kanssa olen kyllä käynyt välillä vakavia keskusteluja hänen työkykyisyydestään. Tällä työntekijällä on joka ikinen viikko poissaoloja, laskin kerran että toimintakauden aikana oli yli puolet poissa. Toimintavuodessa oli yksi ehjä viikko, kun hän ei ollut kertaakaan poissa. Kyllähän se vähän ihmetyttää, kun työntekijällä ei ole perussairautta, vaan aina eri flunssa, vatsatauti tms. Mutta minkäs teet, kun lääkärintodistus löytyy...

Ap, luinkin jo että sinun tapauksessasi ei ole kyse jatkuvista poissaoloista. Ikävä juttu ja epäammattimaista esimieheltäsi!

ON. tein työtä, jossa piti liikkua paikasta toiseen jalan (talvikin oli vielä). Olin 3pvää poissa, kuume oli korkealla ja muutenkin todella kamala sairaus.. lääkärintodistuskin oli ja kuume laski ja palasin töihin vaikka olin muuten vielä kipeä ja hankaloitti juuri tuota paikasta toiseen liikkumista (ei siis mikään flunssa/muu tarttuva).. Olisin saanut lisää sairaslomaa, mutta päätin mennä töihin.

Kiitokseksi tästä sain haukut mun työn jäljestä, josta ennen sairaslomaa sain kehuja, ja ihme kommentteja siitä ettei työnantaja voi "tosta vaan ketään tuuraajaa saada, oletko ajatellut sitä " ja "jos ei työkelpaa, niin lähe menee". siis ihan sanatarkasti näin! Siihen kun koitin selittää että minua kiinnostaa kyllä työ, keskeytti mut toistamalla "lähde menee!"

Lähin sitten ja lopetin..

muoks. myös itellä siis ainut poissaolo koko yli 3kk kestäneen työsuhteen aikana.. Nippanappa koeajalla lopetin.

Viimeksi muokattu:
Olen :(
Olin vakavasti sairaana(syöpä) ja sen takia töistä pois 5kk.
Pomo vaihtui ja uusi pomo piti heti töihin palatessani puhuttelun . Olin ollut liikaa pois töistä , oletti että poissaolojen syy oli masennus :( jne. jne.
Sanoi että töitä pitää vaihtaa jos ei kestä sen tuomia paineitä .
Äänestin jaloillani ja hankin uuden paremman työpaikan.

Lisätään nyt vielä että jos sairaslomasta ei maksettaisi palkkaa niin kyllä tekin repisitte ne perseenne sinne töihin vaikka onkin se pieni flunssa päällä. Tuntuu joskus unohtuvan että elinkeinoaan ne yrittäjät harrastavat ja jokainen saikku maksetaan yrittäjän omasta palkasta. Tiedän kaverin joka hakee saikkua, jos ei saa yhdeltä lääkäriltä, hakee sitten toiselta.

Voin kertoa että harmitti vietävästi maksaa työntekijälle sairaslomapalkkaa kun näin lääkärin sairaslomatodistuksen koodista että sairasloman syy oli abortti.

[QUOTE="vieras";26091200]Mikäköhän kommentti tämäkin on olevinaan? sä taidat olla just se vittupää pomo itse. Mun pomo kun ei todellakaan maksa mun palkkaa omasta pussistaan kun olen kunnalla töissä, niin hänen ainakaan ei ole syytä asiaa niin henk.koht. ottaa.[/QUOTE]

No mene toki lepäämään, vaikutatkin huonovointiselta ja pahantuuliselta. Niin, eihän ne kunnan työnjohtajat omasta pussista maksa, miksköhän ne välittää?? Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjän näkökulmasta;26091206:
Voin kertoa että harmitti vietävästi maksaa työntekijälle sairaslomapalkkaa kun näin lääkärin sairaslomatodistuksen koodista että sairasloman syy oli abortti.

Ja miksiköhän tämä syy sinua nyt niin kauheasti sitten harmitti? Koska se tarkoittaa automaattisesti sitä että työntekijä on kauhea lutka joka jakaa persettään kaupungilla ja hankkiutuu raskaaksi? Tiedätkö henkilön taustat ja abortin syyt?

soitti lääkärilleni ja käski perumaan sairaslomani ja käski töihin. lääkäri ei suostunut perumaan saikkua ja mie sanoin et heti kun taksi tulee hakemaan ni mie tulen töihin istumaan mut ajamaan en pysty enkä kassatyötä tekemään kun käsi on paketissa.

ja muuten vei asian eteenpäin luottamusmiehelle ja sen jälkeen on ollut hiljaa mun sairaslomistani.

Hetken jo ajattelin että meidän entinen sijainen on nyt teillä töissä, mutta hänellä ei yleensä ollut sairaslomalappua esittää...

Haen saikkua vain työnatajan tarjoama lääkärikeskukselta(diacor).Pomolta sanakin saikuistani negatiivisesti niin vien asian liitolle käsiteltäväksi. Tosin aina on suhtautunut tyyliin "okei, palataan asiaan"

On tiettyjä "sairauksia" joista ei tarvitse maksaa palkkaa vaan työnantaja on oikeutettu pidättämään pakan ja työntekijä saa kelan päivärahan. Näitä on mm abortti ( ei spontaani abortti eli keskenmeno, ole tarkkana ), kauneusleikkaukset joille ei ole terveydellistä syytä, alkohin ja huumeiden aiheuttamat poissaolot ja myös pahoinpitelystä johtuvat sairaudet, ne korvataan sitten oikeuskäsittelyn jälkeen. Osa näistä tuntuu väärältä, mutta niin se menee.
Sairaspoissaoloista ei saisi purnata, mutta puuttua niihin pitää, eli selvittää, onko työssä jotain, mikä sairastuttaa. Meillä Vatut ( varhaisen tuen keskustelut) käydään, kun puolessa vuodessa on 5 poissaololertaa tai 20 poissaolopäivää ja se on esimiehen pakko käydä se keskustelu, joidenkin mielestä se on kiusaamista tai napinaa, mutta ei auta.

Minä sain keskenmenon ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Sairaslomatodistuksessa oli koodi abortista, vaikka asia ei todellakaan ollut minun päätettävissäni. Mistä tiedät ettei sun työntekijällä ollut vastaavaa? Ja mitä se edes sinua kaivelee, jos joku tekee abortin? Ajattele jos se työntekijä olisi pitänyt lapsen, ollut raskaana ja sen vuoksi joutunut sairauslomalle vaikka supistusten takia puolesta välistä raskautta. Paljonko sua olis sitten vituttanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;26092680:
Minä sain keskenmenon ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Sairaslomatodistuksessa oli koodi abortista, vaikka asia ei todellakaan ollut minun päätettävissäni. Mistä tiedät ettei sun työntekijällä ollut vastaavaa? Ja mitä se edes sinua kaivelee, jos joku tekee abortin? Ajattele jos se työntekijä olisi pitänyt lapsen, ollut raskaana ja sen vuoksi joutunut sairauslomalle vaikka supistusten takia puolesta välistä raskautta. Paljonko sua olis sitten vituttanut?

Juuri tuota koitin sanoa, abortti ja sp abortti eli spontaani abortti on eri juttuja. Niissä kummassikin on sana abortti, mutta spontaani oikeuttaa ehdottomasti palkalliseen saikkuun, toinen ei.

Kyllä olen joutunut ja siksi yritinkin viimeiseen asti olla töissä vaivojeni kanssa.
Nyt olen oppinut,että sen kirkkaampaa kruunua ei saa eikä työnantajat niin hienoja ihmisiä ole,että tarvitsisi mielistellä taikka oma terveys pistää toiselle sijalle.
Asia selvisi niin,että työsuhteeni päättyi sairasloman aikana/päätettiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Omassa työpaikoissani on ollut vain kahdenlaisia työntekijöitä, toiset on normaalin verran pois töistä ja tekevät työnsä ahkerasti, toinen ryhmä on todella paljon poissa olevat jotka ovat työssään todella laiskoja ja menevät mielellään siitä mistä aita on matalin.

JOKAISESSA työpaikassa tuo ahkeruus/sairaspoissaolojen- suhde on ollut samanlainen.
Jokaisessa paikassa on ollut muutama lintsari jotka aiheuttavat n.80% työpaikan poissaoloista.

Onneksi nykyisessä paikassani on todella kokenut pomo, joka haistaa kyllä lintsarit metrien päähän.

Yhteistyössä