Onko isovanhemmat aina vapaaehtoisia lapsenvahteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Eli siinäpä se kysymys:)
Kun sattui nyt niin että kaverini ottikin aika pahasti nokkiinsa kun en lähtenyt hänen kanssaan perjantaina bilettämään
sanoin että olisi ilmoittanut siitä viikkoa ennen jotta olisin saanut MLL kautta hoitajan tilattua ja en minä nyt mistään tunnissa ketään repäise hoitamaan tuota muksuani.Kaverini oli sitä mieltä kun minulla asuu molemmat vanhempani samassa kaupungissa että jopa kumpa joutaa vahtimaan ja ei uskonut kun sanoin ettei minun vanhempani hoida (tykkäävät että käyn kylässä mutta lapsenvahdeiksi ei ala)
no kerroin tilanteeni hälle ja hänen mukaan minä en nyt edes halunnut bilettämään,no yksinkä tuo muksu olisi pitänyt jättää?
(harmittaa kun ei juuri kavereita ja nyt tuon syyn takia ei vastaa minun puheluihini tai viesteihini)

Onko muita jotka ei pääse mennen tulle sinne mihin mieli juuri nyt tekee vai olenko ainut kellä omituiset isovanhemmat ovat kieltäytyneet lapsenhoidosta

itse en edes äidilleni antaisi lapsiani hoitoon, ei hän ole meitäkään osannut hoitaa. onneksi toinen mummo hoitaa tarvittaessa ja jos hänellä on omaa menoa, niin tilataan MLL apuun. ei ole siis pakko mummojen hoitaa.

Mitkä isovanhemmat? Ei ole elossa.

5 vuotta on mennyt ilman lastenvahtia. Harmittavaahan se on, mutta en ole jaksanut yrittää MLL:n kautta kun sieltäkin tuntuu olevan vaikea saada täälläpäin.

Mulla asuu vanhemmat aika kaukana ja muutenkin heille on hirveän vaikeaa ottaa lapsia sinne, siis kahta isompaa, kuopusta en vielä veiskään.. En jaksa tapella, lasten isä käy joskus täällä hoitamassa lapsia jos mulla on joku tärkeä meno.

Toiset isovanhemmat eivät ole koskaan hoitaneet lapsenlapsiaan. Kaikki lasten isovanhemmat ovat 40-50-vuotiaita, eli iästä ei ole kiinni.

Meillä minun vcanhemmat kyllä hoitaisivat mutta asuvat 350km kauempana meitä joten ei päästä sinne minne milloinkin sattuisi huvittamaan ellei miehen kanssa vuorotella.

Ei todellakaan hoida. Välillä ovat olleet hoidossa mutta kun ite huomaa ettei kovin mielellään ota niin ei sitä sillon viitti usein viedäkään. Miehen äiti tykkää kun nuo isommat käy päineen kylässä. Mutta noita pienempiä ei taas jaksa hoitaa. Minun vanhemmilla sama etteivät jaksa noita pieniä kovin kauaa.

Miehen äiti mielellään hoitaa, mutta asuu Virossa, ja minun äidillä jo ennestään 10 lastenlasta joten luultavasti tulee jo nekin korvista ulos, oten en edes viitsi kysyä,plus että on niin meneväinen mamma että eipä taitaisi olla aikaakaan.

Mun vanhemmilla ainakin on oma elämä. Työ, harrastukset, jne.

Ei tulisi mieleenkään olettaa, että he ottaisivat ilman muuta lapset vaikkapa perjantaina yökylään, jos äitini pääsee töistä pe-iltapäivänä kello 17 ja menee lauantai-aamuksi kello 7 taas töihin, ja jos isälläni on vahtivuoro venerannassa yön yli (no sitä ei kyllä talvella ole :D ).

Mutta saahan heistä hoitoapua, tarvittaessa. Huomennakin tulevat meille siksi aikaa kun menen työhaastatteluun, maanantaina hakivat tytön päiväkodista kun en itse päässyt, viime ja edellisviikoilla hakivat lapset neuvolasta ja veivät päiväkotiin, jne. Mutta itsestäänselvyytenä en heidän apuaan pidä: kysyn aina, että voisivatko he auttaa, ja kiitän myös avusta.

Mulla on sinällään tuuri, että saan vanhempani aika lyhyelläkin varotusajalla lapsenvahdiksi. Asuvat 500m päässä ja isä on eläkkeellä. Tosin sitä ei tule käytettyä kuin tilanteissa, että on ihan pakko. Ja biletys ei mulle ole se pakko, vaikka sekin onnistuu, kerran käyttänyt.

Mun vanhemmilla on "oma elämä" eli työ ja harrastukset vaikka molemmat tekevät töitä osa-aika eläkkeellä eli ovat 3 pv /vko töissä niin harrastavat ja tekevät vapaaehtoistöitä muuna aikana.
Kyllä he auttavat tarvittaessa jos heillä ei ole mitää sovittua siksi ajaksi, mutta en kuvittelekkaan että muutaman tunnin varoitusajalla ottaisivat.

eli en siis ole poikkeus:) itsekään en ihan helposti antasi kummallekaan vanhemmalle sillä molemmilla tuo alko on ongelmana ja voivat toki olla kuukaudenkin ottamatta mutta jos nyt sattuu niin että tekee mieli niin se on siinä ja loppuu vasta viikkojen päästä:(työ elämässä ovat kyllä kiinne ja nämä ryyppäämiset ajoittuukin lähinnä niihin lomiin.Mutta kiva kuulla etten ole ainut outo lintu kun en pidä vahempiani lastenhoitajina kun vaan kaverikin sen tajuisi

Yhteistyössä