Onko järkeä mennä töihin, jos palkka on noin 10,5e/h??

• Viestiketjun aloittaja työt
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Kakspiippuinen juttu. Jos kyse on oman alasi työstä, josta sinulle kuitenkin maksetaan vähemmän kuin kollegoillesi tai alalla yleensä (oletan näin olevan, koska viittasit tuohon 12 euroo ) ja llöytäisit todennäköisesti kohtuullisen nopeasti sellaisenkin työpaikan, jossa ammattitaitoasi arvostettaisin, niin mä etsiskelisin sen toisen työpaikan. Mutta jos esim tarvitset kipeästi oman alasi työkokemusta ja ko työ olisi omalta alaltasi, niin toki sinuna menisin...vaikka pienemmällä palkalla. Kun työkokemusta vähän kertyy, voi alkaa hakea uutta työpaikkaa.

mimomamo
nojoo, siis toihan on ihan harjottelija palkkaa.. tota mäki saan nyt ku oon työharjoittelussa... sit ku meen oikeisii töihin, mistä maksetaa oikeeta palkaaa, ni kyl alaraja on sen 15?/h
todellaki..
ei kande mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
nojoo, siis toihan on ihan harjottelija palkkaa.. tota mäki saan nyt ku oon työharjoittelussa... sit ku meen oikeisii töihin, mistä maksetaa oikeeta palkaaa, ni kyl alaraja on sen 15?/h
todellaki..
ei kande mennä...
niin riippuu tietty mistä työstä noin maksetaan????

Nalletar
Eihän siitä nyt hirveitä käteen jää, mutta ei tuo musta ihan surkea palkka ole. Muutama vuosi sitten mäkin sain tuon verran tunnissa. Tosin tässäkin ajassa on jo kaikki kallistunut ja mulla lisät vähän paransi palkkaa.

mimomamo
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
todellaki..
ei kande mennä...
niin riippuu tietty mistä työstä noin maksetaan????
toi mun viesti oli provo. tai osittain totta.. olen harjottelussa ja saan kympin pintaan palkkaa. ja kyllä mun alalla voi tienata 15 ylespäi.. Mut kävi vaan ärsyttämään aloitusviesti ni vedin överiks...

Amispohjasena aika hyvä jos saat yli 10e/h... itellä korkeekoulututkinto ja työkokemusta takana ja saan alle 10e/h. Tuolla tuntipalkalla se on kuitenkin jo jotain 1600e/kk ja se on kyllä aikas hyvä. Ite oon metsästämällä metsästänyt oman alan hommaa 12e/h mutta aika tiukassa on ja vaatimustaso on kova

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Helpolla matematiikalla sun kuukausiansiot olis n. 1900 euroo bruttona. Ei tuota enää nälkäpalkaksi voi kutsua....
Ei tuosta niin paljon kerry! Mun peruspalkka on kuussa 1902e ja tuntipalkka n.11,70e.
Jos vuoden keskiansiot lasketaan tuntipalkkalaisilla niin sitten palkka on tuota luokkaa keskimäärin kuussa. Työpäiviä kuukautta kohden on 22.5 eli sen mukaan laskettuna aika lähelle. Lopulliset ansiot tietty sit lomarahojen ja muiden lisien mukaan... kuukausipalkkalaisella hieman toi laskukaava eri....

Nalletar
Mä en itse asiassa edes osaa niin tarkkaan tuota tuntipalkkaa kuukausipalkasta laskea...Nyt kun olen välillä tehnyt sijaisuuksia niin olen saanut tuon n.11,70e/per tunti peruspalkkaa ja näistä sijaisuuksista saadun työsopimuksen mukaan kuukausipalkka mulla olisi 1902e. Samalla kaavalla joskus kun sain reilun kympin tunnilta oli kuukausipalkka reilun 1600e.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kakspiippuinen juttu. Jos kyse on oman alasi työstä, josta sinulle kuitenkin maksetaan vähemmän kuin kollegoillesi tai alalla yleensä (oletan näin olevan, koska viittasit tuohon 12 euroo ) ja llöytäisit todennäköisesti kohtuullisen nopeasti sellaisenkin työpaikan, jossa ammattitaitoasi arvostettaisin, niin mä etsiskelisin sen toisen työpaikan. Mutta jos esim tarvitset kipeästi oman alasi työkokemusta ja ko työ olisi omalta alaltasi, niin toki sinuna menisin...vaikka pienemmällä palkalla. Kun työkokemusta vähän kertyy, voi alkaa hakea uutta työpaikkaa.
Tässähän on mun ajatukset yhdessä paketissa. ;)

kyl mä menisin. nyt mun osa-aikatyöstä saan 8,46?
mä en tosin mitä vaan työtä tee,mua rupee kyrsiin niin nopeesti. olikin hyvä napata hyväpalkkanen mies ni voin itse tyytyä noihin mielekkäisiin hommiin josta sitä rahaa ei kyllä miljoonia saa.. :D

freiska
kyllä minä ainakin menisin tolla palkalla töihin. meillä työn antaja on tehnyt ihanan kettuilun ja jostain syystä maksaa meille 7.73 tunnilta . ja se on ollut ennen yli yhdeksän euroa. kovasti itselläni on harkinnassa irtisanoutuminen. ja oon ottanut liittoon yhteyttä asian laidan suhteen että voidaanko meille tehdä näin.

vieras
10.5 euroa (yli 1600 euroa kuussa) ei ole pieni palkka. Kannattaa lähteä ainakin siksi aikaa kunnes saa parempia töitä. Itse valmistun kesällä maisteriksi ja jos en saa oman alan töitä niin alle kymppikin riittää. Ainut syy jossa en lähtisi, niin on jos tulot eivät nousisi töihin menosta. Esim. ansiosidonnainen, päivähoitomaksut ja asumistuen pieneneminen.

Turkilmas
Työnteko kannattaa aina, jos ei muuten niin kartuttaa työkokemusta ja lisää mahkuja saada muita töitä. Ja kyllä tuo palkka kaiketi on ihan kohtalainen. Mulla on tuntipalkka vajaa 11 ?/h, eli aika samoissa. Kaupassa olen töissä vastaavana ja korkeinta palkkaluokkaa "nautin".

Yhteistyössä