Onko joku jolla permanentti..(SUORISTUS ASIAA)

  • Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti
Permanentin oton jälkeen hius on todella huokoinen ja kaipaa kaikena laista kosteutusta ym. Jos olet juuri hetki sitten ottanut permanentin en suosittelisi sen suoristusta koska hiuksesta saattaa tulla hyvinkin hampsuinen. Suoristuksessa käytetään samoja aineita kun permanentissa mutta ilman rullia joten voit kuvitella mikä rääkki on hiukselle kun/jos permanentti toistetaan lyhyellä väliajalla. Permanentissa permis aina murtaa hiuksen oman rakenteen ja rakenne hiukseen saadaan "keinotekoisesti". Suosittelisin kampaajana pitämään permanentin hiuksessa ja kaavailemaan vaikka uutta väriä. Suoristus raudalla varmaan saa jonkun verran hiusta suorempaan malliin mutta pohjalle kumminkin hyvin lämmöltä suojaavat aineet. Hyvää vuotta 2009 :)
 
Jenni
Niin en mä värjätä kyllä viitti ku omaan väriin tyytyväinen oon mut tästä tuli ihan liian "kuohkea" enkä juuri viitti hiuksia auki pitää..hiukset oli puoleen selkään ku permis tehtiin ja mul oli alunalkaen paksut hiukset ja ennen permistä ajattelin ettei siit vaan tulis tyyliin Anita Hirvosen näköset hiukset ja ei nää sitä paljo häpeile....lienee ois pitäny tehä isommilla rullilla :(
 
Ap
Juu laitan hiusten pesun jälkeen jätettävää hoitoainetta.
Niin se kampaajakin kyllä sano että ne siitä "latistuu" parin viikon aikana...mut tulee jotenki epätoivonen olo tän pörröpään kanssa...
Lakkaa ja muotovaahtoo jos laitan ni tuntuu hiukset niinku ne ois likaset ku on töhnää päässä...niitä ku normisiti ennen käytin vaan etuhiuksissa ni pesin iltasella aina pois mut nyt vaatis koko pää jotain tököttiä et hiukset asettuis enkä viittis joka päivä pertä hiuksia kun on ihottumaa päässä ni ettei se pahene liiasta pesusta...huoh..
 
Ap
No toivotaan että litistyy ja latistuu vähän edes...itkun sekasta naurua eilen meinas päästä ku mies lauleskeli hemaisevaa seksikästä pörröpäätä ku tietää miten ootin sitä permistä (odotukset oli vähän toisenlaiset ku mitä lopputulos oli eli ei ihan näin kiharaa) ja sit illalla ei meinannu uni tulla ku suunnittelin jo sitä suoristusta...mut en kyl kehtais ees samalle kampaajalle mennä viikko permiksen oton jälkeen jo varaamaan aikaa suoristukseen...odotellaan siis....
 
emilia
hei ap jos vaikka satut lukemaan tätä olisin kiinnostunut miten kiharan tukkasi kanssa kävi, muuttuiko kihara mieleiseksesi tai opitko itse laittamaan sitä? Tai kävitkö suoristamassa, millaista se oli? Itse olen täysin kuvailuasi vastaavassa tilanteessa permiksen oton jälkeen, eli hieman epätoivoinen ...
 
j
olen itsekin ihan samassa tilanteessa! Spiraalpermanentti tuli otettua kun hiukset leikattiin ihan järkyttävän näköiseksi. Ajattelin että kiharoilla tasoitetaan ja tehdään sellaiset isot kiharat että ei näy tuo huono leikkaus. Hiukset oli vahvasti kerrostettu, lyhyimmät hiukset ulottui korvien kokeudelle, pisimmät hartioille. Nyt tuli turhan säkkärät kiharat, eikä miellytä yhtään... Epätoivoinen on olo nyt kun tukka on yht' äkkiä paitsi lyhyt myös varsin hamputtava jos sitä yritän suoristella.

Miten muut ovat tämän kanssa toimineet?
 
äitix4
jos sää suoristelet sitä kiharaa menee se rikki enenmän ja enenämmn.
öljypohjaiset hoidot suoristaa kiharaa.
Hae oikeat aineet kampaamosta.Unohda suoristelu ja koita keksi ä miten tukkaa pitäisit kiinni.
Erilaisia klipsejä yms.
suihkutettava vaha oli mulla pop kiharalla tukalla.
Pian se älytönpörröisyys laskeutui ja sain luonnollisen kiharrantukan.
Ja kun peset puristelet tukkaa et hankaa. Hankaaminen ja kaikki raju vie kiharraa pörrösemmäksi.Ja suoristaminen murtaa hiuksen lopullisesti eikä se ole kaunis kumpanakaan.

Menet kampaajalle vaikka vähän nuorekkaampaan missä auttavat hiuksen hoidossa ja laittamisessa.
Oikeat aineet on tärkeä!
 
permanentin ottanut
Hei!
Olen ottanut koti permanetin 8kk sitten ja sen oisi jo pitänyt laskeutua tai suoristautua...!
paketissa luki että noin2-3kk kestäisi. minulla on laimeat kiharat latvoissa ja haluaisin pitkän hiukset mutta ei oikeen ala hiukset kasvamaan kun joudun joka päivä suoristamaan ja hiuksen laatu huononee ja murtuu...! =(
paljinko CHI-suoristus maksaisi koska se voisi parantaa hiuksen laatuakin, ja olisin itse tyytyväinen jos saisin poukkoilevat, kimpoilevat, hallitsemattomatkiharat latvoista pois! olen koittanut käyttää suoristavia shampoita ja päähän jätettäviä hoito aineita mutta aina joutuu suoristamaan hiukset ja en saa koskaan kasvatettua pitkiä hiuksia kun latvat murtuu ja tulee haarapäitä!

Voisiko jollain olla apua tällaiseen ongelmaan??? :O
 
"Marjo"
laita yöksi nuttura hiuksiin, niin se vetää vähän suoremmaksi, mutta ei kyllä ole sitten pysyvästi.. ihan semmonen ponnari josta pyöräyttää hiukset 'kiekolle' ja parilla pinnillä kiinni :)
 
millura
Hei oon miettiny kans permistä ja kotosalla ku halvempi...mut mietin et pitäiskö laittaa ihan puoliväliin rullat ettei ihan juureen asti jos haluaa luonnollisemman näköset? Just ja just yltää olkapäille hiukset ja tasa pitkät on..monta kk sitten värjätyt hiukset että juurikasvuu on..ja noin 4 viikon päästä ois parturiin meno värjäämään ja leikkaamaan että haittaakos se permanentti sitte parturikäyntiä???
 

Yhteistyössä