onko imuote väärä, jos vauvan suussa ollut nänni on sellainen vähän littana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettääkö vai korvikkeellee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettääkö vai korvikkeellee

Vieras
sanoivat minulle moneen kertaan synnäreillä, että ote on ihan oikea, vaikka sanoin, että kuuluukohan nänni olla tuollainen littana. Kaiken hyvän päälle rinnat on ihan arat ja vauvan paino vaan laskee. Neuvolassakin sanovat, että imu ote "näyttäisi" oikealta ja imettää vaan pitää eikä saisi antaa lisäruokaa, vaikka pieni vaan "pienenee". Mitäs tässä pitäisi tehdä? Imetystuen sivuilla sanotaan myös tuosta, että rinnanpää ei saisi olla sellainen littana. Mä en osaa edes sanoa, että liikkuuko tuo leuka tai posketa tarpeeksi, mitään nielemisääntä mä en niin kuule. Rinnasta ei suostu itse irroittamaan eli aina ns. irroitetaan väkisin eli neiti olisi rinnalla vaikka 24 h? Eikö vatsansa täyteen imenyt vauva irroita imuotteen itse? Siis ei tässä ole paljon käyty edes vessassa, kun tuossa rinnalla nukkuu ja herää heti jos irroitan hänet rinnasta ei suostu nukahtamaan sänkyynsä tai viereeni.

Kukakohan on väärässä?

Eikä noita pissavaippoja tule kuin sellaiset 4-6/pv + kakkavaipat n. 3/pv ja lapsella ikää 4 vk.

No eihän se rinnanpää saisi olla littana kun se suusta ulos tulee eli kuulostaa kyllä siltä että imuote ei ole ihan kohdillaan. Myös tuo että vauva ei vaikuta olevan missään vaiheessa kylläinen kertoisi siitä ettei maitoa tule tarpeeksi sen väärän otteen takia. Saisitko imetystukihenkilön käymään ihan paikan päällä neuvomassa miten otetta saa korjattua? Imetystukilistan sivuilta löytyy numeroita josta sellaista voi kysellä.

niin miksi sitä on sitten niin sanottu, että on imuote on ok. Onko niin kiire niillä hoitajilla, että eivät tosissaan välitä vaan vastaavat mitä vaan. Tuli vähän sellainen tunne. Muttam iksei neuvolassakaan välitetä, vaikka sanon, että rinnalla ns. asutaan ja nukkumisesta lapsen eikä minun tule mitään. ja paino e lapsella nouse juurikaan.

Kuulostaa aika epäammattimaiselta tuo neuvolan toiminta. Ja valitettavan harvoin neuvolasta löytyy henkilökuntaa joilla olisi oikeasti ajanmukaista tietoa imetyksestä. Imuote on saattanut näyttää ulospäin lähes oikealta vaikka se ei sitä todellisuudessa olisikaan. Luulisi kuitenkin että olisivat tuohon painonnousuasiaan kiinnittäneet huomiota.

Pissavaippojen ja kakkavaippojen määrä kuullostaa kyllä erittäi normaalilta. Painoko ei siis nouse eikä neuvola sano siitä mitään?

Vaikuttaako vauva tyytymättömältä ja nälkäiseltä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pissavaippojen ja kakkavaippojen määrä kuullostaa kyllä erittäi normaalilta. Painoko ei siis nouse eikä neuvola sano siitä mitään?

vauva on siis 4 vk ja tähän astinen elämä on mennyt niin, että imetän imetän ja imetän. Tyttö on rinnalla niin, että ei irroita lainkaan eli hän todellakin olisi siinä tississä kiinni vaikka kuinka. Jos satun onnistumaan irroittamaan kun on nukahtanut, niin herää välittömästi enkä saa nukkumaan vaunuissa enkä sängyssä. Itkee lähes koko ajan ja vetää itseään kaarelle. Kakka on sellaista ties minkä väristä ja haisee tosi pahalle.

Syöttöpunnituksia on tehtiin vieriosastolla ja tuli n. 40 ml (mikä kait oli ihan normaali määrä hoitsun mukaan). 2 vk iässä syöttöpunnituksilla meni n. 100 ml mutta syöttöaika oli n. 45-60 min., mutta nla:ssa missä näitä tehtiin sanoivat, että ihan ok kertamääräksi.

Jotenkin vaan tuntuu oudolta, että paino ei nouse vaikka rinnalla on koko ajan ja maitoa siis pitäisi kuitenkin ilmeisesti "olla"/tulla. Pulauttelee kyllä melkoisesti/maitoa valuu suusta. Piereskelee myös kuin aikuinen mies.

Ei tässä ole oikein mitään rytmiä elämässä eikä näissä unijutuissa ja mietin miten vastasyntynyt nukkuu 20 tuntia kun meillä ei nukuta 15 tuntiakaan. Itkee päivällä sen ajan mitä ei ole rinnalla. On annettu 20-50 ml korvikettakin välillä syötön päälle, mutta sitten tulee pulauttelua.

Nla:ssa ei reagoi tähän painoasiaan vaikka neiti ei ole saavuttanut vieläkään syntymäpainoaan. Olen neuvoton ja mietin pitäisikö vaan siirtyä korvikkeeseen? Ja mitä teen väärin kun en saa tyttö rauhoittumaan vaan itkee niin paljon hereillä oloajasta ja nukkuminen on sellaista n. max. tunti kerrallaan. Miten vauvat voi nukkua 3-4 t kerrallaan ,syödä 15 min ja sitten seurustella, tuntuu minulle niin vieraalta tässä tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

vauva on siis 4 vk ja tähän astinen elämä on mennyt niin, että imetän imetän ja imetän. Tyttö on rinnalla niin, että ei irroita lainkaan eli hän todellakin olisi siinä tississä kiinni vaikka kuinka. Jos satun onnistumaan irroittamaan kun on nukahtanut, niin herää välittömästi enkä saa nukkumaan vaunuissa enkä sängyssä. Itkee lähes koko ajan ja vetää itseään kaarelle. Kakka on sellaista ties minkä väristä ja haisee tosi pahalle.

Syöttöpunnituksia on tehtiin vieriosastolla ja tuli n. 40 ml (mikä kait oli ihan normaali määrä hoitsun mukaan). 2 vk iässä syöttöpunnituksilla meni n. 100 ml mutta syöttöaika oli n. 45-60 min., mutta nla:ssa missä näitä tehtiin sanoivat, että ihan ok kertamääräksi.

Jotenkin vaan tuntuu oudolta, että paino ei nouse vaikka rinnalla on koko ajan ja maitoa siis pitäisi kuitenkin ilmeisesti "olla"/tulla. Pulauttelee kyllä melkoisesti/maitoa valuu suusta. Piereskelee myös kuin aikuinen mies.

Ei tässä ole oikein mitään rytmiä elämässä eikä näissä unijutuissa ja mietin miten vastasyntynyt nukkuu 20 tuntia kun meillä ei nukuta 15 tuntiakaan. Itkee päivällä sen ajan mitä ei ole rinnalla. On annettu 20-50 ml korvikettakin välillä syötön päälle, mutta sitten tulee pulauttelua.

Nla:ssa ei reagoi tähän painoasiaan vaikka neiti ei ole saavuttanut vieläkään syntymäpainoaan. Olen neuvoton ja mietin pitäisikö vaan siirtyä korvikkeeseen? Ja mitä teen väärin kun en saa tyttö rauhoittumaan vaan itkee niin paljon hereillä oloajasta ja nukkuminen on sellaista n. max. tunti kerrallaan. Miten vauvat voi nukkua 3-4 t kerrallaan ,syödä 15 min ja sitten seurustella, tuntuu minulle niin vieraalta tässä tilanteessa.

Pyydäppä aika neuvolalääkärille, oli th mitä mieltä tahansa siellä neuvolassa. Voit ottaa myös yhteyttä imetystukiryhmään tai johonkin imetystukihenkilöön. Tai soita imetystukipuhelimeen. Voit myös varmasti soittaa synnytyssairaalaasi ja kysyä kätilöltä asiasta. Itse tekisin niin.

Meillä on mun mielestä ainakin imuote oikea ja nänni on joskus littana syötön jälkeen.

Meillä kuuluu myös kunnon nieleskely ääni imettäessä, jotain vikaa sun vauvan tyylissä täytyy olla ettei saa maitoa kunnolla :/

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Pyydäppä aika neuvolalääkärille, oli th mitä mieltä tahansa siellä neuvolassa. Voit ottaa myös yhteyttä imetystukiryhmään tai johonkin imetystukihenkilöön. Tai soita imetystukipuhelimeen. Voit myös varmasti soittaa synnytyssairaalaasi ja kysyä kätilöltä asiasta. Itse tekisin niin.

Ja lisään vielä, että on kyllä outoa että syntymäpainoa ei ole saavutettu vielä melkein kuukauden iässä. Itselläni on nyt 2,5kk vauva joka painoi syntyessään 3490g. Syntymäpaino laski reilu 200g mutta reilu viikon päästä syntymästä oli painoa viikossa tullut 400g eli syntymäpainokin oli ylitetty sitten jo. Ja tyttö on kuitenkin siro ja pieni. Sittemmin painonnousu tahti on hidastunut tuosta mutta nousee kuitenkin koko ajan ja keskikäyrällä menee.

Toisaalta jos vauvalla olisi nälkä niin sitä korvikettakin luulisi menevän.

Nopein ja paras tapa varmasti on saada apua niin se, että otat ja soitat vaikka välittömästi kätilölle. He taatusti neuvovat sinua ainakin siinä miten pitää toimia ja ehkä pääset sitten tarkistuttamaan imuotetta.

Kerro täällä sitten mitä päätit tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Neuvolalääkärin luona on käyty ja hän sanoi, että kaikki on ihan normaalia: suuri itkun määrä, valveilla olo (n. 10 t vrk), pulauttelu, sekalaiset ulosteet, se että paino ei nouse kunnolla (ehtii kuulemma nousta vielä).

Tyttö on oli vielä keltainen syntyissään, niin vähän huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Meillä on mun mielestä ainakin imuote oikea ja nänni on joskus littana syötön jälkeen.

Meillä kuuluu myös kunnon nieleskely ääni imettäessä, jotain vikaa sun vauvan tyylissä täytyy olla ettei saa maitoa kunnolla :/

Niin kuuluu meilläkin nielemisääntä ja suupielistä liruttaa maitoa syödessä välillä kun hiukan irrottaa otettaan. En ole katsellut että millainen se nänni on... en siis osaa sanoa onko se littana vai mikä lie. :D

Edelleen kehoittaisin ottamaan yhteyttä imetystukihenkilöön ja pyytämään sellaista katsomaan paikan päälle miltä ote vaikuttaa ja neuvomaan imetysasioissa. Lääkäreillä ja hoitajilla kun on jokaisella vähän oma mielipiteensä imetysasioista. Imetystukihenkilöltä saisit varmasti tuoreinta ja parasta tietoa aiheesta. Näin palstan kautta ja näkemättä vauvaa ja imuotetta on vaikea antaa kunnollisia neuvoja.

Minä kannatan myös imetystukihenkilölle soittoa. Itse aikoinani soitin ja tuntui tosi hyvältä puhua asiasta. Minulla ongelmana oli se, että imetys sattui. Sinänsä maitoa kyllä tuli paljon ja vauva kasvoi hyvin. Neuvolassa ja synnärillä sanottiin minullekin imuotteen olevan hyvä, vaikka imetystuen sivuja selaamalla selvisi, että näin tuskin oli. Olen kuullut myös muille sanottavan synnärillä tuota samaa. Soita jo vaikka heti lähimmälle imetystukihenkilölle! Kummasti selventää ajatuksia siitä kannattaako jatkaa vai ei.

This $900M was raised for just a fund of which did not possess a history nevertheless and yes it backed the portfolio operations staff in which didn't perhaps exist 11 weeks before. MPC People decided not to have the option associated with shopping around some sort of about three calendar year background and 20%+ increases because invention. michael zimmerman prentice capital Expenses will be 30days or even less. prentice capital management This results upon effective money on this form can be impressive, in addition to effective hedge fund expense strategies have fantastic wealth-generation prospect of the actual investors included. Along with reliable professional suggestions, you can reap the benefits of this kind of probable in addition to create a earning personal portfolio which will make constructive cash flow that is certainly really worth the initial expenditure. Being familiar with hedge finances is usually the first task toward making an investment in your financial foreseeable future you could rely upon.

Finding out almost everything concerning the investments as well as collecting details about the wall street game facilitates, but you nevertheless need to have to generate a wise option as soon as you determine to purchase NON-PRESCRIPTION stocks and shares. Just for this, look at the following details: http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Yes, We consistently help make 100% upon my personal money (in an hour or so of trading) using this type of method. The true secret is usually to choose the suitable stock. michael zimmerman fund This strategy really works ideal if you are in and from a posture within a while frame, while occasion will be working next to a person.

Yhteistyössä