Onko järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vivina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vivina

Vieras
Sain aika hullun idean... Onko järkeä ostaa asunto (löysin edullisen hyvältä alueelta ) jonka laittaisin sitten vuokralle? Vuokratuloilla (tämän alueen keskihintaa ) kattaisi HELPOSTI lainakulut kokonaan.

Mitä kuluja mulle siitä tulee? Joudunko mitä veroja maksamaan tms?

Vuokratuloista voidaan vähentää mm. vuokravälityspalkkiot, asunto- ja opintolainan korot, asunto-osakeyhtiön hoitovastikkeet, asunnon kuntoa ylläpitävät korjaukset, kodinkoneiden korjaukset ja uusimiset sekä Suomen Vuokranantajat ry:n jäsenmaksut.

Sivulta http://www.vuokraturva.fi/palvelua-asuntosijoittajille/asuntosijoittajan-tietopaketti/

siitä saa myös jotain verovähennyksiä siitä lainasta joten ukkokullallekin kävi niin että sai palautuksia.. mielestäni vuokrakämpän hankkiminen on hyvä idea! murulla ollut jo 6 vuotta eikä päivääkään asunut siinä itse. kohta laina maksettu!! mut muista että sitä ei kannata myydä ennekuin on itse ollut kirjoilla siinä 2 vuotta jottei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
siitä saa myös jotain verovähennyksiä siitä lainasta joten ukkokullallekin kävi niin että sai palautuksia.. mielestäni vuokrakämpän hankkiminen on hyvä idea! murulla ollut jo 6 vuotta eikä päivääkään asunut siinä itse. kohta laina maksettu!! mut muista että sitä ei kannata myydä ennekuin on itse ollut kirjoilla siinä 2 vuotta jottei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa.

Odotas nyt. Olenko ihan väärässä, eikös varainsiirtovero mene joka tapauksessa, ja tuo 2 vuotta liity myyntivoiton verotukseen???
t. ei jaksa kaivaa

Eli koska kyse myyntivoiton verotuksesta, niin sitä menee vain silloin, jos myyntivoittoa saadaan. Eli vaikket asuisikaan kämpässä, mutta myyt sen samaan hintaan kuin aikanaan ostit, niin ei mene myyntivoitosta veroa.

Yhteistyössä