no niin
Siitä vaan yrittämään!Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Miehen tulot vajaa 2000 euroa kuussa.
Siitä vaan yrittämään!Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Miehen tulot vajaa 2000 euroa kuussa.
Tiedän kyllä, mitä on vastasyntyneen vauvan hoitaminen ja ylipäätään lapsen kanssa eläminen (niin no vaikken itse vielä äiti olekaan), sillä lähipiirissä ystävät, sukulaiset elävät vauva-arkea (ja ovat eläneet vuosia joko vauva- tai lapsiarkea) ja itselläni 4 pikkusisarusta, jotka minua huomattavasti nuorempia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oikeasti vastasyntyneen vauvan hoitaminen on rankkaa työtä 24/7. En itse ainakaan olisi jaksanut opiskella (ainakaan muutaman ekan kuukauden aikana), vaikka muuten osaankin tehdä asioita yhtä aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Minä en koe ongelmaksi opiskelujen ja pienen lapsen yhdistämistä, olen sen luontoinen ihminen, että asiat järjestyy kun ne järjestää. Mutta rahaa ei sormia napsauttamalla tai lujalla tahdolla valitettavasti saa.
Opiskelut mulla vasta aluillaan, pari vuotta saa niitä siirtää. Eli pitää taukoa.
Töihin en ole päässyt, niitä jatkuvasti haen tietysti.
Ihmettelen ettet ole saanut mitään työtä.. Siivoamista tms. edes?
No joo... Eiköhän tuolla sitten pärjäillä ihan kivasti. Jos siis mieskin lapsen haluaa ja olisi valmis elättämään sinut ja lapsen. En mä jotenkin osaa mieltää että perheessä olisi sun ja mun rahat, jos on lapsia ja muuta.Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Miehen tulot vajaa 2000 euroa kuussa.
Hih, No onhan se nyt järkevää toimeentulosta huolehtia. Pelkällä rakkaudella ei ihan kauhean pitkään elä.Alkuperäinen kirjoittaja helitsu:miksi pitäis tehdä järkilapsia? rakkaudesta niitä tehdään
No tietysti mieskin haluaa lapsen, ja haluaa myös elättää perheensä!Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:No joo... Eiköhän tuolla sitten pärjäillä ihan kivasti. Jos siis mieskin lapsen haluaa ja olisi valmis elättämään sinut ja lapsen. En mä jotenkin osaa mieltää että perheessä olisi sun ja mun rahat, jos on lapsia ja muuta.Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Miehen tulot vajaa 2000 euroa kuussa.
Tätä sanontaa (joka on muuten täysin hanurista) on täällä viljelty ennenkin, mutta perusteluita sille ei ole ikinä esitetty. Kerropas miten se lapsi sen leivän tullessaan tuo? Lapsilisällä (100e/kuussa)? Kyllä ne menot siihen lapseen ovat todella moninkertaiset verrattuna tulopuoleen. Ja kasvavat vuosi vuodelta...Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Minä sanoisin, että kun lapsen hankkii tulojen ollessa jo valmiiksi pienet, ei pienet äitiysraha ja vielä pienempi kotihoidontuki haittaa niin paljoa. Verraten tilanteeseen jossa hyvätuloinen, tiettyyn elintasoon tottunut jäisi kotihoidontuelle.
Sanonta: lapsi tuo leivän tullessaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Sanonta: lapsi tuo leivän tullessaan.
Ilmeisesti =)Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Sanonta: lapsi tuo leivän tullessaan.
Tätä sanontaa olen aina ihmetellyt, että mitä se oikein mahtaa tarkoittaa...? Sosiaalietuuksiako?
Kts. ensimmäinen vastaukseni.Alkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:No tietysti mieskin haluaa lapsen, ja haluaa myös elättää perheensä!
En tarkoittanutkaan, että olisi "sun ja mun rahat", mutta kyllä se helpottaisi huomattavasti, jos minäkin jotain tienaisin ja saisin heitettyä osani siihen rahamäärään, mikä on kuukausittain käytettävissä.
meki haluttais toteuttaa tilanne näin, mutta tuskin onnistuu kun molemmat opiskeleeAlkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Niin, ja kun mulla on periaatteena (kotoani "opittu") että lapsilisät laitetaan lapsen tilille, ja käytetään sitten suuremmissa hankinnoissa mitä lapselle ostetaan (tai sellaisissa tarpeellisissa hankinnoissa) ja yritetään säästää mahd. paljon lapsen tulevaisuutta varten, eli että lapsilisiä ei mihinkään jokapäiväiseen tuhlattaisi. (Esim. ruoka, laskut)
Mutta tiedä sitten miten käy. Parempi varmaan odottaa vielä, kun sen verran epäilyttää tuo taloudellinen tilanne.
todella monikertaiset?selittäisitkö hiukan...?Alkuperäinen kirjoittaja -:Tätä sanontaa (joka on muuten täysin hanurista) on täällä viljelty ennenkin, mutta perusteluita sille ei ole ikinä esitetty. Kerropas miten se lapsi sen leivän tullessaan tuo? Lapsilisällä (100e/kuussa)? Kyllä ne menot siihen lapseen ovat todella moninkertaiset verrattuna tulopuoleen. Ja kasvavat vuosi vuodelta...Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Minä sanoisin, että kun lapsen hankkii tulojen ollessa jo valmiiksi pienet, ei pienet äitiysraha ja vielä pienempi kotihoidontuki haittaa niin paljoa. Verraten tilanteeseen jossa hyvätuloinen, tiettyyn elintasoon tottunut jäisi kotihoidontuelle.
tuskin...?Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Sanonta: lapsi tuo leivän tullessaan.
Tätä sanontaa olen aina ihmetellyt, että mitä se oikein mahtaa tarkoittaa...? Sosiaalietuuksiako?
Ohhoh, olipa vuodatus.Alkuperäinen kirjoittaja fghj:todella monikertaiset?selittäisitkö hiukan...?Alkuperäinen kirjoittaja -:Tätä sanontaa (joka on muuten täysin hanurista) on täällä viljelty ennenkin, mutta perusteluita sille ei ole ikinä esitetty. Kerropas miten se lapsi sen leivän tullessaan tuo? Lapsilisällä (100e/kuussa)? Kyllä ne menot siihen lapseen ovat todella moninkertaiset verrattuna tulopuoleen. Ja kasvavat vuosi vuodelta...Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:Minä sanoisin, että kun lapsen hankkii tulojen ollessa jo valmiiksi pienet, ei pienet äitiysraha ja vielä pienempi kotihoidontuki haittaa niin paljoa. Verraten tilanteeseen jossa hyvätuloinen, tiettyyn elintasoon tottunut jäisi kotihoidontuelle.
menot kasvaa vuosi vuodelta?silloin voi jo mennä töihin itsekin jos siltä tuntuu.
Te jotkut ihmiset vouhotatte niin rahan perään, että sitä tarvisi muka ollan niin tolkuttoman paljon ja mikään ei teille edes riittäisi.
Vain rakkautta puuttuu, aina ja loputtomasti.
Meilläkään ei ole tuota periaatetta, että "lapsilisät lapsen tilille" vaikka molemmat jo töissä ja aikas korkea tulotaso!Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:meki haluttais toteuttaa tilanne näin, mutta tuskin onnistuu kun molemmat opiskeleeAlkuperäinen kirjoittaja Vauvakuumeinen opiskelija:Niin, ja kun mulla on periaatteena (kotoani "opittu") että lapsilisät laitetaan lapsen tilille, ja käytetään sitten suuremmissa hankinnoissa mitä lapselle ostetaan (tai sellaisissa tarpeellisissa hankinnoissa) ja yritetään säästää mahd. paljon lapsen tulevaisuutta varten, eli että lapsilisiä ei mihinkään jokapäiväiseen tuhlattaisi. (Esim. ruoka, laskut)
Mutta tiedä sitten miten käy. Parempi varmaan odottaa vielä, kun sen verran epäilyttää tuo taloudellinen tilanne.
mitä rahaa muuten saa jos syntyy vauva ja molemmat opiskelee korkeakoulussa?