Onko joku hoitanut perheessä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Olen melkein valmis lähihoitaja ja suuntaudun lapsiin ja nuoriin.

Paljon on haussa ihmisten kotiin lapsia hoitamaan, minkälaisia kokemuksia niistä? Ajattelin laittaa hakemuksen yhteen perheeseen :)

olen ollut, 2004.
ja toista kertaa en lähtisi.
ikävä kyllä todella huono maku jäi.

täysin alipalkattuna tyhmänä vastavalmistuneena en vain tajunnut kaikkea sopparia allekirjoittaessani.

omaan työhön kuuluu, lasten hoito, ruuan laitto, kaupassa käynti, asunnon suursiivous 2x vko + päivittäinen siivous, kerhoihin kuskaaminen, täydellinen pyykkihuolto (lajittelu pesu kuivatus, silitys)
tunteja viikossa +-40 + ylityöt jotka ilmoitettiin keltaisella tarralapulla jääkaapin ovessa.
niin ja omaa autoa piti käyttää lasten kuljetukseen, ja senkin käyttökorvauksista tapeltiin ja rankasti :(

(lapset olivat tuolloin 3 ja 5 v.t)

joten ole tarkkana mihin nimesi laitat, minä oli sopimuksella LASTENHOITAJA. ja palkka oli 700e / kk

Tästä on tosiaan jo aikaa, mutta kahdessa ensimmäisessä perheessä mulle maksettiin 1250 markkaa plus verot joka oli ihan kivasti siihen aikaan (monessa paikassa maksettiin vain 700 mk kuussa eikä perhe maksanut veroja). Hoidin lapsia, tein meille ruuan, imuroin pari kertaa viikossa. Voi niitä aikoja, oli niin mukavaa!

No mulla tuolloin 90 luvun alussa oli ihan käypä palkka eli 6500 mk eli vastannee ihan tuollaista 1500e palkkaa nykyään. Ihan vain lastenhoito ja joskus silitin lasten ollessa päikkäreillä tai imuroin, siivooja kävi vain joka toinen viikko. Jos perheen äiti ei ollut paikalla, alitoin ruoan, hyvin harvoin, muuten olin lasten kanssa.

Olen ollu -99-00 ja tykkäsin. Mun työn kuvaan kuului lasten hoito, mut kotitöitä ei tarvinnu tehdä. Ruuan alkuun laitto perheen äiti, mut sit sanoin et mä voin sen laittaa kuhan vain sanoo et mitä laitan. (oli niin monesti jotain einestä et kyllästyin). Palkka oli jotain reilu 1000? mut tosiaan pidä siitä huoli et saat kunnon palkan. Nyt en tuolla palkalla lähtis

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla tuolloin 90 luvun alussa oli ihan käypä palkka eli 6500 mk eli vastannee ihan tuollaista 1500e palkkaa nykyään. Ihan vain lastenhoito ja joskus silitin lasten ollessa päikkäreillä tai imuroin, siivooja kävi vain joka toinen viikko. Jos perheen äiti ei ollut paikalla, alitoin ruoan, hyvin harvoin, muuten olin lasten kanssa.

Olitko Roope Ankan jälkikasvua hoitamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Johan oli summa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olitko Roope Ankan jälkikasvua hoitamassa?

Melkein, oli joku isompi pohatta. ( Vaimonsa oli ollut pankkivirkailijana ennen)

Yhteistyössä