onko järkee käydä töissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan..

Vieras
meillä tälläinen tilanne,kolme lasta joista yksi esikoulussa+päivähoidossa lopun aikaa, ja kaksi puolipäivähoidossa.hoitomaksut yhteensä 350e/kk.
asumistuki oli ennen kun menin töihin 180e/kk.
palkka mulla on n,800e/kk koska teen vain lyhennettyä päivää n,20h viikko.

no nyt tuli sitten kelasta päätös että asumistuki lakkautettu.
kodinhoidontuki oli ennen kun töihin menin n,500e.

nyt laskin että mulle jää palkasta käteen vajaa 300e..ja olen viikonloputkin töissä..onko tässä mitään järkeä?mielestäni ei!oon aina ihan poikki enkä jaksa lasten kanssa kotona enään touhuta :(
mehän saatais toi 500e+180e=680e jos olisin kotona..eli 580e enemmän kun nyt kun käyn töissä..

potuttaa!!!ja urakalla!!
taidanpa irtisanoo itteni ja jäädä lasten kanssa taas kotiin,mitäs mieltä olette??

Mä en nyt tajunnut että miten sä saat kotihoidontuen jos sun lapset on puolipäiväisessä hoidossa, mutta siis en mäkään töihin menisi jos siitä ei jäisi yhtään/tuntuvasti enemmän käteen kun kotona olosta.

Oot ihan oikeassa ettei töitä jokaisen välttämättä kannata tehdä! Itse olen samaa miettinyt että "kannattaako" töihin välttämättä palata heti äitiysloman päätyttyä. Mielelläni kyllä töitä teen,kyse ei siitä ole...

Mäkään en nyt ihan osannu laskee et miten toi vajaa 300e tulee mutta eipä taida olla pointti tässä se :saint:
Olen myös itse tuossa laskeskellut että jos joskus onni suo ja saamme uuden pienen nyytin ei kolmen lapsen kanssa ole taloudellisesti tavallisilla palkoilla töihin mennä. Ei ainakaan kun vielä nostavat hoitomaksuja ja sitten kun uusi kunta täällä makselee kuntalisää kotihoidon tuen lisäksi... Eli useamman lapsen kanssa ei rahallisesti kannata mennä töihin, niin se tuntuu olevan. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä en nyt tajunnut että miten sä saat kotihoidontuen jos sun lapset on puolipäiväisessä hoidossa, mutta siis en mäkään töihin menisi jos siitä ei jäisi yhtään/tuntuvasti enemmän käteen kun kotona olosta.

siis saisin kodinhoidontukea jos olisin kotona,nyt en saa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

siis saisin kodinhoidontukea jos olisin kotona,nyt en saa...

Eikös lastenkin pidä olla kotona jotta saat seen kotihoidontuen?

eihän tuossa mitään järkeä olekkaan!
mä kyllä tajusin miten laskit,jos palkastasi miinustetaan nuo hoitomaksut+asumistuki niin siittä jää sen vajaa 300e?oikeemmin kai 270e?ja jos olisit kotona lasten kanssa saisit tuon asumistuen ja kodinhoitotuen ja hoitomaksuja ei olisi niin jäisi sen 680e? ja siis tulot olisi kotona ollessasi 410e enemmän.mutta tee niinkuin itse parhaaksi näet!

Yhteistyössä