vieras
en tiä onko rinnastettavissa sähköalan palkkaan..siinä toi on kyllä pieni palkka.Mutta ihan ok alkupalkaksi jos pian siitä nousee..
No pitäiskö kaikkien olla tyytyväisiä siihen 7 ? tuntiliksaan?!? Ja jos on, niin tarviiko sitten mollata toisia jotka vaatii enemmän? Itse valmistun ensi keväänä ja kyllä toivon alkupalkkani olevan n. 2000 ?/kk. Ja joku sanoi, ettei uskalla edes haaveilla noin hyvästä palkasta, eikö täällä ihmiset tosiaan ymmärrä, että muutaman vuoden panostuksella koulutukseen ja pienellä kunnianhimolla 2500-3000 ? kk palkka ei todella ole mikään utopia kenellekään. Eikä tarvitse olla mikään uraihminen silti, voi siis panostaa myös perheeseen. Hyvä on jos tyytyy (rahallisesti ) vähään, mutta kai muut saa haluta itselleen kohtuupalkan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, v*ttu sais EDES tuon verran!! |O Ja sä valitat sitä nälkäpalkaksi!! :headwall: Taitaa olla päivän provo!! Tai sano edes mikä työ?
No varmasti kertyy.Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Ei tuosta niin paljon kerry! Mun peruspalkka on kuussa 1902e ja tuntipalkka n.11,70e.Alkuperäinen kirjoittaja mä:Helpolla matematiikalla sun kuukausiansiot olis n. 1900 euroo bruttona. Ei tuota enää nälkäpalkaksi voi kutsua....
Ei siihen hyvään palkkaan koulutusta tarvitse :saint:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No pitäiskö kaikkien olla tyytyväisiä siihen 7 ? tuntiliksaan?!? Ja jos on, niin tarviiko sitten mollata toisia jotka vaatii enemmän? Itse valmistun ensi keväänä ja kyllä toivon alkupalkkani olevan n. 2000 ?/kk. Ja joku sanoi, ettei uskalla edes haaveilla noin hyvästä palkasta, eikö täällä ihmiset tosiaan ymmärrä, että muutaman vuoden panostuksella koulutukseen ja pienellä kunnianhimolla 2500-3000 ? kk palkka ei todella ole mikään utopia kenellekään. Eikä tarvitse olla mikään uraihminen silti, voi siis panostaa myös perheeseen. Hyvä on jos tyytyy (rahallisesti ) vähään, mutta kai muut saa haluta itselleen kohtuupalkan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, v*ttu sais EDES tuon verran!! |O Ja sä valitat sitä nälkäpalkaksi!! :headwall: Taitaa olla päivän provo!! Tai sano edes mikä työ?
No ei kai ole mikään pakko... Tai sitten mun työnantaja pimittää multa 300 e kuussa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No varmasti kertyy.
Mulla tunti palkka 8,5e ja kuussa saan bruttona n.1500e, joten pakko kait 10tuntipalkalla saada se n.1900e?
No aivan! Lähinnä tarkoitin, että paljon on itsestä kiinni. Esim kun menin aikoinani kauppaan töihin, niin sanoin haastattelussa, etten tule alimmalla palkalla, vaikka kokemusta ei paljoa vielä ollutkaan. Pääsin töihin ja sain pyytämäni palkan (joku huima 8 euroa vähän päälle... )Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Ei siihen hyvään palkkaan koulutusta tarvitse :saint:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No pitäiskö kaikkien olla tyytyväisiä siihen 7 ? tuntiliksaan?!? Ja jos on, niin tarviiko sitten mollata toisia jotka vaatii enemmän? Itse valmistun ensi keväänä ja kyllä toivon alkupalkkani olevan n. 2000 ?/kk. Ja joku sanoi, ettei uskalla edes haaveilla noin hyvästä palkasta, eikö täällä ihmiset tosiaan ymmärrä, että muutaman vuoden panostuksella koulutukseen ja pienellä kunnianhimolla 2500-3000 ? kk palkka ei todella ole mikään utopia kenellekään. Eikä tarvitse olla mikään uraihminen silti, voi siis panostaa myös perheeseen. Hyvä on jos tyytyy (rahallisesti ) vähään, mutta kai muut saa haluta itselleen kohtuupalkan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, v*ttu sais EDES tuon verran!! |O Ja sä valitat sitä nälkäpalkaksi!! :headwall: Taitaa olla päivän provo!! Tai sano edes mikä työ?
Ei tarvitse olla tyytyväinen, mutta on se parempi vaihtoehto kuin työttömänä. Siis jos vaan jää enemmän käteen. Ajattele tilanne, jossa perhe ei saa mitään tukia miehen tulojen takia. Tuossa tilanteessa jo tuo 7 euron tuntipalkka tuntuu hyvältä. Tosin lastenhoitomaksut menevät, mutta yleensä palkka on tuota isompi. Jos taas jollakulla on neljä alle kouluikäistä, niin sehän käytännössä tekee pph:n hommia, vaikkei siitä palkkaa saakaan.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No pitäiskö kaikkien olla tyytyväisiä siihen 7 ? tuntiliksaan?!? Ja jos on, niin tarviiko sitten mollata toisia jotka vaatii enemmän? Itse valmistun ensi keväänä ja kyllä toivon alkupalkkani olevan n. 2000 ?/kk. Ja joku sanoi, ettei uskalla edes haaveilla noin hyvästä palkasta, eikö täällä ihmiset tosiaan ymmärrä, että muutaman vuoden panostuksella koulutukseen ja pienellä kunnianhimolla 2500-3000 ? kk palkka ei todella ole mikään utopia kenellekään. Eikä tarvitse olla mikään uraihminen silti, voi siis panostaa myös perheeseen. Hyvä on jos tyytyy (rahallisesti ) vähään, mutta kai muut saa haluta itselleen kohtuupalkan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, v*ttu sais EDES tuon verran!! |O Ja sä valitat sitä nälkäpalkaksi!! :headwall: Taitaa olla päivän provo!! Tai sano edes mikä työ?
Nälkäpalkka ??Alkuperäinen kirjoittaja työt:Tuolla palkalla olisi jobia tarjolla, mutta onko mitään järkeä lähteä nälkäpalkalla töihin??
On mahdollisuus palkankorotuksiin joskus, ehkä, kuulemma.
Normaali viikkotyöaika on 37,5 hAlkuperäinen kirjoittaja Sanna80:No ei kai ole mikään pakko... Tai sitten mun työnantaja pimittää multa 300 e kuussa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No varmasti kertyy.
Mulla tunti palkka 8,5e ja kuussa saan bruttona n.1500e, joten pakko kait 10tuntipalkalla saada se n.1900e?
Ihan suoraan mun helmikuun tilinauhasta:
peruspalkka 1618,78 e/kk
tuntipalkka 10,65
Viikkotyöaika 36,25 tuntia
No ihan sama. Mun papereissa lukee tuo ja täts it. Meillä on ruokatunti palkaton, että tasoittaa eroa ihmeesti.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Normaali viikkotyöaika on 37,5 h
No tottakai tilanteen mukaan, niin varmaan jokainen toimiikin. Käsitin vain, että tässä nyt oli kyse jo yleisellä tasolla siitä, mikä on hyvä tai huono palkka. Se vaan joissakin kirjoituksissa pisti silmään, että ap: tä alettiin mollaamaan ja vihjailtiin kiittämättömäksi jne.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tarvitse olla tyytyväinen, mutta on se parempi vaihtoehto kuin työttömänä. Siis jos vaan jää enemmän käteen. Ajattele tilanne, jossa perhe ei saa mitään tukia miehen tulojen takia. Tuossa tilanteessa jo tuo 7 euron tuntipalkka tuntuu hyvältä. Tosin lastenhoitomaksut menevät, mutta yleensä palkka on tuota isompi. Jos taas jollakulla on neljä alle kouluikäistä, niin sehän käytännössä tekee pph:n hommia, vaikkei siitä palkkaa saakaan.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No pitäiskö kaikkien olla tyytyväisiä siihen 7 ? tuntiliksaan?!? Ja jos on, niin tarviiko sitten mollata toisia jotka vaatii enemmän? Itse valmistun ensi keväänä ja kyllä toivon alkupalkkani olevan n. 2000 ?/kk. Ja joku sanoi, ettei uskalla edes haaveilla noin hyvästä palkasta, eikö täällä ihmiset tosiaan ymmärrä, että muutaman vuoden panostuksella koulutukseen ja pienellä kunnianhimolla 2500-3000 ? kk palkka ei todella ole mikään utopia kenellekään. Eikä tarvitse olla mikään uraihminen silti, voi siis panostaa myös perheeseen. Hyvä on jos tyytyy (rahallisesti ) vähään, mutta kai muut saa haluta itselleen kohtuupalkan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, v*ttu sais EDES tuon verran!! |O Ja sä valitat sitä nälkäpalkaksi!! :headwall: Taitaa olla päivän provo!! Tai sano edes mikä työ?
Tuossa kysyttiin onko järkeä lähtee nälkäpalkalla töihin. Se taas johtuu vain ja ainoastaan paljonko tulot nousevat, palkalla itsessään ei ole juuri merkitystä. Jotkut täällä tosin tuntuvat olevan sitä mieltä että töihin pitäisi lähteä vaikka käytettävissä olevat tulot tippuisivat. Ettei vaan tuhlaisi meidän yhteisiä veroeuroja. En tosin usko että kukaan noisa valittajista itse suostuisi tuohon omalla kohdallaan.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No tottakai tilanteen mukaan, niin varmaan jokainen toimiikin. Käsitin vain, että tässä nyt oli kyse jo yleisellä tasolla siitä, mikä on hyvä tai huono palkka. Se vaan joissakin kirjoituksissa pisti silmään, että ap: tä alettiin mollaamaan ja vihjailtiin kittämättömäksi jne.
Alkuperäinen kirjoittaja työt:Tuolla palkalla olisi jobia tarjolla, mutta onko mitään järkeä lähteä nälkäpalkalla töihin??
On mahdollisuus palkankorotuksiin joskus, ehkä, kuulemma.
Totta tämäkin, enkä tosiaan tarkoittanut millään pahalla sanomisiani. Sehän olisikin kiva jos KAIKESTA työstä maksettaisi kunnolla, harmi ettei niin ole. Joten kiitos niille jotka tekevät työtä palkalla, joka ei tee oikeutta heidän työlleen! Mutta tosiaan, ne jotka sitä palkkaa ajattelevat, niin sallittakoon heille hakeutua hyväpalkkaiselle alalle.Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Jonkunhan ne "nälkäpalkka" työtkin pitää tehdä... Jos lastenohjaajat ei suostuis töihin, niin kuka niitä lapsiakin hoitais...
Joku täällä sanoi, että pitäis vaatia lisää liksaa. Mitä se hyödyttää? Just mietittiin, että jos me mentäis lakkoon, niin ketä oikeasti kiinnostaisi? Varsinkin, kun lastenohjaajat tekevät töitä seurakunnalla... Mitäs sitten jos ei olis perhekerhoja tai päiväkerhoja... kyllähän kunnat ja yhdistykset jotain järjestäisivät. Me saatais olla lakossa seuraavat 10 vuotta ja kukaan ei lotkauttais korvaansa sille :saint:
Siis ei tosiaan ole tarkoitus provosoida mitenkään ketään, ajattelin vain ääneen...
Paljonkohan on lääkäriharjoittelijan palkka? Eli näiden kandien. Tosin heillähän on jo insinööritasoinen (alempi korkeakoulututkinto) koulutus takana tuossa vaiheessa.Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:toi mun viesti oli provo. tai osittain totta.. olen harjottelussa ja saan kympin pintaan palkkaa. ja kyllä mun alalla voi tienata 15 ylespäi.. Mut kävi vaan ärsyttämään aloitusviesti ni vedin överiks...Alkuperäinen kirjoittaja mä:niin riippuu tietty mistä työstä noin maksetaan????Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:nojoo, siis toihan on ihan harjottelija palkkaa.. tota mäki saan nyt ku oon työharjoittelussa... sit ku meen oikeisii töihin, mistä maksetaa oikeeta palkaaa, ni kyl alaraja on sen 15?/h
todellaki..
ei kande mennä...
Niin on kaikilla muillakin, siksi kahdeksan tunnin työpäivästä saa 7,5 h palkan. Nojoo, meni pilkunn ***seksi, eihän toikaan ero tee sitä että "pakko saada" se 1900 ? kuussa jos on 10 ? tuntipalkka.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:No ihan sama. Mun papereissa lukee tuo ja täts it. Meillä on ruokatunti palkaton, että tasoittaa eroa ihmeesti.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Normaali viikkotyöaika on 37,5 h
Eikös tärkeintä ole se, että saa työstä sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen, ja että tykkää työstään. Esim. en minä ole valinnut ammattiani siksi, että siinä on hyvä palkka, vaan siksi, että tykkään työstäni ja olen siinä hyvä. Mäkin olen joskus tilapäisesti tehnyt noita lastenohjaajan hommia, ja varhaisnuorisotyöntekijän töitä, samoin kuin vetänyt lukuisia kerhoja, ohjannut lasten leirejä jne. Mutta ikinä en ajatellut sen olevan mahdollinen tuleva ammatti, en palkan takia, vaan siksi, että se oli kivaa vähäisessä määrin, mutta päivä toisensa jälkeen, en olisi sitä halunnut tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Totta tämäkin, enkä tosiaan tarkoittanut millään pahalla sanomisiani. Sehän olisikin kiva jos KAIKESTA työstä maksettaisi kunnolla, harmi ettei niin ole. Joten kiitos niille jotka tekevät työtä palkalla, joka ei tee oikeutta heidän työlleen! Mutta tosiaan, ne jotka sitä palkkaa ajattelevat, niin sallittakoon heille hakeutua hyväpalkkaiselle alalle.Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Jonkunhan ne "nälkäpalkka" työtkin pitää tehdä... Jos lastenohjaajat ei suostuis töihin, niin kuka niitä lapsiakin hoitais...
Joku täällä sanoi, että pitäis vaatia lisää liksaa. Mitä se hyödyttää? Just mietittiin, että jos me mentäis lakkoon, niin ketä oikeasti kiinnostaisi? Varsinkin, kun lastenohjaajat tekevät töitä seurakunnalla... Mitäs sitten jos ei olis perhekerhoja tai päiväkerhoja... kyllähän kunnat ja yhdistykset jotain järjestäisivät. Me saatais olla lakossa seuraavat 10 vuotta ja kukaan ei lotkauttais korvaansa sille :saint:
Siis ei tosiaan ole tarkoitus provosoida mitenkään ketään, ajattelin vain ääneen...
Joo, ilman muuta! Mieluummin kiva työ ja vähän liian alhainen palkka (kunhan tosiaan toimeen tulee ) kuin hirveä työ ja hyvä palkka. Se pilaa kyllä koko muunkin elämän jos hampaat irvessä joutuu töihin mennä. Onneksi olen löytänyt alan, joka on äärimmäisen mielenkiintoinen mielestäni ja lisäksi palkankin pitäisi olla kohdillaan. Katsotaan mitä sanon muutaman vuoden päästä, olenko edes saanut oman alan töitäAlkuperäinen kirjoittaja poikia3:Eikös tärkeintä ole se, että saa työstä sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen, ja että tykkää työstään. Esim. en minä ole valinnut ammattiani siksi, että siinä on hyvä palkka, vaan siksi, että tykkään työstäni ja olen siinä hyvä. Mäkin olen joskus tilapäisesti tehnyt noita lastenohjaajan hommia, ja varhaisnuorisotyöntekijän töitä, samoin kuin vetänyt lukuisia kerhoja, ohjannut lasten leirejä jne. Mutta ikinä en ajatellut sen olevan mahdollinen tuleva ammatti, en palkan takia, vaan siksi, että se oli kivaa vähäisessä määrin, mutta päivä toisensa jälkeen, en olisi sitä halunnut tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Totta tämäkin, enkä tosiaan tarkoittanut millään pahalla sanomisiani. Sehän olisikin kiva jos KAIKESTA työstä maksettaisi kunnolla, harmi ettei niin ole. Joten kiitos niille jotka tekevät työtä palkalla, joka ei tee oikeutta heidän työlleen! Mutta tosiaan, ne jotka sitä palkkaa ajattelevat, niin sallittakoon heille hakeutua hyväpalkkaiselle alalle.Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Jonkunhan ne "nälkäpalkka" työtkin pitää tehdä... Jos lastenohjaajat ei suostuis töihin, niin kuka niitä lapsiakin hoitais...