Onko joku mennyt töihin vauvan ollessa 9kk?

Myönteisiä kokemuksia kaipaisin! Ja please, älkää tuomitko mua, se tehtiin jo vauva-lehden sivuilla kun kyselin samaa. Eli meidän tilanne on se, että olen hakenut työpaikkaa ja pääseminen sinne on ehkä n. 80 % varmaa. Työ alkaa heinäkuun 1.päivä ja ja omat vanhempain vapaat loppuu 21.6. Siis lapsi on vain 9 kk vanha. Mitenkä ihmeessä niin pieni pärjää hoidossa? Niin ja miehellä ei ole mahdollisuutta jäädä vuorostaan kotia, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää PPH. Vai mitäköhän tuleva työnantaja sanois mulle (siis jos mut valitaan) jos ehdottaisin että aloittaisin työt syyskuussa (lapsi silloin 1-v). Joutuisivat sitten hommaamaan sijaisen siksi ajaksi... Apua, nyt auttakaa siskot! Kertokaa oma kokemuksenne! Ja jos jollain olis kokemuksia siitäkin, etttä valittuaan työpaikkaan, ei menekkään heti töihin, niin siitäkin kuulisin kokemuksia mielelläni. Kiitos, kun jaksoitte lukea loppuun!
 
Itse olen palaamassa koulun penkille syksyllä ja meidän vaavi on silloin 10 kk ja perhepäivähoitajalle olen sen laittamassa. Tietenkin se tuntuu kauhealta ajatella,että miten se pärjää,mutta eiköhän tuon ikäiset sopeudu aika äkkiä???Tai niin minä sen ajattelen. Ajattelen,myös niin,että minun on myös ajateltava itseäni ja saatava itelleni se ammatti josta olen haaveillut kauan. Entä itselläsi jos saat sen työpaikan,mutta työnantaja ei sitten suostukkaan siihen että aloitat työt vasta syksyllä. Siinä menee sitten työpaikka sivusuun ja mitä se kertoo sinusta työntekijänä jos heti ehdotat työn alkamista vasta syksyllä...Nää on vähän hankalia juttuja,mutta en nyt usko,että lapsi saa traumoja..Mukavahan lapsenkin on kun tutustuu muihin lapsiin ja tulee sosiaalisemmaksi kuin äidin kanssa kotona ollessa. Perhepäivähoito on kuitenkin aika kotomaista...
 
Älä välitä tuomioista. Monissa maissa töihin palataan aiemmin, ja täällä meillä työolot kuitenkin suhteellisen inhimilliset.

Kyllä se 9 kk vanha on pieni, mutta toisaalta, saa enemmän huomiota kuin isompi ja pärjäävämpi. Ja voihan siellä hoidossa olla mukavaa "seuraa", jos kotona ei sisaruksia ole. Kesäaikana ei myös yleensä ole samaa flunssakierrettä kuin talviaikaan.

Moni sanoo, että työtä ehtii myöhemminkin tehdä. Niin, jos töitä on, nykyaikana se ei ole varmaa millään alalla. Minusta äiti, jolla on turvattuna taloudellinen puoli on lapselle aina parempi. Eikä moralisoijat voi väittää työssäkäyvää ahneeksi, se on täällä turvattu pienin palkoin ja progressiivisin verotuksin.

Lisäksi lapsi ei koskaan ole yksin naisen vastuulla, lapsella on myös ISÄ. Isiä ei kuitenkaan koskaan paheksuta. Miksi????
 
Soikku
Minä jatkoin aikoinaan opintoja,vauvan ollessa 7kk.Hän pääsi ihanalle perhepäivähoitajalle,jossa oli 2 vuotiaaksi asti.Eron tuska oli kyllä valtaisa,varsinkin alussa.Nyt olen taas saman tuskan edessä,paitsi nuorin on JO 2vuotta,silti tuntuu pahalta laittaa hoitoon vieraalle.Positiivisia puolia kannattaa ajatella negatiivisten sijaan.Aina päivähoidossa on jotain hyvääkin. =)
 
Aloitin opiskelut kun poika oli 10kk. Meni pph:lle. Hyvin meni, vaikka eka vuosi oli sairastelua 3-4 viikon välein. Nyt toivotaan että toinen vuosi menisi paremmin. Siis pojalla meni hoidossa hyvin, mutta vielä kun saisi mun opinnot suoritettua halutulla panostuksella, ilman poissaoloja.
 

Yhteistyössä