Onko ikean perheparkkipaikat myös yksilapsisille perheille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi äiti! Sitten siinä voi olla vielä niinkin, että ÄITI pitää kädestä kahta lasta, joista toisella on hame ja toisella housut! Eli sumsummarum; Ikean perheparkkipaikat on vain ÄIDEILLE, joilla on mukana 2 lasta; TYTTÖ ja POIKA! Anna mun kaikki kestää...

Juu ja sitten suojatielle ei saa mennä kun miehet :D ja yksi mies kerrallaan! :D

[QUOTE="Netta";24512002]Perheparkin lapsimäärä on selkeästi kerrottu merkissä.
Muistaakseni ikean merkissä on kuva äidistä joka pitää kädestä KAHTA lasta.
Et sitten viitsinyt katsoa kunnolla?[/QUOTE]

:laugh:
Onhan tää huono provo, mutta melkoisen nauruntyrskähdyksen sai aikaan ajatus siitä että toivottavasti sieltä löytyy sitten sellainenkin merkki missä äitillä on useampia lapsia mukanaan, että mekin saadaan parkata johonkin :D

[QUOTE="vieras";24511923]Milläs se kopankantaja sitten kantaa ne tavarat ja sen kopan sinne kilometrin päähän?[/QUOTE]

Ajatteleppa itse. Ruokakaupassa se koppa on vain yksi "kassi" enemmän.

Ja eikös lapsistakin varoteta jossain merkissä niin, että tyttö ja poika kulkee vierekkäin; Sitten varotaan vain semmosia pareja, jos kulkee yksin tai isommassa ryhmässä, niin eiku kaasujalkaa kovalle vain...

totta! ja samaten se merkki missä varoitetaan tippuvista kivistä, kolme ensimmäistä kiveä on todellinen vaara, neljäs on jo vaaraton!

muoks, ja jalankulku voidaan kieltää ainoastaan miehiltä.

Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kyllä valittaa syrjinnästö Ikeaan! Missä ovat isien perhepaikat! Miksi kaikki perhepaikat ovat vain äideille? (Vai onko se myös hametta käyttäville isille?) Tarvitaan ehdottomasti omat perhepaikat myös isille ja lapsille! Sekä housuja käyttäville naisille! Isovanhempiperhepaikat olisivat myös paikallaan, isoisille ja isoäideille molemmille omat paikkansa.

minä olen kyllä käyttänyt niitä ruutuja ihan sujuvasti jo raskausaikana. Kun en ison mahan kanssa meinaa mahtua autosta ulos tai sisään ja lisäksi minulla on ollut äiti mukana. Täällä ainakaan ei niitä voida pwerustella sillä että pikkulasten olisi turvallisempi kulkea parkkiruudusta Ikean ovelle, kun niiltä ruuduilta joutuu ihan yhtälailla ylittämään kokoojakadun ja kauimmainen ruutukin on suunnilleen sadan metrin päässä ovesta. Ainoa ero siis on leveämpi ruutu. Eikä ole Ikea ainoa paikka missä on näin.

Isäni juuri sanoi, että tieliikennelaki ei tunne käsitettä perheparkki, joten kaikki parkkipaikat on sallittu ihan kaikille, että väärin ei sinänsä ole parkkeerata perheparkkiin lapsettomana.

Onkos niissä merkeissä vielä se poika isompi kuin tyttö? Ettei vaan oo väärinpäin kenelläkään mukulat ;)
Ja sitä mää oon tosiaan aina miettiny, että jos on mieskin mukana, niin saako silloin parkkeerata perheparkkiin. Kunnei sitä oo siinä kuvassa? Tai jos on joku naispuoleinen kaveri mukana? Onnää liikennemerkit kyllä hankalia... pitäisköhän mennä takas autokouluun :D

[QUOTE="shihtzu";24512660]Isäni juuri sanoi, että tieliikennelaki ei tunne käsitettä perheparkki, joten kaikki parkkipaikat on sallittu ihan kaikille, että väärin ei sinänsä ole parkkeerata perheparkkiin lapsettomana.[/QUOTE]

Ei ole laitonta, mutta eri asia onko se oikein. Tai varsinkaan hyvien käytöstapojen mukaista.

Mikään laki ei kiellä seisomasta metron liukuportaissa vasemmassa reunassa, mutta ei se tarkoita, etteikö olisi huomaavaista seistä siellä oikeassa reunassa. Eikä mikään laki kiellä isääsi käymästä vessassa lasten hoitohuoneen pytyllä, mutta silti yleensä ihmiset ymmärtävät jättää sen lapsiperheille. On paljonkin sääntöjä ja tapoja, joita laki ei pakota tekemään, mutta joita on silti asiallista noudattaa. Yhteiskuntamme toimisi aika huonosti, jos mitään muuta kuin lakia ei noudatettaisi eikä voisi odottaa ihmisten tekevän asioita huomaavaisuudesta muita ihmisiä kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Fortune
Sen takia ne on ruudut leveämpiä että ovet saa kunnolla auki kun laittaa kaukaloa autoon tai kiinnittää lasta istuimeen. Tosin täällä päin niihin tuntuu parkkaavan myös keski-ikäiset miehet jotka joko eivät jaksa löntystää yhtä ruudun väliä enemmän, tai ovat niin huonoja parkkaamaan etteivät osu normaaliin ruutuun. ;)

Mä en itse koskaan parkkaa lapsiparkkiin jos lapset ei ole mukana. Lasten (tai vaikka yhdenkin) kanssa aina jos sellainen on.

Yhteistyössä