onko isän velvollisuuss olla lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vaikka ne olis kipeitä tai terveitä

meillä lasten isä ei suostu ottaa lapsia kun ne on kipeitä ja siis ollaan erottu.
mulla siis yksinhuoltajuus.

mitäs tekisitte tässä tilanteessa jos isä ei suostu ottamaan lapsia kipeinä.
sossuun soitin ja ne sossussa sano että isän pitää ottaa lapsia vaikka olis terveitä tai kipeitä.

mul sais ol tosi tärkee meno(esim.synnytys)et edes kuvittelisin antavani niit kipeit lapsia isälle...siis syystä et mä en kerta kaikkiaa ymmärrä et niit kipeitä lapsia raahataa paikasta toisee!mun kummityttöä o retuutte pienestä pitäe oli sit vaik yrjötauti ni eiku linja-autoo ja isälle 100km =(

No musta se riippuu vähän siitä yleisestä järjestelystä. Jos lapsi on tyyliin joka toisen viikonlopun isällään, niin en näe järkeä raahata kipeää lasta paikasta toiseen. Mutta jos lapset on muutenkin suht puoliksi isän luona, niin silloin olis luonnollista ottaa ne myös kipeänä. Kohtuullista olisi, että jos sulla on joku sovittu meno sille päivälle, niin isä voisi tulla siksi aikaa lasten kanssa sun luokse.

Niin ja siis siinä tapauksessa, jos isä asuu lähellä, esim. 10 min ajomatkan päässä. Ei kipeää lasta pitäisi pitkiä matkoja raahata ympäriinsä. Sama jos lapset sairastuu ollessaan isän luona, niin voisivat sairastaa siellä loppuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Vähän on kakspiippuinen juttu tuo.

Ensinnäkään en lähettäis kipeätä lasta pois kotoa ja siks toisekseen jos isällä on muuta perhettä, en lähettäisi tartuttamaan muita.

isällä muuta perhettä?! lapsillani ei ole kun yksi äiti yksi isä

se ottaa lapsensa vaikka olis muitakin lapsia talossa, sille ei sit vaan voi mitään jos kipeeksi tulee toiset.

meilläkään ex ei ota lapsia kipeinä. toisaalta olen ajatellut että mukavampi lapsille sairastaa mun luona, kotona, kun muutenkin ovat minun kanssa suurimman osan ajasta. en mä halua myöskään että ex ottaa lapsia silloin kun itse on kipeä, ettei meille tarttuis. se ikävä puoli tässä toki on että saan itse hoitaa aina sairaat lapset, eikä se aina ole ihan pieni urakka.

Yhteistyössä