onko joku koirarotu joka ei haise paljoa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kivoja vastauksia taas...
MINUA ei koiran haju tai karvat häiritse, mutta jos joku perheenjäsen ei koiran ominaishajuun ole NIIN ihastunut, niin siksi pohdin tällaisia. sori tyhmä avaus
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kivoja vastauksia taas...
MINUA ei koiran haju tai karvat häiritse, mutta jos joku perheenjäsen ei koiran ominaishajuun ole NIIN ihastunut, niin siksi pohdin tällaisia. sori tyhmä avaus
No mie en ainakaan tarkottanu loukkaukseksi tuota vaan totesin tosiasian :hug:
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Varmasti koira kun koira ainakin märkänä haisee...
No itse asiassa meidän koira ei haise märkänäkään. On aluskarvaton ja sileäkarvainen terrieri. Jos on paksu turkki ja alusvilla, niin tottakai se haisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Varmasti koira kun koira ainakin märkänä haisee...
No itse asiassa meidän koira ei haise märkänäkään. On aluskarvaton ja sileäkarvainen terrieri. Jos on paksu turkki ja alusvilla, niin tottakai se haisee.
No meillä myös aluskarvaton ja sileäkarvainen, ranskanbulldoggi ja kyllä se vaan märkänä tuoksahtaa :) Tosin ei siihen enää kiinnitä niin huomiota. Ja samainen paukkuongelma on meillä kuin badassillakin :D
 
koiranomistaja
haisee varmaan välillä joltain, pieruilta ;) ja märkänä ainakin. Välillä voi pestä. Meillä on käynyt välillä pyörimässä naapurin pellolla kun on ajettu lietettä, se se vasta mukavaa pesemistä onkin... Mut kyllä ne haisee ja karvastaa ja tuo kuraa sisään jne. Vaan ei olisi elämä ilman koiraakaan elämää ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja susu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
no yleensä pienet koirat ei niin paljon, esim. chihu, pomerian...
Niin ja ne saa helpommin eteenpäin, jos vaikka alkaakin haista.... Hei oikeesti, tässä kohtaa voi oikeutetusti tarjota sitä LELUKOIRAA!!!
tässä vaan kyselin rotuja jotka eivät haise niin pahalle. ja toistan ettei minua itseään karvat, haju tai kura haittaa. kaverilla on 2 nöffiä ja niitten kämpässä todella HAISEE!!! en tiedä johtuuko koirasta vai omistajasta.
 
susu
Pahoittelut aiemmasta, tosiaan aloituksesta sai tietynlaisen kuvan. Siltikään en usko, että mikään koira kovin hajuton olisi. Esim.pierut ja niiden ruokakin haisee herkemmän nenään.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
No villakoira on puhdas senkin takia että se pitää pestä ainakin kerran kuukauteen. Omani pesen, föönään ja trimmaan kahden viikon välein, eipä haise. Bichon rodut samaa luokkaa.
Vaan joitain koiria ei onneksi tarvitse edes pestä ja puunata eikä ne silti haise millekään...
 
ap
mietin vaan kun meidän koirakirjassa lukee näin:
"Basenji on ihastuttava seurakoira. Se on puhdas ja hajuton, eikä hauku. Se ääntelee ulvomalla. Se on uskollinen, kiltti ja rakastettava. Se oppii hyvin myös lasten seuraan. Basenjilla on monia viehättäviä puolia. Se esimerkiksi peseytyy kuin kissa."
mutta kirja on vuodelta -93... onkohan luotettavaa tietoa??
 

Yhteistyössä