Onko "imetystauko" huono asia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
niin olen imettänyt tosi tiheästi.. olen kovin väsynyt.. mietin että onko paha jos esim. nyt illalla en imetä vaan annan pumpattua maitoa ja korviketta, otan vaikka lasin viiniä ja lepään? tuntuisi että se voi tehdä hyvää. ikävä kyllä olen niin väsynyt tuohon imetykseen etten ymmärrä miten jaksan monta kuukautta. vauva siis tissillä tunteja putkeen, saa raivareita ym..

Alkuperäinen kirjoittaja 6kk täysimetystä:
Tiedä vaikka lisäis maidon määrää kun rentoudut ja lepäät.

Näin on. Mulla oli aina varalla tuttelia ja tuttipullot just tota tilannetta varten. Jos sulla on pumpattua maitoa niin aina parein. itse annoin aina illalla vähän tuhdimman annoksen heti kun sain vähänkään kerättyä.

meillä kanssa syötiin tuntikausia ja välillä raivottiin rinnalle pää punaisena. Anna vaan korviketta tai pumpattua maitoa pullosta, mutta jos haluat jatkaa imetystä niin älä anna kovin usein ettei vauva "opi" pullolle ja ala hylkiä rintaa. meillä helpotti 3-4kk iässä, eli tyttö oppi syömään tehokkaammin ja nopeammin. rintaraivareita ei nyt ole hetkeen tullut, tyttö on siis nyt 6,5kk. nyt vasta imetys on oikeasti mielllyttävää kun se ei vie kaikkea aikaa ja ei tarvitse pelätä raivareita. yritä jaksaa! ja nauti vapaa-hetkestäsi! ja jos rinnat tuntuvat pakkaantuvan niin pumppaa maitoa vaikka pakkaseen niin saat taas joskus hetken hengähtää...

mä vaan mietin sitä että tottakai on hyvä antaa itsensä levähtää, mutta lapsi kasvaessaan muuttaa myös syömistapojaan.. tiheänimun kaudet ja rintaraivarit liittyy kasvamiseen..

Yhteistyössä